• anezka

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Detta var nog det värsta jag sett i hela mitt liv, var tvungen att hålla för barnens ögon även om dom kanske inte förstår.

jag är själv emot abort men anser att det är upp till varoen alla har säkert sina skäll till en abort. men jag förstår inte varför man måste ut med denna lastbil och göra människor upprörda och illamående.

ville väll mest bara skriva av mej lite

Anti-abortaktion rörde upp känslor i Uppsala

Tre män i en lastbil med bilder på aborterade blodiga foster körde runt i Uppsala igår. Många förbipasserande rynkade på näsan och tyckte aktionen var motbjudande.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=512822,00.html?from=sectionlinks1
  • Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion
  • Essa01

Vad som är tragiskt idag är att nästan var och varranan tjej har gjort en abort, ännu värre är att så många utav dem gjort fler än 1 abort.

Jag tror att om folk blir medvetna om vad en abort egentligen innebär och förstår att det inte bara är en klump skulle fler tänka efter innan de har oskyddat sex....

Det är en av anledningarna till att jag tycker abort lastbilarna är en bra ide.....

Det är inte mer skadligt för barn än Big Brother eller Curage som visas på Cartoon network

• Essa01
    Leeanlej skrev 2006-07-26 10:36:41 följande:
    tycker inte att ett foster räknas som mänskligt förren efter 12 veckan. det är därför inte värre att göra abort än att ta bort en cysta tex operationmässigt. Känslomässigt vet man ju om att det skulle kunna bli ett barn. Men det är ju till var och en vad de tycker om det.
    Jag tror inte att du känner så om du var gravid och längtat efter det barnet....

Och hela poången om att i ena veckan är det ett liv och 7 dagar tidigare är det inte det är ju helt crazy.........
  • Celestina

Precis som Essa skriver. Abort är på tok för vanligt och alltför "enkelt"...

• Essa01

Abort borde aldrig ses på som en rättighet, inte heller som ett alternativ ifall du ångrar dig eller som ett prev medel (det finns faktiskt folk som gör det)

Det gör så ont i mig när jag hör orden abort och rättighet tillsammans...........

• Leeanlej

essa 01 "Jag tror inte att du känner så om du var gravid och längtat efter det barnet"

Om man verkligen vill ha barnet så gör man väl inte abort??
    Även om man inte tror att man kommer klara av det, så gör man ju ändå inte abort.
    Hoppet är det största människan har.

Jag tycker definitivt inte att abort ska ses av unga tjejer som ett nytt preventivmedel. Men tänk om de hade varit tvugna att föda dessa barn. 15 åriga med barn är kanske inte den bästa uppväxten, fast det finns ju många som klarar av det ändå.

Men om jag hade varit tvungen att föda ett oönskat barn vid 15 års ålder. var hade jag varit idag?
    hur hade barnet mått?
    Innan fostret har blivit ett barn så tänker jag mer på mig själv än på fostret.

Och att ena veckan så är det ett embryo o nästa ett barn. så är ju utvcklingen. När hjärtat börjar slå!!

• BubbelGuppie

japp nio åringar kan bli gravida www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,854633,00.html
    I katolska länder i bla afrika och sydamerika våldtas barn och de har till och med visat en dokumentär om detta på tv. En familj som gick till kyrkan med sin 11 åring som blivit våldtagen och gravid, de bad om tillåtelse att få göra abort men kyrkan (abortmotståndare) sa nej, familjen gjorde abort iallafall och blev utslängda ur kyrkan och alla deras vänner vände dem ryggen, bara för att de inte ville att deras barn skulle föda barn. Är det något att vara stolt över som abortmotståndare?? Och folk som celestina som pratar om undantag är hycklare, ska abort finnas så ska det finnas för alla inte bara för undantag.

• Mary Cherry

Celestina skrev:
    "Kan alltså en kvinna göra en abort, slänga benen över britsen när blodtrycket och allmäntillståndet är konstaterat lugnt och fint, hoppa i kläderna, och studsa in i vardagen utan någon närmare eftertanke?"
    Det måste väl ändå vara bättre att tänka efter före, och känna sig säker på att man gör rätt, vilket man än väljer, än att börja fundera på det när aborten redan är utförd.

"Mannen då? Är det inte precis lika mycket hans barn? Är ett ofött barn en kvinnlig ägodel? Om mannen vill ta hand om barnet, var finns hans rättighet?"
    Visst är det önskvärt med en dialog med mannen, men man kommer aldrig ifrån att det är kvinnan som upplåter sin kropp. Mannen kan inte vara gravid, och även om han vill ha barnet är det kvinnan som ska genomgå graviditeten. Oavsett anledning till att inte vilja det är det hennes beslut och det måste han respektera.

• Essa01
    BubbelGuppie skrev 2006-07-26 10:53:06 följande:
    japp nio åringar kan bli gravida www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789...I katolska länder i bla afrika och sydamerika våldtas barn och de har till och med visat en dokumentär om detta på tv. En familj som gick till kyrkan med sin 11 åring som blivit våldtagen och gravid, de bad om tillåtelse att få göra abort men kyrkan (abortmotståndare) sa nej, familjen gjorde abort iallafall och blev utslängda ur kyrkan och alla deras vänner vände dem ryggen, bara för att de inte ville att deras barn skulle föda barn. Är det något att vara stolt över som abortmotståndare?? Och folk som celestina som pratar om undantag är hycklare, ska abort finnas så ska det finnas för alla inte bara för undantag.
    Det är väl ingen som sagt att 9 åringar inte kan bli gravida, men det är ju inte precis det vanligaste......... iallafall inte lika vanligt som folk som gör flera aborter....
  • Essa01
    Mary Cherry skrev 2006-07-26 10:54:15 följande:
    Celestina skrev: "Kan alltså en kvinna göra en abort, slänga benen över britsen när blodtrycket och allmäntillståndet är konstaterat lugnt och fint, hoppa i kläderna, och studsa in i vardagen utan någon närmare eftertanke?"Det måste väl ändå vara bättre att tänka efter före, och känna sig säker på att man gör rätt, vilket man än väljer, än att börja fundera på det när aborten redan är utförd."Mannen då? Är det inte precis lika mycket hans barn? Är ett ofött barn en kvinnlig ägodel? Om mannen vill ta hand om barnet, var finns hans rättighet?"Visst är det önskvärt med en dialog med mannen, men man kommer aldrig ifrån att det är kvinnan som upplåter sin kropp. Mannen kan inte vara gravid, och även om han vill ha barnet är det kvinnan som ska genomgå graviditeten. Oavsett anledning till att inte vilja det är det hennes beslut och det måste han respektera.
    Jag håller inte med dig om det, när kvinnan gör abort trots att mannen vill behålla det kallas det för Kvinnans rätt....

Däremot när en kvinna väljer att behålla ett barn när inte mannen vill, då kallar man bara mannen för en idiot som inte vill ta sitt ansvar.....
  • Essa01
    Mary Cherry skrev 2006-07-26 10:54:15 följande:
    Celestina skrev: "Kan alltså en kvinna göra en abort, slänga benen över britsen när blodtrycket och allmäntillståndet är konstaterat lugnt och fint, hoppa i kläderna, och studsa in i vardagen utan någon närmare eftertanke?"Det måste väl ändå vara bättre att tänka efter före, och känna sig säker på att man gör rätt, vilket man än väljer, än att börja fundera på det när aborten redan är utförd."Mannen då? Är det inte precis lika mycket hans barn? Är ett ofött barn en kvinnlig ägodel? Om mannen vill ta hand om barnet, var finns hans rättighet?"Visst är det önskvärt med en dialog med mannen, men man kommer aldrig ifrån att det är kvinnan som upplåter sin kropp. Mannen kan inte vara gravid, och även om han vill ha barnet är det kvinnan som ska genomgå graviditeten. Oavsett anledning till att inte vilja det är det hennes beslut och det måste han respektera.
    Och vad då respektera???

Varför kan inte då alla kvinnor som väljer att behålla barnet när pappan inte vill oxå respektera om han inte vill vara delaktig och inte kräva underhåll???
Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion