• cs68

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn

Tänkte höra om det är några som är intresserade att hänga på en ny tråd - gäller oss adoptivbarn som själva har fått barn nu.

Själv är jag adopterad från Korea och min man är svensk. Har precis fått en liten som är 3 månader nu och självklart är världens ljuvligaste! Mixen blev fantastisk! Mina föräldrar blev nog lite ställda när jag sa att vi skulle ha barn och min mor har nog inte vant sig riktigt än vid bebisen men jag hoppas att det kommer. Min far däremot är ganska glad i bebisen. När jag och min man är ute tillsammans händer det ofta att folk pratar över huvudet på mig och enbart vänder sig mot min man, av någon underlig anledning, precis som om jag inte förstår svenska (har bara bott här i över 30 år!). Då känner jag att jag måste överbevisa att jag verkligen är svensk också och artikulerar överdrivet mycket och pratar på bredaste dialekt...Fast för det mesta går det bra!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

• Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn
  • Destined star

om ja e hos mina föräldrar eller rättare sagt vet ett datum i god tid så kanske ja kan hänga på mina föräldrar bor i järfälla... gu så kul det skulle va....

• eunyoung

vad kul det låter med fika. jag hade jätte jättegärna kommit. men det blir lite långt att åka 40 mil för fika :(

• maria1978

EV. träff i Stockholm:
    F.I.N.E. - Jenny och Naomi
    CuteD - Daniela och Iah
    CS68 = Christin och Jacob
    michanna = Anna med Michaela,erik och thomas.
    Oji - A-K & Emilia
    maria1978: maria och zeb och kanske en bebis beroende på vilket datum vi bestämmer

Kul 

• Lussan

Åhh va kul med en träff men som sagt det är lite långt för oss som inte bor i STH att åka för en fika, men vi i göteborg kanske kan träffas???

Och sen kanske det kan gå och ordna en stor träff över en helg??
    Är det kanske möjligt vad säger ni?

Har haft en del å göra har därför inte hunnit med att skriva men läser alltid vad ni skriver.

Snart åker vi till Thailand i 2 veckor, ska bli himla skojj.
    Fast det är lite och fixa innan dess.
    Pass och vaccination och så en massa annat.

• sara76

EV. träff i Stockholm:
    CuteD - Daniela och Iah
    Oji - A-K & Emilia
    maria1978: maria och zeb och kanske en bebis beroende på vilket datum vi bestämmer
    sara76 - Sara & Elin

• jolo

EV. träff i Stockholm:
    CuteD - Daniela och Iah
    Oji - A-K & Emilia
    sara76 - Sara & Elin
    Jolo- Johanna och Filip

Oj, va skoj det vore!

• Myrna

Hakar på!

EV. träff i Stockholm:
    CuteD - Daniela och Iah
    Oji - A-K & Emilia
    sara76 - Sara & Elin
    Jolo- Johanna och Filip
    Myrna - Pernilla & Elliot

• Lime25

Här har det flyttats och vi har varit utan uppkoppling ett tag men är nu tillbaka igen!
    Här händer det saker en Stockholmsträff KUL!
    Vi vill också hänga på om det blir ett datum vi kan

EV. träff i Stockholm:
    CuteD - Daniela och Iah
    Oji - A-K & Emilia
    sara76 - Sara & Elin
    Jolo- Johanna och Filip
    Myrna - Pernilla & Elliot
    Lime25 - Lisa och Isabel

• F I N E

Gu vad kul, ser ut som vi är ett ganska stort gäng som är intresserad av att träffas.
    Svårt att hitta en tid som passar alla....
    Men vad säger ni om vi tar ett datum ganska långt fram i tiden?? Då är de bara att boka det datumet och inte boka in något annat...

MARIA 1978 - När kommer bebben?? Kanske kan ta några veckor efter det eller något...eller vill du hellre ta det innan??

vad säger ni andra?!

• Myrna

Jo, bra framförhållning är nog viktigt.

Svårt är också att bestämma en plats där alla får plats med barnvagnar och allt och där vi kan prata någorlunda ostört och länge.

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn