• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 03:22:18 följande:
    Det står ingenstans i det citatet att det var ett misstag av män att ge upp ekonomisk makt till kvinnor. Det är inte korrekt återgivet när du påstår det.

Min poäng var hela tiden och är fortfarande att även kvinnor måste vara beredda att ge upp vissa intressen för att vi ska få en jämställd balans mellan könen. Att du vrider på denna slutsats till att jag hävdar att vi fortfarande borde ha hemmafruar är så långt från sanningen det går att komma.

När jag skrev att svenska män har röstat för en förändring var det inte alls kopplat till kvinnors rättigheter. Att det var bättre för 100 år sen har jag aldrig ens skrivit.
    återigen till Palle, Fol och fan och hans moster. detta är vad ni klappar medhårs. Kan ni läsa denna kommentar från ts. Är denna kommentar demokratiskt eller riktigt jävla odemokratiskt sunkig?

lägg skulden där skulden hör hemma.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-22 08:29:20 följande:
    Är offerkoftan skön? var skrev han att förslagen var bra? läsförståelse återigen.

vad blir bättre om apparna regleras? kvinnorna kommer inte bli så desperata att de sveper ja på män de nekar idag. Var är forskningen som styrker detta antagande? kvinnorna kommer lämna apparna.

dessa kvinnor kommer istället träffas mer ute. och tror du den verkligheten är bättre för incels? Ensamma män är ofta blyga, försiktiga, tafatta och timida, så hur ska de börja ragga? eller är återigen ditt antagande att dessa män ska bli uppraggade av desperata kvinnor?  för de kommer bli helt som galna av desperation om de slutar använda appen? eller incels (de med incelkultur) med människoförakt, kvinnoförakt och misogyn personlighet. tror du kvinnor blir ännu mer desperata och tar dessa män med? allt för att bara knulla?

hur ska folk träffas utan appen tror du? och vilka kommer fortsätta ha fördelar utan appen? De män som är populära, charmiga, roliga, god människosyn, som syns och hörs? Eller de som sitter ner eller står i skuggan?

vad är ditt nästa steg. när du inser att begränsa apparna inte kommer hjälpa dig. vad är nästa steg på dina fascistiska dejting-idéer?
    Jag förstår inte logiken heller. Ts vill införa sexkvoter också. Han tror att det då löser sig med automatik för incels om andra män som har mycket sex blir bötfällda. Det är helt åt skogen. Tydligen så ska dessa män spåras upp via förhör med kvinnor. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-22 08:29:20 följande:
    Är offerkoftan skön? var skrev han att förslagen var bra? läsförståelse återigen.

vad blir bättre om apparna regleras? kvinnorna kommer inte bli så desperata att de sveper ja på män de nekar idag. Var är forskningen som styrker detta antagande? kvinnorna kommer lämna apparna.

dessa kvinnor kommer istället träffas mer ute. och tror du den verkligheten är bättre för incels? Ensamma män är ofta blyga, försiktiga, tafatta och timida, så hur ska de börja ragga? eller är återigen ditt antagande att dessa män ska bli uppraggade av desperata kvinnor?  för de kommer bli helt som galna av desperation om de slutar använda appen? eller incels (de med incelkultur) med människoförakt, kvinnoförakt och misogyn personlighet. tror du kvinnor blir ännu mer desperata och tar dessa män med? allt för att bara knulla?

hur ska folk träffas utan appen tror du? och vilka kommer fortsätta ha fördelar utan appen? De män som är populära, charmiga, roliga, god människosyn, som syns och hörs? Eller de som sitter ner eller står i skuggan?

vad är ditt nästa steg. när du inser att begränsa apparna inte kommer hjälpa dig. vad är nästa steg på dina fascistiska dejting-idéer?
    Jag förstår inte logiken heller. Ts vill införa sexkvoter också. Han tror att det då löser sig med automatik för incels om andra män som har mycket sex blir bötfällda. Det är helt åt skogen. Tydligen så ska dessa män spåras upp via förhör med kvinnor. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-22 14:48:50 följande:
    Eller hur. undra hur kvoten ska fördelas *jämställt* om det är ett kvinnoöverskott. om alla män ska lagstadgas ett nupp i månaden kommer kvinnor behöva nuppa mer än 1. och då är väl det orättvist med? och få böter? undra om det är männen som får böter om de nuppar för mycket eller kvinnorna om de nuppar för lite. så mycket ologiska argument
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-22 15:00:52 följande:
    Eller hur. undra hur kvoten ska fördelas *jämställt* om det är ett kvinnoöverskott. om alla män ska lagstadgas ett nupp i månaden kommer kvinnor behöva nuppa mer än 1. och då är väl det orättvist med? och få böter? undra om det är männen som får böter om de nuppar för mycket eller kvinnorna om de nuppar för lite. så mycket ologiska argument
    Mansöverskott*
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-22 15:00:52 följande:
    Kvinnor ska i "jämställdhetens namn" ge upp sina "intressen" Enligt ts så är kvinnor födda med ett värde från födseln. Jag antar att han pratar om fittan då. Den ska väl tillhandahållas mellan olika incels som bölar tills dom får tillgång till sina "rättigheter" i jämställdhetens namn. Jag kan inte tolka det på annat sätt än att kvinnors intressen betyder rätt till sin egen kropp.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-22 15:22:04 följande:
    Kvinnor ska i "jämställdhetens namn" ge upp sina "intressen" Enligt ts så är kvinnor födda med ett värde från födseln. Jag antar att han pratar om fittan då. Den ska väl tillhandahållas mellan olika incels som bölar tills dom får tillgång till sina "rättigheter" i jämställdhetens namn. Jag kan inte tolka det på annat sätt än att kvinnors intressen betyder rätt till sin egen kropp.
    Måste vara så. av kommentarerna att döma är det enda slutsatserna som går att dra. För det det går inte att tolka på annat sätt hur man än vänder och vrider
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 18:25:30 följande:
    Det handlar faktiskt inte om mig. Jag var blyg tills jag var runt 14-15. Sedan förändrades jag radikalt till 17-18 och var därefter öppen och ohämmad. Så jag har aldrig haft problem med sex och kärlek i vuxen ålder. Det har snarare varit så att jag varit framgångsrik på det området och varit extremt kräsen och kunnat vara extremt kräsen.

Däremot känner jag folk som är ensamma män och ser hur de kämpar. Schyssta män som ofta inte behandlas väl. De behöver inte att man svärtar ner deras rykte. 

Och i de här samtalen om incelsen tenderar alltid att utmynna i nedvärderande kommentarer om ensamma män.

Den här gruppen incels som är arga är marginaliserade och har ingen makt. Det problemet ges alldeles för mycket utrymme när det egentliga problemet är de ensamma männen.
    Fast nu är tråden startad av en misogyn incel som sprider sin misogyna världsbild och inte av en av dina polare, så hur deras rykte skulle svärtas ner har jag svårt att se.

Finns inga nedvärderande kommentarer om ensamma män här. Du kanske ska starta en sån tråd om du hellre vill diskutera dem?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 18:57:12 följande:
    Blanda inte ihop dina egna sjuka fantasier med mig. Din frustration mot samhället är mycket större än vad jag kommer i närheten av. Till skillnad från dig accepterar jag en pluralism av åsikter och att majoriteten bestämmer.

För dig stämmer det säkert att du blir bortvald pga dina åsikter, så jag förstår att du tänker så. De flesta män vill inte träffa en politiskt rabiat kvinna. För ensamma män finns det dock helt andra orsaker. 
    Väldigt narcissistiskt tankesätt att tro att alla inlägg handlar om dig.

Och en väldigt aggressiv hållning mot alla som inte gillar dina åsikter. Du får ju ha precis vilka sjuka åsikter du vill, men det ingår inte i yttrandefriheten att andra ska gilla dem, vilket förstås är orsaken till att du tiger still om statligt reglerad dejtingmarknad irl.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?