Skrev det också i mitt senaste inlägg, att detta med att åka runt med en lastbil är inte den bästaste av idéer! Skulle vilja skriva så som Utopia, kanske lite mindre "hårt", dvs. mera upplysning kring vad en abort verkligen är.
Tyvärr är det nog så att många kvinnor visst det gör abort just pga att de underlåtit att ta ansvar för att ej bli gravida. Jag påstår inte att "lättvindigt" menas att en kvinna trallar iväg till Polikliniken med hoppsasteg, funderar på vilken affär hon sedan ska shoppa nya stövlar i, eller på annat sätt tycker att det är en skitsak att göra abort, utan det är ju just det som är saken.., kvinnan mår dåligt! 9 av 10 känner säkert en oerhörd vanmakt och svär över sig själv.., "varför, varför tänkte jag mig inte för!?" De som blivit gravid genom "oförvållad graviditet", eller hur man ska beskriva det.., de våndas säkert på tusen andra sätt.
Om vi tog oss mer på allvar, och kanske inte bara kvinnan, mannen också, som egentligen har precis lika stort ansvar!? Om vi tog detta på allvar, att ett foster blir avlivat, slängt i steril påse i bästa fall, eller om det genererar kunskap krink genetik och/eller annan forskning, det vet jag inte säkert, men det borde ju då inte finnas så många aborter? I dessa dagar aborteras tiotusentals, överallt, hela tiden!
För många av oss tänker efter för sent! Vi måste ju ta en sådan sak på allvar, det är inte okej att ropa "hoppsan" kring att bli med barn, åtgärda, glömma, gå vidare..
Det finns säkert många som bär med sig en aborts känslor i hela sitt liv, kanske kunde hon sedan inte få barn igen, kanske ngt hände med det barn hon redan hade och hon förebrår sig själv..? Kanske? Men jag är övertygad att för många bara glömmer bort det, många känner sig säkert renrav "lättade", blir det en erfarenhet som lärt ut ngt, eller händer det igen?
Många kvinnor har gjort mer än en abort.
Självklart mår man dåligt, och jag kan inte förbjuda abort. Frågan är om det skulle fungera? Antagligen inte så bra.., istället smutsiga, dyra, bedrägliga aborter skulle det bli.
Jag tror dock att bilder, film.., kalla det "starka filmer", kunde göra insällningen till oskyddad sex mer fördjupad, och i förlängningen reducera sjukdomar som Hiv, syfilis, m.fl. Lastbilar med sådana bilder på city i full fart.., förvisso..de skapar i alla fall opinion, det är en start, det är ju med sådana grepp många viktiga frågor, tankar, åsikter, eller opinioner skapas. Så varför inte? Bara inte alltför ofta.