• anezka

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Detta var nog det värsta jag sett i hela mitt liv, var tvungen att hålla för barnens ögon även om dom kanske inte förstår.

jag är själv emot abort men anser att det är upp till varoen alla har säkert sina skäll till en abort. men jag förstår inte varför man måste ut med denna lastbil och göra människor upprörda och illamående.

ville väll mest bara skriva av mej lite

Anti-abortaktion rörde upp känslor i Uppsala

Tre män i en lastbil med bilder på aborterade blodiga foster körde runt i Uppsala igår. Många förbipasserande rynkade på näsan och tyckte aktionen var motbjudande.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=512822,00.html?from=sectionlinks1
  • Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion
  • Celestina

Och det här med kvinnans "rättighet"? En "rättighet" står inte ensam, med den följer naturligtvis skyldighet. Skyldighet att ta ansvar för preventiva medel, det finns ju för sjutton en hel hög med sådana, hur bekväma som helst, behöver inte ens tänka på det mer än vid ett tillfälle åt gången så att säga..., vad är problemet?
    Mannen då? Är det inte precis lika mycket hans barn? Är ett ofött barn en kvinnlig ägodel? Om mannen vill ta hand om barnet, var finns hans rättighet? Är inte bara detta rättså snurrigt? Att betrakta ett foster som en "slit-å-släng-detalj", en snabbt botad åkomma.., mycket märkligt.

• Essa01
    Celestina skrev 2006-07-26 10:13:17 följande:
    Och det här med kvinnans "rättighet"? En "rättighet" står inte ensam, med den följer naturligtvis skyldighet. Skyldighet att ta ansvar för preventiva medel, det finns ju för sjutton en hel hög med sådana, hur bekväma som helst, behöver inte ens tänka på det mer än vid ett tillfälle åt gången så att säga..., vad är problemet?Mannen då? Är det inte precis lika mycket hans barn? Är ett ofött barn en kvinnlig ägodel? Om mannen vill ta hand om barnet, var finns hans rättighet? Är inte bara detta rättså snurrigt? Att betrakta ett foster som en "slit-å-släng-detalj", en snabbt botad åkomma.., mycket märkligt.
    Jag håller med dig till hundra, och är glad över att jag äntligen stött på någon som fattar vad jag alltid menat.........
  • BubbelGuppie

abortmotståndare e sånna människor som gör att bla 9 åriga flickor och Våldtagna kvinnor måste föda barn.

Abort är en rättighet... men vissa kanske tycker det är bättre att man fyller världen med barn som inte har någon mamma eller pappa och som vet om att de inte var önskade.

• Essa01
    BubbelGuppie skrev 2006-07-26 10:23:33 följande:
    abortmotståndare e sånna människor som gör att bla 9 åriga flickor och Våldtagna kvinnor måste föda barn. Abort är en rättighet... men vissa kanske tycker det är bättre att man fyller världen med barn som inte har någon mamma eller pappa och som vet om att de inte var önskade.
    Bara för att man föds oönskad behöver du inte vara det....

Min bästa kompis har aldrig haft en pappa, hennes mamma var alkis och hon har bott fram o tillbaka i fosterhem....

Vill hon leva????

Absolut- och jag är glad att hon gör det, och hennes dotter med...
  • Essa01

En kvinnas rättighet är för mig en kvinnas rättighet att döda sitt barn.

Låter hemskt, ja, jag tycker oxå det men det är ju sant.....

• Celestina

Amen, sluta.. Som om jag skulle vilja att en 9-årig flicka skulle föda barn!? Kan hon ens föda barn som 9 år, och en 9 årig flicka ska överhuvudtaget inte ha sex.. Mamma Mia!!!
    Abortfrågan måste rannsakas och omvärderas, och abortingreppet måste bli ett sällsynt undantag, detta vill jag mena, inget annat.

• Celestina

Tack för support i tråden. Jag tror att många stirrar sig blinda på "rätten" och detta att vara konsekvent mor abort.., eller hängiven anhängare. Varför så svart eller vitt? Aborterna är ju för många, detta är ju bedrövligt, ska det ens behöva bli meningsskiljaktigheter i en sådan fråga?

• Essa01
    Essa01 skrev 2006-07-26 10:26:01 följande:
    abortmotståndare e sånna människor som gör att bla 9 åriga flickor och Våldtagna kvinnor måste föda barn. Abort är en rättighet... men vissa kanske tycker det är bättre att man fyller världen med barn som inte har någon mamma eller pappa och som vet om att de inte var önskade. Bara för att man föds oönskad behöver du inte vara det....Min bästa kompis har aldrig haft en pappa, hennes mamma var alkis och hon har bott fram o tillbaka i fosterhem....Vill hon leva????Absolut- och jag är glad att hon gör det, och hennes dotter med...
    Det var väll ändå att ta i lite väl...........

Och du vet klart och tydligt inte vad en abortmotståndare är
  • Leeanlej

tycker inte att ett foster räknas som mänskligt förren efter 12 veckan. det är därför inte värre att göra abort än att ta bort en cysta tex operationmässigt. Känslomässigt vet man ju om att det skulle kunna bli ett barn. Men det är ju till var och en vad de tycker om det.

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion