• Anonym (Simon)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Jag har läst en hel del inlägg i diverse forum, och även artiklkar skrivna av diverse kvinnliga krönikörer, där kvinnor uttrycker frustration och besvikelse över att män inte anstränger sig lika mycket som dom gör vad gäller dejtande och att attrahera. Nu kan inte tala för alla män men här kommer i alla fall min syn på det hela.

Jag vill bara ha en vanlig vardaglig kvinna. Jag vill inte ha någon där det tydligt framgår att dom suttit någon timma på en hårsalong, spenderat timmar i att lägga makeup, köpt nya kläder och fixat till sig till oigenkännelighet. Det skriker fake så lång väg. Och de bimbos och influencers som de kvinnor tar intryck av existerar över huvudtaget inte i mitt synfält. Så för mig ter det här sig bara konstgjort och märkligt. Vad vill jag ha då?

Jo en vardaglig kvinna.
    - En kvinna som är ren och hel och fräsh (nydushad räcker).
    - En kvinna som ser ut som hon gör en vanlig torsdag i februari när hon är på väg till jobbet, eller kommer hem från jobbet. För det är ändå den sanna versionen av henne 
    - En kvinna som är lite glad och artigt intresserad av mig
    - En kvinna som också gärna delar med sig av sig själv (tankar, fritidsintressen osv) på mina frågor.
    - En kvinna som inte passivt sitter och väntar på att jag skall "prestera framför henne".
    - En kvinna som inte bara sitter och bedömer mig
    - En kvinna upprigtigt intresserar sig för mig som för vilken annan människa som helst (varken mer eller mindre).
    - En kvinna som inte tänker att "nu har jag spenderat tid och pengar på att se perfekt ut...nu är det din tur att ta det här vidare". 
    - En kvinna som gärna är tolerant, flexibel och kan tänka sig att anpassa sig till vad jag vill eller inte vill. (Precis som jag tvärtom)
    - En kvinna som inte har grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning (oavsett position på skalan) utan gärna reflekterar och tar till sig andras perspektiv. 
    - En kvinna som kan erkänna att nya perspektiv och infallsvinklar kan ibland få henne att tänka om och byta åsikt (samma gäller mig).
    - En kvinna som inte opererar sig efter sjuka skönhetsideal utan är trygg i hur hon är skapad.
    - Stora fasta bröst, och rakad mellan benen, är alltid en bonus

Som sagt...var som du är. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-18 22:49
    Men jösses vilket liv det blev här då. Jag är förvånad och helt oförberedd på anstormningen och hur allt lyckas snedtolkas. Jag har läst de flesta kommentarerna och förvånas över hur många här lyckas läsa in åsikter som jag inte sagt samt tolkningar om min privata relationsstatus som inte heller stämmer.

Syftet med tråden var helt enkelt bara att berätta att jag vill ha en enkel, vardaglig kvinna och inte någon som försöker efterlikna någon sjuk idealbild. Jag vill ha en kvinna som möter mig med öppet sinne på samma sett som jag möte henne med öppet (och nyfiket) sinne. Inga konstigheter.

Så till den sista raden i min TS som tydligen är den största orsaken till raseriet här. Det jag nämnder där är inget krav. Inget av det jag listar är överhuvudtaget ett krav. Det är önskemål. Den sista raden kommer alltså sist. Och bara är en bonus...inte ens ett önskemål alltså. Tänk så här istället. Låt oss ta en jämförelse som kommer upp som ett exempel. Tänk på alla dessa kukstorlekstrådar som översvämmar forumet. Hur ofta ser vi inte kvinnor som räknar upp andra kriterier som kommer långt högre upp än storleken på kuken? För att sen avsluta med "att stor kuk bara är en bonus". "Det kan vara trevligt". "Men det är väldigt mycket annat som är långt mycket viktigare"....osv

• Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!
  • Um Hamza

Synd att det faller på sin egen orimlighet, bröst är antingen små och fasta, eller stora och hängiga. Tyngden drar ned dem. Jämför då hellre med om en kvinna skulle se en kuk som aldrig är slak som en bonus. Ditt bonus önskemål avslöjar bara att du inte mött några nakna kvinnor och inte känner till jordens dragningskraft. 

• Anonym (Beast)
    Lilithsnyatjej skrev 2023-02-19 00:00:55 följande:

Kan det vara så att Simon vill tipsa kvinnor om hur de ska vara för att träffa en man/en man som han? "Var som du är" låter som en uppmaning? Annars hade han väl skrivit att han vill ha en kvinna som "är den hon är"/"är sig själv"? 

Äh! Han vill ju såklart klaga på kvinnor. jag är så trött på det där familjelivssyndromet. Då kunde han skriva något i stil med, var finns du? Sen hans lista där han beskriver sin idealkvinna. Han skulle troligen inte få många napp Där heller, och det är ju därför han gnällerpå kvinnor. Ingen vill vara honom till lags. Vilken jävla entitlement.

• Anonym (Jaha)
    Anonym (Simon) skrev 2023-02-18 22:49:55 följande:

Istället för att svara var och en så sammanfattar jag min reaktion i en uppdatering av min TS.

Jag finner det fortfarande ytterst märkligt att du inte fattar hur grundläggande ditt sista "önskemål" är för hur du uppfattas. Oavsett placering i din "lista".
    Om du är seriös, ger det intryck av fundamentala brister i den sociala kompetensen.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Beast) skrev 2023-02-18 03:03:54 följande: #38

Smurfen, vafan, en man som startar en tråd där han gnäller på kvinnor, Kaffedraken m fl stämmer in och ser sitt tillfälle att gnälla. Men ändå så skriver du att det är kvinnor som står för gnället? känns som att många behöver en reality check. 

hela familjeliv kryllar av män som är bittra på kvinnor. Dras som flugor till en sockerbit. Är det det enda sättet som du och dina medhannar känner att ni kan interagera med det kvinnliga könet? Vad är det frågan om egentligen?

Jag vet inte riktigt syftet med tråden men TS har inte menat att kvinnor ska anpassa sej efter hans lista (vara honom till lags), han vill ha en som är sån när hon är sej själv
    #95 (ditt) är bara ett av alla inlägg där det är helt uppenbart att det TS skrivit feltolkas.

" Vilken jävla entitlement."
    Alla har preferenser, preferenser är diskriminerande, ingen har preferenser där alla passar in, man har rätt att ha preferenser, att protestera mot någons preferenser för att man inte passar in är ett jävla entitlement.

"Men ändå så skriver du att det är kvinnor som står för gnället?"
    jepp, så det blir väl en av trådarna kaffe kommer att länka till
    Anonym (Beast) skrev 2023-02-19 00:34:03 följande: #95

Kan det vara så att Simon vill tipsa kvinnor om hur de ska vara för att träffa en man/en man som han? "Var som du är" låter som en uppmaning? Annars hade han väl skrivit att han vill ha en kvinna som "är den hon är"/"är sig själv"? 

Äh! Han vill ju såklart klaga på kvinnor. jag är så trött på det där familjelivssyndromet. Då kunde han skriva något i stil med, var finns du? Sen hans lista där han beskriver sin idealkvinna. Han skulle troligen inte få många napp Där heller, och det är ju därför han gnällerpå kvinnor. Ingen vill vara honom till lags. Vilken jävla entitlement.

• Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-19 02:08:02 följande:
    Jag vet inte riktigt syftet med tråden men TS har inte menat att kvinnor ska anpassa sej efter hans lista (vara honom till lags), han vill ha en som är sån när hon är sej själv
    #95 (ditt) är bara ett av alla inlägg där det är helt uppenbart att det TS skrivit feltolkas.

Alla har preferenser, preferenser är diskriminerande, ingen har preferenser där alla passar in, man har rätt att ha preferenser, att protestera mot någons preferenser för att man inte passar in är ett jävla entitlement.

Nädå, ts har inte sagt att han vill ju att kvinnor ska anpassa sig efter hans lista. Hans entitlement ligger i att han pratar om sin långa lista, menar att det betecknar en normal kvinna enligt hans ögon. (Vem är han att sätta kriterier på ?normala? kvinnor?) Sen avslutar han det med ett (ödmjukt?) -TACK han vill då säga att kvinnor gör en massa fel eftersom han uppenbarligen inte kan hitta en sån kvinna som han förväntar sig få till skänks. Bara ett jävla gnäll på kvinnor.

det skulle inte vara samma entitlement om ts har en tråd där han frågar om hans drömkvinna finns här?skriver sin långa lista, troligen så hittar han henne inte, men tråden skulle inte vara så dömande på vad en normal kvinna är. ts är uppenbart bitter för att han inte får en ?normal? (med stora fasta naturliga bröst och helrakad fitta som bonus) kvinna till skänks. Vafan, sen läser man att det är kvinnor som gnäller? Eller i alla fall fiktivt gnäller på män så det rättfärdigar en helt vanlig gnälla-på-kvinnor-familjeliv-tråd återigen.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Beast) skrev 2023-02-19 02:22:45 följande: #98
    ClumsySmurf skrev 2023-02-19 02:08:02 följande:

Nädå, ts har inte sagt att han vill ju att kvinnor ska anpassa sig efter hans lista. Hans entitlement ligger i att han pratar om sin långa lista, menar att det betecknar en normal kvinna enligt hans ögon. (Vem är han att sätta kriterier på ?normala? kvinnor?) Sen avslutar han det med ett (ödmjukt?) -TACK han vill då säga att kvinnor gör en massa fel eftersom han uppenbarligen inte kan hitta en sån kvinna som han förväntar sig få till skänks. Bara ett jävla gnäll på kvinnor.

det skulle inte vara samma entitlement om ts har en tråd där han frågar om hans drömkvinna finns här?skriver sin långa lista, troligen så hittar han henne inte, men tråden skulle inte vara så dömande på vad en normal kvinna är. ts är uppenbart bitter för att han inte får en ?normal? (med stora fasta naturliga bröst och helrakad fitta som bonus) kvinna till skänks. Vafan, sen läser man att det är kvinnor som gnäller? Eller i alla fall fiktivt gnäller på män så det rättfärdigar en helt vanlig gnälla-på-kvinnor-familjeliv-tråd återigen.

"Vem är han att sätta kriterier på "normala" kvinnor"
    Vad tycker du är en "normal" man?

Om du inte kan förklara på vilket sätt det är uppenbart att TS vill ha en kvinna skänks börjar bli lite för uppenbart att du är en av de som läser mellan raderna (drar ur röven) för att ha något att gnälla över.
  • ClumsySmurf
    Um Hamza skrev 2023-02-19 00:29:39 följande: #94

Synd att det faller på sin egen orimlighet, bröst är antingen små och fasta, eller stora och hängiga. Tyngden drar ned dem. Jämför då hellre med om en kvinna skulle se en kuk som aldrig är slak som en bonus. Ditt bonus önskemål avslöjar bara att du inte mött några nakna kvinnor och inte känner till jordens dragningskraft. 

När stora bröst dras ner av sin egen vikt blir det precis exakt som när små lätta bröst gör det så stora bröst kan inte vara som små fasta bröst men större så de dras ned för att de väger mer?
  • ClumsySmurf

Om man gör en bulle på 1 hg och en 300kg bulle av samma deg har de olika konsistens, det har tyngdlagen bestämt.

• Anonym (Beast)

Smurfen, bara en vanlig kvinna -tack!

sen frågar du mig om vad en normal, vanlig man är? Varför ska jag kompensera ts trådstart med att göra en lista där en normal man beskrivs? Ska jag lägga till ett -TACK också? Är det det du vill att jag gör? Vill du att jag också sådär passivt aggressivt gnäller på män?

det är uppenbart en gnälltråd på kvinnor. Att du försöker låtsas som det inte är det förstärker familjelivssyndromet där män i vanlig ordning klagar på kvinnor. Kvinnor blir sura (såklart) en massa försvar till tråden i form av påståenden (som vi inte ser bevis på) att kvinnor minsann gör det eller det, så därför har män sin fulla rätta att gnälla bittert. Bara här i tråden så påstår folk att kvinnor önskar en grov ådrig påle eller dylikt, var finns det att läsa?? Har aldrig stött på något sånt!! Alla sura bittra män på familjeliv flockas där de med olika argument försöker rättfärdiga ts bittra gnälltråd för de gillar inte heller kvinnor.

fan vad jag är trött på könsbundna gnälltrådar på familjeliv. Du och de andra familjelivsmänniskor sabbar verkligen hela forumet.

• ClumsySmurf
    Anonym (Beast) skrev 2023-02-19 03:33:14 följande: #102

Smurfen, bara en vanlig kvinna -tack!

sen frågar du mig om vad en normal, vanlig man är? Varför ska jag kompensera ts trådstart med att göra en lista där en normal man beskrivs? Ska jag lägga till ett -TACK också? Är det det du vill att jag gör? Vill du att jag också sådär passivt aggressivt gnäller på män?

det är uppenbart en gnälltråd på kvinnor. Att du försöker låtsas som det inte är det förstärker familjelivssyndromet där män i vanlig ordning klagar på kvinnor. Kvinnor blir sura (såklart) en massa försvar till tråden i form av påståenden (som vi inte ser bevis på) att kvinnor minsann gör det eller det, så därför har män sin fulla rätta att gnälla bittert. Bara här i tråden så påstår folk att kvinnor önskar en grov ådrig påle eller dylikt, var finns det att läsa?? Har aldrig stött på något sånt!! Alla sura bittra män på familjeliv flockas där de med olika argument försöker rättfärdiga ts bittra gnälltråd för de gillar inte heller kvinnor.

fan vad jag är trött på könsbundna gnälltrådar på familjeliv. Du och de andra familjelivsmänniskor sabbar verkligen hela forumet.

Om du inte kan förklara på vilket sätt det är uppenbart att TS vill ha en kvinna skänks börjar bli lite för uppenbart att du är en av de som läser mellan raderna (drar ur röven) för att ha något att gnälla över.

Familjelivssyndromet i den här tråden är ett gäng påståenden om TS av kvinnor, helt dragna ur röven.
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!