Inlägg från: Solidaritet |Visa alla inlägg
  • Solidaritet

Varför hatar folk SD?

Angie99 skrev 2013-10-30 19:42:37 följande:
    Jag antar att du är för höjd bensinskatt, sänkt eller bibehållet tak på A-kassan, fri alkoholförsäljning, att föräldraförsäkringen ska vara delad trots att 84% av föräldrarna vill bestämma över den själva, och andra saker som är emot SD?

Eller att du helt sympatiserar med något av de andra partierna?

Fast det är vettiga argument. Ungefär samma som jag känner inför t.ex. miljöpartiet. Skulle dock aldrig kalla folk som röstar på dem för elakheter, blockera dem från min vänlista på fb, eller allmänt mobba dem och partiet i media. Det är skillnaden.
    Nej, att någon väljer att inte rösta på ett visst parti innebär inte att denne per automatik är emot något som partiet påstår sig stödja. För i SD:s fall handlar det om att de påstår att de vill höja taket i A-kassan. Det vill de inte. Men SD vet att de aldrig någonsin kommer att hamna i en situation där de behöver göra det. De kommer aldrig att sitta i regering, de kommer aldrig att behöva ta ansvar för en budget. Då är det väldigt lätt att lova guld och gröna skogar. 

SD är högerextremister. Det innebär att de ÄR för lägre nivåer i A-kassan, nedrustning av jämställdheten, de är också konservativa, vilket innebär att de inte anser att människor är lika mycket värda eller bör tillåtas mänskliga rättigheter om de inte är heterosexuella.

De anser att alla som inte håller med dem är "svenskfientliga". Något som är ganska oklart vad det egentligen är. Kanske du kan svara på det? 

Miljöpartiet är varken fascister eller rasister, och att jämföra dem med ett parti som SD går inte. Det gör man enbart i syfte att skapa rökridåer då man inte klarar av att argumentera för SD. 

För vet du, jag har hittills inte stött på en SD:are som klarar av att argumentera för vad som gör SD så bra. Jag har däremot läst deras partiprogram, och det är skrämmande läsning. De använder samma retorik som nazisterna, faktum är att de gått så långt som att återanvända en del av de gamla nazistiska slagdängorna, så som "ett land, ett folk..." osv. 

Du kanske kan slå blå dunster i ögonen på dig själv, och inför dig själv rättigfärdiga att du stödjer fascister, men tro mig, vi är många som ser dem för vad de är och inte stirrar oss blinda på att de "vågar ta i det som ingen vill diskutera", för faktum är att det diskuteras. Men inte så som SD och SD:s följare vill att det ska diskuteras. 
  • Solidaritet
    Dissident skrev 2015-02-02 10:10:16 följande:
    Fler och fler börjar inse vart det barkar och att framtiden inte ser ljus ut om vi inte ändrar kurs. Det är antagligen bara en tidsfråga innan även du vaknar upp och lägger mångkulturfanatismen bakom dig så gräv inte ned dig i skyttegraven för djupt, det blir bara svårare att ändra sig då.
    Exakt vilket är hotet? Vad är mångkulturfanatism?
  • Solidaritet
    Dissident skrev 2015-02-04 03:02:33 följande:
    Folk med "fel" åsikter blir av med jobbet, får hembesök av journalister och blir uthängda i media, blir nedskrikna på gator och torg. Folk fängslas för diverse åsiktsförbrytelser. Sådana som du hatar, demoniserar och försöker frysa ute. Forum rensas på icke politiskt korrekta kommentarer, kommentarsfält släcks ned. Listan kan göras lång. Sverige är inte ett fritt land. Ni politiskt korrekta har mycket att svara för när dagen D är inne.
    Ungefär så brukar tanten och farbrorn från Jehovas säga när de ringer på dörren, fast utan det där med förföljelse.
  • Solidaritet
    Dissident skrev 2015-02-05 00:47:23 följande:
    Det är vad du tror har hänt men jag påstår som sagt annat. Delar av din släkt kanske dog under kriget men inte i några gaskammare. Du kan inte tvinga på mig din "sanning" om vad som hände och förvänta dig att jag skall rätta mig efter den. Att många fler tror som du gör inte att du har rätt.
    Det här var bland det mest anmärkningsvärda jag läst här på familjeliv. Och då pratar vi om FAMILJELIV! 

Läs en bok. 
  • Solidaritet
    Sallysally skrev 2015-02-05 15:45:18 följande:

Invandrare toppar i brottsstatistiken. Detta skrämmer många

Nej, nej. Det är Sverigedemokrater, de med riksdagsuppdrag.
  • Solidaritet
    Philipsson skrev 2015-02-06 10:11:45 följande:
    Ser du det som ett problem att män är överrepresenterade i brottsstatistiken, bör du väl också se det som ett problem att invandrade män är en i synnerhet överrepresenterad grupp.

Eller menar du att det är att hetsa mot invandrare att påpeka att invandrare är överrepresenterade när det gäller brottslighet, medan det inte skulle vara att hetsa mot män att påpeka att män är en överrepresenterad grupp när det gäller brottslighet? Isf gör du ju dig skyldig till ett makalöst godtycke!

Om du tycker det är fel att utpeka gemene invandrare för brottslighet som gruppen invandrare gör sig skyldig till, varför pekar du då på gemene man för brottslighet gruppen män gör sig skyldig till? Du begår ju precis samma fel du anklagar dina meningsmotståndare för!

Vad kan det bero på? För att det är lite pk sådär, att anklaga män för det ena och det andra, att kalla äldre män för "gubbslem" och liknande uttryck?
    Jag vill gärna se den statistiken. Vilken sorts brottslighet pratar vi om förresten? Ekonomisk brottslighet, sexualbrott, mord, misshandel, vad pratar vi om här? 
    Det är nog bra att bena ut det istället för att komma med svepande generaliseringar där ingen vet riktigt vad som är vad. 
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-06 12:30:55 följande:
    Vilket paradis, knappt någon brottslighet där då antar jag
    Ett underskott på män innebär färre män än kvinnor. Jag är säker på att männen som bor där är fullt kapabla att begår brott. 
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-06 13:11:40 följande:
    Det menar du inte. Det måste vara så att de inte är invandrare då. Men Ryssland måste väl ändå ha väldigt låg brottslighet relativt Sverige med alla brottsbenägna män, speciellt när vi har så stor invandring som driver ner brottsligheten? Eller kan det vara så att Dorianlogik är helt värdelös och man måste se till andra saker också?
    Hur tänkte du där? Du går nog dra det ett varv till genom det svarta hålet du kallar en hjärna. 
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-06 13:19:41 följande:
    Ja, hur tänkte jag där. Du tror väl inte man kan tillämpa Dorianlogik och tänka samtidigt, det är ju en oxymoron.
    Problemet är väl att ditt svarta hål inte riktigt är anpassat för logik överhuvudtaget. 
  • Solidaritet
    Philipsson skrev 2015-02-06 16:13:58 följande:
    På att män är överrepresenterade i brottsstatistiken?
    Att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken. 

Vilka brott det gäller vore som sagt också intressant. Gäller det all brottslighet eller bara vissa typer av brottslighet. I vilken skala är de representerade, och vad har de gemensamt. 

Du är så generell och svepande, det blir otydligt. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?