Varför hatar folk SD?
Angie99 skrev 2013-10-30 19:42:37 följande:
Jag antar att du är för höjd bensinskatt, sänkt eller bibehållet tak på A-kassan, fri alkoholförsäljning, att föräldraförsäkringen ska vara delad trots att 84% av föräldrarna vill bestämma över den själva, och andra saker som är emot SD?Eller att du helt sympatiserar med något av de andra partierna?
Fast det är vettiga argument. Ungefär samma som jag känner inför t.ex. miljöpartiet. Skulle dock aldrig kalla folk som röstar på dem för elakheter, blockera dem från min vänlista på fb, eller allmänt mobba dem och partiet i media. Det är skillnaden.
SD är högerextremister. Det innebär att de ÄR för lägre nivåer i A-kassan, nedrustning av jämställdheten, de är också konservativa, vilket innebär att de inte anser att människor är lika mycket värda eller bör tillåtas mänskliga rättigheter om de inte är heterosexuella.
De anser att alla som inte håller med dem är "svenskfientliga". Något som är ganska oklart vad det egentligen är. Kanske du kan svara på det?
Miljöpartiet är varken fascister eller rasister, och att jämföra dem med ett parti som SD går inte. Det gör man enbart i syfte att skapa rökridåer då man inte klarar av att argumentera för SD.
För vet du, jag har hittills inte stött på en SD:are som klarar av att argumentera för vad som gör SD så bra. Jag har däremot läst deras partiprogram, och det är skrämmande läsning. De använder samma retorik som nazisterna, faktum är att de gått så långt som att återanvända en del av de gamla nazistiska slagdängorna, så som "ett land, ett folk..." osv.
Du kanske kan slå blå dunster i ögonen på dig själv, och inför dig själv rättigfärdiga att du stödjer fascister, men tro mig, vi är många som ser dem för vad de är och inte stirrar oss blinda på att de "vågar ta i det som ingen vill diskutera", för faktum är att det diskuteras. Men inte så som SD och SD:s följare vill att det ska diskuteras.