• cs68

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn

Tänkte höra om det är några som är intresserade att hänga på en ny tråd - gäller oss adoptivbarn som själva har fått barn nu.

Själv är jag adopterad från Korea och min man är svensk. Har precis fått en liten som är 3 månader nu och självklart är världens ljuvligaste! Mixen blev fantastisk! Mina föräldrar blev nog lite ställda när jag sa att vi skulle ha barn och min mor har nog inte vant sig riktigt än vid bebisen men jag hoppas att det kommer. Min far däremot är ganska glad i bebisen. När jag och min man är ute tillsammans händer det ofta att folk pratar över huvudet på mig och enbart vänder sig mot min man, av någon underlig anledning, precis som om jag inte förstår svenska (har bara bott här i över 30 år!). Då känner jag att jag måste överbevisa att jag verkligen är svensk också och artikulerar överdrivet mycket och pratar på bredaste dialekt...Fast för det mesta går det bra!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

• Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn
  • maria1978

Menar ni att ni inte har nå lekland med caffe för mammor i våran huvudstad
    Här på landet *fniss* Västerås har vi två.... Busborgen och myrstacken!!

Oji: Har ni ett hos er med...Spännande!!

AC då har inte dom nått tror ni?

• Dartmamma

Hej allihopa...kul med en träff...jag har dock en son som är 3½ månad då...ska jag ta med han el komma utan barn...får se hur jag gör...Kulturhuset låter väl bra...centralt för alla o bra med plats...där finns det ju fika el mat för dom som vill ha...för tar man en lokal så är det nog mera bök tror jag...Kram Anna

• Lime25

Kul att planera för en stockholms träff fortskrider!

Maria 1978 - det finns lekland i stockholm också men de flesta ligger lite utanför stan och det kanske gör att det blir lite besvärligare.

Jag har tyvärr noll förslag om bra ställen att ses på

• maria1978

Lime25: Ja jag tänkte väl... 

Jag själv vet inget om våran huvudstad...iof så kan jag ta mig från A till B. Bara någons bestämmer vart....

Vet vi hur många vi blir och hur många barnvagnar vi är och så?!?!

• F I N E

Skriv upp er alla som är PÅ får vi se hur många det blir...
    Vilken tid? Ni som är så duktiga och åker in till huvudstaden, när passar det er??

Träff på (ev.) Kulturhuset i Stockholm
    LÖRDAGen den 25 november Kl. ?

F.I.N.E. (Jenny & Nomi)

• Kliff

Helis: Tack tack! Känns jättekul att ha hittat hit! :)

Och till er som tänkte träffas irl, sörjer att jag inte kan vara med eftersom jag inte bor i sthlm längre...:( Men ha det så trevligt!:)

• F I N E

LIANNE M 2 - Tja, då kan det bli lite krångligt kanske...synd.

• emcjoh

Jag är adopterad fr. det som var Jugoslavien,provinsen Vojvodina.
    Jag har 3 barn med 2 0lika män, båda svenskar.
    Min pappa har alla 3ggrna varit jätteglad för att få barnbarn o. tyvärr skämmer han bort dem ngt. oerhört.
    Den enda ggn jag känt mig obekväm i min roll som mor o. adopterad var vid inskrivningen på mvc när jag var gravid med min äldsta dotter (nu15år). Äldr bm, jag var ung o. då ogift, visste inget om min heriditet (arv) eftersom jag ännu inte fått kontakt m. min bio fam. ännu. Åkte efter det hem o. var jätteledsen o. grät i flera dagar!
    Uppvägdes gudskelov senare när vi flyttade t. en större stad o. fick en helt underbar bm. Även andra barnet gick jag hos henne.
    3:e barnet hade vi flyttat igen, men även här var bm till lilltösen fantastisk. Roligt att ha hittat en sådanhär tråd! Återkommer vid tillf.!

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn