Är det OK att ha päls på sig?
NEJ det är inte ok. Det är så iq-befriat det bara kan bli.
NEJ det är inte ok. Det är så iq-befriat det bara kan bli.
81a
Det är oftast inte så att man äter djuret det görs päls av? Räv, kanin osv. Så det är en dålig parallell.
81a
Nix det har den inte i mina ögon (jag äter inte kött). Men jag anser att det är en viss skillnad på att använda tex skinnsoffor som du skriver och skor i skinn då hela världen äter just kött. Att däremot föda upp djur ENDAST för pälsen är så sjukt så det finns inte.
81a
Som jag skrev- JAG äter inte kött. Däremot gör hela världen det och det är betydligt mindre märkligt att man sedan använder kossornas skinn osv. Ser du inte skillnaden? Jag skrev inte att jag anser det vara bra heller, men det är så det ser ut. Jag tycker det är korkat, egoistiskt och förbaskat FULT med päls på människor. Det är som att döda dig för att du har fin hud.
Lobu
Håller med dig helt..
Så totalt korkat..
81a
Det finns andra saker än pälsar och dunjackor Det finns eleganta jackor..kappor osv.. Sen att det är en statusgrej..det är rätt gammaldags tänk.. Umgås i "såna" kretsar och ingen har päls.. Det är inte ens speciellt inne, det var evigheter sen folk (under 50) sprang runt i päls. Men jag tycker du ska fortsätta pälsa på dig om du tycker det är skönt och kul, det är ju upp till dig.