• cs68

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn

Tänkte höra om det är några som är intresserade att hänga på en ny tråd - gäller oss adoptivbarn som själva har fått barn nu.

Själv är jag adopterad från Korea och min man är svensk. Har precis fått en liten som är 3 månader nu och självklart är världens ljuvligaste! Mixen blev fantastisk! Mina föräldrar blev nog lite ställda när jag sa att vi skulle ha barn och min mor har nog inte vant sig riktigt än vid bebisen men jag hoppas att det kommer. Min far däremot är ganska glad i bebisen. När jag och min man är ute tillsammans händer det ofta att folk pratar över huvudet på mig och enbart vänder sig mot min man, av någon underlig anledning, precis som om jag inte förstår svenska (har bara bott här i över 30 år!). Då känner jag att jag måste överbevisa att jag verkligen är svensk också och artikulerar överdrivet mycket och pratar på bredaste dialekt...Fast för det mesta går det bra!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

• Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn
  • Destined star

EV. träff i Stockholm:
    F.I.N.E. - Jenny och Naomi
    CuteD - Daniela och Iah
    CS68 = Christin och Jacob
    michanna = Anna med Michaela,erik och thomas.
    Oji - A-K & Emilia
    maria1978: maria och zeb och kanske en bebis beroende på vilket datum vi bestämmer
    sara76 - Sara & Elin
    Jolo- Johanna och Filip
    Myrna - Pernilla & Elliot
    Lime25 - Lisa och Isabel
    (Lussan - Sussi och Cornelia)
    destined star-nina o simon,filip

ska kolla datum efter fredag för vi ska byta schema på jobbet plus att jag precis lämnat den åldsta killen den 2-11

• Dartmamma

Hej..åh en träff...vad kul...invadera Stockholm med oss tjejer från Korea samt våra barnvagnar Vilken go syn för dom andra runtomkring oss Kommer mer än gärna vilket datum det än blir kramis

• fru Wanqvist

ja det ska bli jättekul!
    hoppas vi kan enas om ett bra datum så att så många som möjligt kan vara med! Glad

~ iah har mammas hjärta som i ett skruvstäd ~
  • Destined star

he he e jag den enda indiska då???? ja nu finns det några nya bilder på killarna i mitt bildgallrie

• maria1978
    Destined star skrev 2006-10-05 20:56:48 följande:
    he he e jag den enda indiska då???? ja nu finns det några nya bilder på killarna i mitt bildgallrie
    Nej då... inte alls!! Koreanerna anser sig vara ensama... *skrattar* Nej då skoja bara!! Men vi är fler som inte är från Korea...
    Om dom inte tänker ha en egen träff i smyg *fniss*
  • fru Wanqvist
    maria1978 skrev 2006-10-05 21:09:40 följande:
    Destined star skrev 2006-10-05 20:56:48 följande: he he e jag den enda indiska då???? ja nu finns det några nya bilder på killarna i mitt bildgallrie Nej då... inte alls!! Koreanerna anser sig vara ensama... *skrattar* Nej då skoja bara!! Men vi är fler som inte är från Korea...Om dom inte tänker ha en egen träff i smyg *fniss*
    hihi man vet aldirg! Flört
    nädå skojar bara!
    ~ iah har mammas hjärta som i ett skruvstäd ~
  • F I N E

Hallojsan!
    Ser att sex st av 12 som satt upp sig som intresserade av en träff har skrivit vilket datum som passa dom bäst. Ni andra som ännu inte skrivit in...gör det så fort ni kan, så kan vi börja ta bort datum som är helt onödiga. Tack!

Datum:

Torsdag den 9 nov. (v.45) (Lussan - Sussi och Cornelia)
    Lördag 11nov.(v.45)
    Måndag 13nov. (v.46)
    Torsdag 16nov. (v.46)
    Fredag 17 nov. (v.46)
    Lördag 18 nov. (v.46)
    Söndag 19nov. (v.46)
    Lördag 25 nov. (v.47) (Lime, maria1978)
    Onsdag 29nov. (v.48)
    Lördag 2dec. (v.48)
    Söndag 3 dec. (v.48)

Kan alla datumen:
    F.I.N.E.
    CuteD
    Myrna

• Lime25

Yippi mer helg datum!

Datum:

Torsdag den 9 nov. (v.45) (Lussan - Sussi och Cornelia)
    Lördag 11nov.(v.45)
    Måndag 13nov. (v.46)
    Torsdag 16nov. (v.46)
    Fredag 17 nov. (v.46)
    Lördag 18 nov. (v.46)
    Söndag 19nov. (v.46) (Lime)
    Lördag 25 nov. (v.47) (Lime, maria1978)
    Onsdag 29nov. (v.48)
    Lördag 2dec. (v.48)
    Söndag 3 dec. (v.48)

Kan alla datumen:
    F.I.N.E.