• Bemma

Tråden för smyckestillverkare 5.0

Symaskinen: Snyggt!!

Godmorgon!!

Sitter och "panikläser" sådant jag inte hunnit ännu! Börjar skolan 10:00 och är sååå sömnig!!

Brukar ni har på er era egna smycken? Jag försöker ha på mig ett varje dag för att de ska "synas". Hur ska man annars göra reklam? I dag tänkte jag ta mitt lila/mörkrosa armband på memorywire! Men det kan kännas lite dumt tycker jag....som man är lite självgod sådär....

• Bemma

Missix: Jag ska också göra lite smycken i svart, vitt, brunt och beiget. Som du så är jag inte så mycket färg och det känns bättre med lite neutrala färger!

• Bemma

Missix: Ja! Det är det verkligen!!

Sallisen: Samma är och var jag!! Det är ju jätte kul att ha egettillverkat på sig!!

Anna ML: Stackare som är så sjuk att du inte ens orkar med pärlorna!! Hoppas det är något som är snabbt övergående! Kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga heller!

• Bemma

Joanna Chimel: Det beror nog på kavlitén på klämpärlor och knutgömmor skulle jag tro. Klämmer man åt dessa för hårt så kan de gå av! Själv hade jag gjort ett långt, rosa knythalsband där jag gjort två knutar nere i ändarna och trätt på knutgömmor över och dessutom hängt en berlock i varje gömma. Efter ett tag gick den ena gömman av...inte knutarna...så halsbandet är inte av men jag måste ändå trä om det! Ser jätte fult ut!! Hade antagligen klämt för hårt då!!

• Bemma

Hej på er!!

Kikar in efter att varit borta länge!!

Valet var ju en katastrof!!

• Bemma

Hellåå!!

Har köpt mig lite nya pärlor..trots att jag inte skulle!! Men men...några hundra hit eller dit!!

Ska bli mkt svart och vitt nu!! Men finner inte riktigt det jag letar efter!! Vill ha en stor, rund, svart eller grå "sten" eller pärla att hänga längst ner på ett nythalsband! Vet ni var det finns något liknande? Tycker jag har letat överallt nu...det kan vara i vilket material som helst!!

• Bemma

Anna ML: Jag kommer inte in på den sidan vi din länk...är det den adressen...? Men tack i alla fall!! Föresten så pratade jag nyss med en kompis som också blivit intresserad av att göra smycken och hon handlade pärlor mm på en affär som heter "Önskebrunneb" nere i stan. Har du varit in där någonting?

• Bemma

Anna ML: Hihi..det var lustigt!! Jag ska också kika där då! Synd att allt är Panduro bara!! Funkade med länken nu....thanx..

• Bemma

Godmorgon!!

Sitter här och hoppas på att pärlorna jag beställde och betalade för i går ska hinna komma i dag!! Då skulle jag bli SÅ glad!! Har längtat länge efter nya pärlor nu!!

I går var jag på pysselkväll med några vänner....det var jätte mysigt!! Jag hade med mig både pärlor och korsstygn och en annan tjej gjorde sitt första halsband och en tredje målade!! Roligt!!!

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0