• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 22:32:40 följande: #4417
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4412
    Jag skulle inte kalla det för generalising

män med dålig uppväxtmiljö blir incels
    män med bra uppväxtmiljö blir inte incels

kvinnor med dålig uppväxtmiljö våldtas
    kvinnor med bra uppväxtmiljö våldtas inte
    män är si, kvinnor är så

är generaliseringar eftersom informationen är missvisande

större risk
    vissa män är dumma i huvudet
    ofta

är inte missvisande information, om det stämmer att det är oftare/större risk.

Man riskerar att få överdrivet grova generaliseringar när man enbart utgår från folk man känner, sej själv, trådar på FL.

Kaffedrakens "kvinnor är hycklare" blir också felaktig information, inte för att kvinnor inte är hycklare utan för att de flesta människor hycklar på något sätt så män är inget undantag.
    Generalisering är inom vetenskap utökandet av en teori eller modell till att gälla under bredare villkor. En överförd betydelse i allmänt språk betecknar ett övergripande antagande, som kan ge missvisande information om enskilda fall.

sv.wikipedia.org/wiki/Generalisering
    Och vad i punkt 1 menar du inte stämmer med det fol gör? Säger att kvinnor ofta våldtas på grund av dålig uppväxtmiljö menar du?
    Det är en riskfaktor, det är också en riskfaktor för riskbeteende.

lnu.se/forskning/forskningsprojekt/sambandet-mellan-sexuellt-riskbeteende-erfarenhet-av-vald-och-psykisk-halsa/
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 01:29:45 följande:
    Det är väl givet att TS är rätt vilsen när han drar parallellen till 5-åringar. Jämförelsen blir bättre om man jämför med ett barn som vägrar äta skit och som med en 5-årings övertygelse säger

"Jag skulle Aldrig, aldrig i hela världen äta hundbajs!!!!!!" "

För sura bittra incels är allt sex är ju bättre än inget sex.

Så en mogen vuxen person vet att : Jo, avskaffar man tidelags lagen har man löst problemet för sura bittra incels.

Sen kan du och TS förneka hur mycket ni vill!

Likställer du ensamma män med hundbajs? Fräsch människosyn du har.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-21 01:36:03 följande:
    Du övervärderar en misogyn incels attraktionskraft. Även jag begriper att sunkiga värderingar står längst nere på attraktionsskalan. Feta människor behöver inte ha incel värderingar. Du jämför en incel som en annan slags frukt, du förstår inte att frukten är oätbar. En kvinna behöver en ganska stor dos av självskadebeteende för att kunna bli tillsammans med en sån. Hur kan du inte förstå?
    Detta har både Palle, Anonym (Fol), Balansspelaren och jag sagt till dig 100 gånger nu. 99% av incels är inte misogyna.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-21 01:43:44 följande: #4457
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4452
     Jag har inte orkat läsa alla inläggen så du får gärna citera inlägget där han gör det.

en screen av ditt inlägg där du påstår det...
  • EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 00:47:56 följande:
     Jag har inte orkat läsa alla inläggen så du får gärna citera inlägget där han gör det.

Inlägg #4311 så skriver (Fol), jag citerar med citat box hans sista stycke (den som Cloffe quotade i sitt inlägg som han skärmdumpade men utan citatbox):
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:30:59 följande:
    Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten.
    (slut på citat)

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2023-08-21 01:44:29 följande: #4458
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:29:49 följande:
    Nej, du har fel. De åtgärder som har använts är tvingande. Idag finns det tre tvingande pappamånader och flera vill höja det till sex tvingande pappamånader.

Det är inte alltid fel med tvingande åtgärder.
    Oj oj oj oj oj..

Ska du diskutera dettas med mig, så SKA du ha kunskaperna också om hur det ser ut i praktikemn och verklighet fullt ut och inte bara via medias selektiva återgivande av det.

Ja det finns tre månader "pappa månader".
    Det som många missar (synnerhet du) och så media har valt bort att rapportera om, är att det finns även tre mamma månader,  det är information som finns på FK hemsidas om föräldraledighet.

D.vs i praktiken så har varje förälder tre låsta månader var. Vilket innebär i praktiken att det blir lika tvingande för kvinnan också.

Det är på förslag att höja detta till sex månader, det stämmer.
    Den motionen finns att läsa på regeringens hemsida, om man orkar att söka i deras databas.

Det tidningarna INTE tar med i sina artiklar är att det skall låsas med 6månader för mamman också.
    Så det kommer även att bli lika tvingande för mamman. 

Så du kan redan nu sluta upp med att snyfta om "tvingande pappa månader".
    Då detta med "låsta månader" kommer att beröra båda föräldrar likvärdigt, då föräldrarna får lika många låsta månader var.

Men vill du fortsätta att snyfta om "tvingande" så gör det för bägge föräldrarna inte bara pappan.

Fast jag antar att du kommer att ignorera hur förslaget är skrivet egentligen (motionen som har tagits upp i regeringen), och hur det ser ut i verkligheten redan idag, bara för att tidningarna har valt att återgett det selektivt.  D.vs de skriver sanningen med viss modifikation. Alltså de utelämnar att låsta månader kommer att tilldelas mamman med.
     Det jämlikhets aktivister ofta utelämnar när de motiverar med sånt här
    TCO menar att lika möjligheter att arbeta och få ihop livspusslet är helt central för ekonomisk jämställdhet. Alla föräldrar ska kunna kombinera arbete och föräldraskap. I dag är det främst kvinnor som anpassar arbetslivet då de blir föräldrar och det är tveklöst så att ojämställd föräldraledighet påverkar kvinnors karriär, inkomst och slutligen pension negativt. För att förändra detta krävs både politiska reformer och förändrade normer. Inte minst på arbetsplatserna.

www.vk.se/2023-02-28/debatt-atgarder-kravs-for-att-fler-man-ska-ta-ut-foraldraledighet
    är att det sällan handlar om lika möjligheter att få ihop det livspussel man själv vill ha, det är det livspussel de tycker att man ska ha, antagligen som de vill ha sitt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 02:18:54 följande:
    Detta har både Palle, Anonym (Fol), Balansspelaren och jag sagt till dig 100 gånger nu. 99% av incels är inte misogyna.
    här är en artikel som hänvisar till forskningen av länken mellan misogyni och incels. Jag har postat rapporten tidigare, men den verkar du "glömt bort" så ja- incels är misogyna. Du har uppvisat misogyna åsikter. Visa gärna var dina uttalade personer har hävdat annat. Försöker du skaffa en grupp med vad du tror är "likasinnade"?

unwanted celibacy (besides personality traits like disagreeableness, political conservativism or social dominance) is linked to misogynistic attitudes. So, our study provided the first evidence for these two unexamined hypotheses."

https://www.salon.com/2022/10/12/incel-misogyny-study/
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 02:31:47 följande:

Vad menar du? Tror du inte på screenen? Leta upp det själv då
  • EnAnonumius
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-21 02:48:54 följande:
    Mja nu var ju screenen av ditt svar till "(Fol)" där du i ditt svar citerade vad (Fol) hade skrivit i ett annat inlägg.

Smurfen hade ju frågat om du kunde citera inlägget där han hade skrivit det.

Men jag har lagt in inlägget med citat box och inläggsnummer till Smurfen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-21 02:48:54 följande: #4467
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 02:31:47 följande:

men du måste väl förstå att det inte är någon skillnad på att ta en sceen av något av dina andra inlägg där du påstår att han gör det.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?