• anezka

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Detta var nog det värsta jag sett i hela mitt liv, var tvungen att hålla för barnens ögon även om dom kanske inte förstår.

jag är själv emot abort men anser att det är upp till varoen alla har säkert sina skäll till en abort. men jag förstår inte varför man måste ut med denna lastbil och göra människor upprörda och illamående.

ville väll mest bara skriva av mej lite

Anti-abortaktion rörde upp känslor i Uppsala

Tre män i en lastbil med bilder på aborterade blodiga foster körde runt i Uppsala igår. Många förbipasserande rynkade på näsan och tyckte aktionen var motbjudande.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=512822,00.html?from=sectionlinks1
  • Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion
  • Essa01
    Jan 39 skrev 2006-07-25 00:33:57 följande:
    Skillnaden mellan njursjuka och ofödda foster är att de njursjuka har en själ vilket fostren inte har.Dom må suga på tummen hur mycket som helst från vecka X eller Y; men själ får dom först när dom föds.Anser jag.
    Anser du ja.........

Jag har aldrig tidigare hört något så pantat i hela mitt 27 åriga liv......

Det var det lamaste inlägg jag läst (och jag har läst många)

• KickStart

Essa:

"Anser du ja.........

Jag har aldrig tidigare hört något så pantat i hela mitt 27 åriga liv......

Det var det lamaste inlägg jag läst (och jag har läst många"

Varför så otrevlig?
    Vill du diskutera så bemöt andra med samma respekt som du själv skulle vilja ha. Det är fruktansvärt dålig netetikett att uttrycka sig så.
    Och du har dessutom inte tillfört diskussionen ett dyft.

Vad är det i påståendet som du inte håller med om, utveckla dig- istället för att vara otrevlig.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Essa01

Jag är iallafall en som är glad att jag fick se bilderna!!!

Önskar att jag fått se dem tidigare i mitt liv.

Jag tycker inte att bilderna är motbjudande, det är små barn för mig....

Däremot mår jag fruktansvärt illa när jag tänker på att folk faktiskt avbrytit deras liv.

Min son har fått se bilderna, han är 5 år.

Han frågade mig vad det va och jag svarade att så ser alla bebisar ut i magen...

Jaha, bebisar är gulliga... svarade han mig och sen var det inget mer med det...

• Essa01
    KickStart skrev 2006-07-25 12:12:40 följande:
    Essa:"Anser du ja.........Jag har aldrig tidigare hört något så pantat i hela mitt 27 åriga liv......Det var det lamaste inlägg jag läst (och jag har läst många"Varför så otrevlig?Vill du diskutera så bemöt andra med samma respekt som du själv skulle vilja ha. Det är fruktansvärt dålig netetikett att uttrycka sig så.Och du har dessutom inte tillfört diskussionen ett dyft.Vad är det i påståendet som du inte håller med om, utveckla dig- istället för att vara otrevlig. S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
    Hej igen =)

Jag jobbar på min självkontroll......
  • KickStart
    Essa01 skrev 2006-07-25 12:30:05 följande:
    Jag är iallafall en som är glad att jag fick se bilderna!!!Önskar att jag fått se dem tidigare i mitt liv.Jag tycker inte att bilderna är motbjudande, det är små barn för mig....Däremot mår jag fruktansvärt illa när jag tänker på att folk faktiskt avbrytit deras liv.Min son har fått se bilderna, han är 5 år.Han frågade mig vad det va och jag svarade att så ser alla bebisar ut i magen...Jaha, bebisar är gulliga... svarade han mig och sen var det inget mer med det...
    För egen del så störs jag inte av bilderna som sådana. Däremot så anser jag fortfarande att det är ett onyanserat och obalanserat sätt att propagera mot abort.
    Jag skulle inte låta en 5 åring se sådana bilder. Varför?
    Tycker öht inte att det är lämpligt att visa sådana bilder för barn. Det gäller alla typer av operationsbilder, krigsbilder och andra bilder som kan skada dem.
    Mina barn har alla fått se bilder av foster- men då har det handlat om bilder som visar fosterutveckling och inget annat.
  • KickStart

Essa:

"Hej igen =)

Jag jobbar på min självkontroll......"

Självkontroll är en bra egenskap i ett diskussionsforum.
    Så öva på!

• Essa01
    KickStart skrev 2006-07-25 12:36:44 följande:
    Jag är iallafall en som är glad att jag fick se bilderna!!!Önskar att jag fått se dem tidigare i mitt liv.Jag tycker inte att bilderna är motbjudande, det är små barn för mig....Däremot mår jag fruktansvärt illa när jag tänker på att folk faktiskt avbrytit deras liv.Min son har fått se bilderna, han är 5 år.Han frågade mig vad det va och jag svarade att så ser alla bebisar ut i magen...Jaha, bebisar är gulliga... svarade han mig och sen var det inget mer med det...För egen del så störs jag inte av bilderna som sådana. Däremot så anser jag fortfarande att det är ett onyanserat och obalanserat sätt att propagera mot abort.Jag skulle inte låta en 5 åring se sådana bilder. Varför?Tycker öht inte att det är lämpligt att visa sådana bilder för barn. Det gäller alla typer av operationsbilder, krigsbilder och andra bilder som kan skada dem.Mina barn har alla fått se bilder av foster- men då har det handlat om bilder som visar fosterutveckling och inget annat. S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
    Vi uppfostrar alla våra barn på olika sätt och jag säger inte att du gör fel...

Men jag tycker inte att jag gjorde något fel med att visa min son bilderna.
  • KickStart

Essa:

"Vi uppfostrar alla våra barn på olika sätt och jag säger inte att du gör fel...

Men jag tycker inte att jag gjorde något fel med att visa min son bilderna."

Visst är det så att vi väljer själva hur vi uppfostrar våra barn.
    Jag anser dock att det är fel att medvetet visa en 5 åring sådana bilder när barnet inte har den förmågan att bearbeta det på ett korrekt sätt.
    Förstår öht inte meningen med det.
    Vill man visa hur "bäbisar" ser ut i magen måste väl Lennart Nilssons bilder vara mycket mer pedagogiska att visa.

• Essa01
    KickStart skrev 2006-07-25 12:50:32 följande:
    Essa:"Vi uppfostrar alla våra barn på olika sätt och jag säger inte att du gör fel...Men jag tycker inte att jag gjorde något fel med att visa min son bilderna." Visst är det så att vi väljer själva hur vi uppfostrar våra barn.Jag anser dock att det är fel att medvetet visa en 5 åring sådana bilder när barnet inte har den förmågan att bearbeta det på ett korrekt sätt.Förstår öht inte meningen med det.Vill man visa hur "bäbisar" ser ut i magen måste väl Lennart Nilssons bilder vara mycket mer pedagogiska att visa. S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
    Jag tycker fortfarande inte att det var något fel i att han fick se bilderna...

Och utan att behöva försvara mig men vill ändå förklara...

Det var ju inte så att jag medvetet tryckte upp bilderna framför honom utan han kom in i rummet när jag satt framför datorn....

Vem e det nu som börjar bli tyken?
  • KickStart

Essa

"Jag tycker fortfarande inte att det var något fel i att han fick se bilderna...

Och utan att behöva försvara mig men vill ändå förklara...

Det var ju inte så att jag medvetet tryckte upp bilderna framför honom utan han kom in i rummet när jag satt framför datorn....

Vem e det nu som börjar bli tyken?"

Det är inte att vara tyken att inte dela samma värderingar och åsikter. Hade jag velat vara tyken hade jag valt att uttrycka mig på ett annat sätt.
    Däremot så anser jag- utan att vara tyken- att det INTE är lämpligt att visa en 5 åring sådana bilder eller andra bilder som barnet inte är moget att bearbeta.
    Jag personligen hade hellre valt att stänga ner sidan- eller tittat på den när jag varit säker på att jag inte riskerar att bli störd.

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion