• janne j

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Att kvinnlig omskärelse anses som könsstympning och skall vara förbjudet är väl de flesta överrens om men hur kommer det sig då att manlig omskärelse är mer accepterat, det är ju också en form av könsstympning.

Så vad anser ni skall man förbjuda manlig omskärelse på samma sätt som kvinnlig eller skall man kanske tillåta kvinlig omskärelse för att det på så sätt skall uppnå jämnställdhet. Eller anser ni att det är rätt att särskilja manlig och kvinnlig omskärelse från varandra, om ja varför då?

• Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning
  • Lillan7704
    Lillan7704 skrev 2006-11-08 15:10:31 följande:
    "ja har inte mött en endaste man som mår dåligt över att dom inte är omskurna.. inte en endaste..!"Det har jag. 2 stycken till och med!
    Hmm...vet inte riktigt vad jag tänkte när jag skrev det där.. Tvärtom ska det ju vara... Jag vet 2 som mår dåligt av att vara omskurna!
  • ZannY

jasså ? skulle du kunna tala om vad dom tyckte var så jobbigt med detta ?

• Lillan7704
    ZannY skrev 2006-11-08 16:59:52 följande:
    jaa gott folk.. Förstår inte ens hur ni ORKAR sitta här å tjaffsa om detta ?Ändrar det något ?Blir det förbjudet för att "NI" i lilla pluttiga svergie tycker det är fel ?Som sagt så är det en religon.. Och det går inte att ändra på..Jag tycker iaf att det är inge fel me omskärelser på Pojkar..Har träffat många män och inte EN ENDA har gnällt på det, tvärtom.. :/ sååå..Men om ni tror så mkt på de här, så åk dit där tyron är som starkast och säg er åsikt, eller är ni helt enkelt för fega för det ?Denna tråd är patetiskt enligt mig.Jag förstår iaf helt klart min syster som är muslim och ska omskära sin son, för det är nämligen så det går till när man har den tron !
    Varför skriver du då här om tråden är patetisk?
    Och vad som görs i andra länder har ju knappast vi någon chans att förändra, så varför man skulle åka iväg fattar jag inte..
    Protestlistor finns det redan angående detta, men dom får man inte länka till på FL!     

• Lillan7704
    ZannY skrev 2006-11-08 17:03:26 följande:
    jasså ? skulle du kunna tala om vad dom tyckte var så jobbigt med detta ?
    Självklart... Du tycker att dom blivit vanställda.. Räcker det som förklaring till dig?
  • ZannY

haha, just därför att jag som er alla andra vil säga min åsikt, men min e inte lite underlig som eran.. :/ om du inte vill göra omskärelse på din son så skiter du i de, är de så svårt ?

• Lillan7704
    ZannY skrev 2006-11-08 17:14:01 följande:
    haha, just därför att jag som er alla andra vil säga min åsikt, men min e inte lite underlig som eran.. :/ om du inte vill göra omskärelse på din son så skiter du i de, är de så svårt ?
    Ehhh? "Min e inte lite underlig som eran"??? Nej, inte enlig DIG nej! JAG tycker inte att MIN åsikt är underlig.. Och nej, om jag får en som kommer jag absolut inte ta bort hans förhud, det får han bestämma om själv när han blir myndig!
  • ZannY

ja men dåså, och sen FINNS det folk som VÄLJER att ta bort förhuden på sin son, lika "konstigt" som du väljer att inte göra de ? faan, ni säger juh emot er själv, haha.. Palla me folk som inte ens vet va fasen dom snackar om.. :/

• Tha Princes

Lillan7704 : så du har mött 2 st som mår dåligt av det..
    Hmm ska vi då ta dom 2 emot flera miljarder människor då eller vad tycker du??

• iolanthe

Att det finns dom som mår dåligt av det är väl tillräckligt för att inte omskära nån som barn, spelar väl ingen roll om det är 1 eller 1000. Låt dom som vill bli omskurna göra det som vuxna istället.

• Aroree

Omskärelse är IDIOTISKT! Oavsett på vem och när

HALLÅ!

På flickor fattar väl alla med hjärna själva då det betecknas könsstympning,

på killar: FÖRHUDEN SITTER DÄR DEN SITTER AV EN ANLEDNING!!!!!

Lika logiskt att ta bort den som det skulle vara att "ta bort hela fingernaglarna, för det fastnar ju bara smuts under dom och så ökar man ju fingertoppskänseln då det är mkt nerver i fingerspetsarna och man slipper att nageln hindrar"

Låter förbannat skönt eller hur...

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning