• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • EnAnonumius

Det som är mest intressant är astt TS vägrar att berätta vad det är för "kvinnliga intressen" kvinnor skall ge upp för att bli "mer jämställt" på dejtingapparna. Undra varför?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2023-08-23 15:48:18 följande:

Det som är mest intressant är astt TS vägrar att berätta vad det är för "kvinnliga intressen" kvinnor skall ge upp för att bli "mer jämställt" på dejtingapparna. Undra varför?

Han vill att kvinnor ska ge upp sina privilegier och sluta knulla alfa hunk chads och dela med sig av sin fittor till sura bitra incels.
  • Anonym (Skild)

Jag undrar hur man gör med de kvinnor eller män som inte alls vill ligga med någon? Måste de ställa upp ändå? Blir det extra tillfällen för oss som ff är aktiva? Hur länge måste man vara tillgänglig? Om jag är i ett förhållande, måste jag ligga med främlingar ändå? 
    Kommer det finnas ett ställe att rapportera antal ligg? Ett tillägg på deklarationen? 
    Om jag inte knullat nog många ggr så får jag några månader på mig att komma ikapp? 
    Så många frågor....

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-23 16:34:27 följande:

Jag undrar hur man gör med de kvinnor eller män som inte alls vill ligga med någon? Måste de ställa upp ändå? Blir det extra tillfällen för oss som ff är aktiva? Hur länge måste man vara tillgänglig? Om jag är i ett förhållande, måste jag ligga med främlingar ändå? 
    Kommer det finnas ett ställe att rapportera antal ligg? Ett tillägg på deklarationen? 
    Om jag inte knullat nog många ggr så får jag några månader på mig att komma ikapp? 
    Så många frågor....

Jag antar det. Kanske via ett klippkort. Ts kanske tänkt sig böter om någon inte når upp till sexkvoten också. 
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-23 10:41:39 följande:
    Den rättigheten finns inte för i så fall hade männen haft den rättigheten också.
    Menar du att män inte har rättigheten att attraheras av vem de vill?
    Vem tog ifrån dem den? Hur yttrar sig det förbudet?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-23 16:34:27 följande:

Så många frågor....

Enligt TS och vissa andra i tråden finns inte frivilligt sexlösa singlar. TS menar att folk ljuger när de säger att kvinnor hellre lever själv än med någon de inte vill ha. 
  • EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2023-08-23 16:23:14 följande:
    Han vill att kvinnor ska ge upp sina privilegier och sluta knulla alfa hunk chads och dela med sig av sin fittor till sura bitra incels.
    Aaah-ha...
    Det är så han menar...
    Och det förklara ju böterna, också som han förslog i ett av inläggen.😒
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Skild)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-23 16:48:25 följande:
    Jag antar det. Kanske via ett klippkort. Ts kanske tänkt sig böter om någon inte når upp till sexkvoten också. 
    Böterna kanske kommunen kan sköta så får de in lite till kassan. Jag betalar gärna de veckor jag inte fyllt min kvot om det går till något bra. 
    Betalar faktiskt för att slippa de män som jag inte gillar men det går väl inte an. Männen måste ju få fitta. Jag  kanske blir fastspänd med särade ben. 
    Det ska ju vara rättvist? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-23 18:03:57 följande:
    Böterna kanske kommunen kan sköta så får de in lite till kassan. Jag betalar gärna de veckor jag inte fyllt min kvot om det går till något bra. 
    Betalar faktiskt för att slippa de män som jag inte gillar men det går väl inte an. Männen måste ju få fitta. Jag  kanske blir fastspänd med särade ben. 
    Det ska ju vara rättvist? 

Kanske det ts menar med att kvinnor måste ge upp sina "intressen" rättigheten till sin egen fredade kropp.

Nu raljerar vi, men det vi raljerar om ligger nog i närheten av vad ts föreställer sig. Det skrämmer mig. Det skrämmer mig också att han utan betänkligheter tycker det är ok att presentera en sån idé. Det skrämmer mig också att så pass många låter idén passera utan några egentliga protester. Det skrämmer mig att vissa vill diskutera saken från ts perspektiv och anser sig vara "neutrala" Det skrämmer mig att ts uppfattar det som att "män" har röstat politiskt för en (vad jag antar) inskränkning av kvinnors rättigheter. Och när han pratar om intressen och rättigheter så handlar det om ett egenbestämmande över kvinnors egna kroppar. Kan inte tolka det på annat sätt. 

• Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-22 04:21:50 följande:

Lägg av "Där ser kvinnor till sina intressen, medan män har gett upp sina intressen. Är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du?" betyder precis det det står. Du tycker inte att män var smarta när dom "gav upp" ekonomisk makt till kvinnor. Men jag förstår att du låtsas som att du inte menar det. Det i kombination med "att det var bättre för 100år sedan" dessutom. Jodå

Vilka intressen menar du att kvinnor ska ge upp? Finns ingenting rimligt som du skulle kunna förklara med. Rätt till deras kroppar?

Berätta vad du menar med att "svenska män (politiskt) har röstat för en förändring"? Med avseende sd och kvinnor. Vad har du fått för dig att svenska män röstat för? Statlig reglering av sex?

"Är det...?" syftar på nutiden. Frågan är om det smart att som du acceptera att kvinnor inte ska behöva ändra på några beteenden alls för att vi ska få ett jämställt samhälle. Om jag hade menat det som du (medvetet) tolkar det felaktigt till hade jag skrivit "Var det...?" syftandes på dåtiden. Du får släppa dina felaktiga tolkningar nu och det gäller även den andra saken om 100 år sen som jag aldrig ens har uttryckt.

Det handlar inte om kvinnors kroppar, utan om rätten till mäns kroppar. Objektifieringen av män som pågår behöver upphöra.

Konkret borde kvinnor backa från sina intressen på tre punkter:

- Upphöra med att vilja att mannen ska tjäna mer än kvinnan i en relation. Det är omodernt i ett jämställt samhälle.
    - Inte bara välja de mest populära männen på dejtingappar, utan istället välja någon på sin egen nivå.
    - Inte ha relationer med män som träffar flera kvinnor samtidigt.

Tre fullt rimliga punkter som inte alls är ouppnåeliga.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?