• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    themia skrev 2015-05-11 23:24:22 följande:
    Det är ingen mening att argumentera.
    Han kan inget annat än spy galla. Jag har tappat räkningen på hur många gånger han blivit utkastad.
    Fast Suffering i sig är ointressant, det intressanta är hur de andra förhåller sig till kräket. Hen är ju så uppenbart galen med sitt ältande om ondskan eller sina fantasier om hur vissa debattörer borde hängas och andra våldtas.

Suffering blir liksom en värdemätare på statusen hos de andra. Senaste gången var det faktiskt en vad jag tror var sverigedemokrat som sa ifrån, men det är å andra sidan den första SD-aktivist eller SD-kramare jag sett som har gett prov på vanligt folkvett.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-11 23:12:46 följande:
    Åsikter som kan komma endast av okunskap och omåttlig naivitet.
    Det tror jag inte. Möjligen lite trött uppgivet - man kan nog lugnt påstå att jag inte anser att dina parader har någon som helst trovärdighet. För mig alltså, eftersom jag har åsikter inte kommer travande med absoluta sanningar.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-05-11 06:47:13 följande:
    All minskning av invandring, om så bara med 5% borde vara ett närmande SD's invandringspolitik i förhållande till de som inte vill minska invandring.
    Ungefär som partier som vill reglera skatter upp och ner skatten närmar sig ett parti och hur de tänker som vill att alla ska betala 90% mer skatt.

Nä, tror inte det.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-05-11 07:32:28 följande:
    För en gångs skull är jag helt överens med digSkrattande
    Hahahahah! Nu var du allt lite elak. Hahahaha!
  • nihka
    Shiraz skrev 2015-05-11 20:29:30 följande:
    En gång i tiden jobbade jag som vårdare på ett mentalsjukhus.
    Mmmm. Jobbade där. *noterat*
    FDFMGA skrev 2015-05-11 23:43:57 följande:
    Fast Suffering i sig är ointressant, det intressanta är hur de andra förhåller sig till kräket. Hen är ju så uppenbart galen med sitt ältande om ondskan eller sina fantasier om hur vissa debattörer borde hängas och andra våldtas.

Suffering blir liksom en värdemätare på statusen hos de andra. Senaste gången var det faktiskt en vad jag tror var sverigedemokrat som sa ifrån, men det är å andra sidan den första SD-aktivist eller SD-kramare jag sett som har gett prov på vanligt folkvett.
    Gert verkar tycka att det är en kille med mycket vettigt att säga. Hahahahahaha!

• Tom Araya
    nihka skrev 2015-05-12 00:44:00 följande:
    Ungefär som partier som vill reglera skatter upp och ner skatten närmar sig ett parti och hur de tänker som vill att alla ska betala 90% mer skatt.

Nä, tror inte det.
    Ja.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2015-05-11 22:37:22 följande:
    Jag anser nog att man satsar onödigt mycket på försvaret. Men det blir väl så när politikerna ska tävla om att verka mest handlingskraftiga.

Vi hade väl samma fenomen för några tiotals år sen när militären förväxlade sillfisar med ryska miniubåtar.
    Du glömde det allra viktigaste i mitt inlägg och det var ju om politikerna var ärliga och uppriktiga med konsekvenserna av den politik de vill föra....
    FDFMGA skrev 2015-05-11 23:49:51 följande:
    Det tror jag inte. Möjligen lite trött uppgivet - man kan nog lugnt påstå att jag inte anser att dina parader har någon som helst trovärdighet. För mig alltså, eftersom jag har åsikter inte kommer travande med absoluta sanningar.
    Åsikter utefter sanningar och kunskap är oftast klokare än de som kommer utav lögner och okunskap.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-12 01:34:33 följande:
    Du glömde det allra viktigaste i mitt inlägg och det var ju om politikerna var ärliga och uppriktiga med konsekvenserna av den politik de vill föra....
    FDFMGA skrev 2015-05-11 23:49:51 följande:
    Åsikter utefter sanningar och kunskap är oftast klokare än de som kommer utav lögner och okunskap.
    Inte alls, enligt mitt sätt att se. Folk som tror att deras åsikter är sanningen, den enda och allomfattande, kan man inte lita på.
  • Solidaritet
    Shiraz skrev 2015-05-11 20:00:45 följande:
    Först Gert. Varför sitter du här dag ut och dag in och försöker diskutera med människor som uppenbarligen inte har någon hjärna?

Det här forumet är jättebra om man undrar om man kan köra bil med värktabletter i kroppen, eller om man undrar om andra har tavlor på väggen eller om man är brydd över om det är normalt att amma sin son till sex års ålder.

Vill du diskutera politik så möts du av en skock av högljudda silverapor och schimpanser - direktrekryterade av LO. Dessa ryggradslösa korkskallar är så programmerade att dom inte förstår vad du säger om du frågar dom om jobbskatteavdrag eller arbetsmarknadspolitik.

Säger du A eller B skriker primaterna om rasism och fascism.

Finns det inte bättre forum för intellektuella diskussioner?
    Åh titta. En forum-Rambo. 
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2015-05-12 06:36:45 följande:
    Inte alls, enligt mitt sätt att se. Folk som tror att deras åsikter är sanningen, den enda och allomfattande, kan man inte lita på.
    Åsikter är ingen sanning, men vad som ligger till grund för dem kan vara sant eller falskt. Eller är det bara jag som försöker ha fakta som grund när jag bildar mig en åsikt?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?