Inlägg från: Solidaritet |Visa alla inlägg
  • Solidaritet

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2015-04-23 19:08:15 följande:
    "EU ska bara ta emot 5.000 flyktingar som nu kommer till Europa från Medelhavet."

Nä, men vad bra. Då hoppas jag att Sveriges regering lyssnar på vad EU säger och stramar åt flyktinginvandringen med tvångsrem.

www.svt.se/nyheter/eu-ska-bara-ta-emot-5000-flyktingar
    Vad anser du är rimligt händer med dem som ingen tar emot? 
  • Solidaritet
    Gert skrev 2015-04-24 16:27:46 följande:
    Yes! Glad

SD är nu bara 6,7% från Socialdemokraterna! Så ska det se ut!!!

2018 tar SD hem det!
    Så Gert. Vad tycker du är rimligt händer med de flyktingar som ingen tar emot. Berätta. 
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-04 00:22:51 följande:
    Dock går försvarsfrågan inte att undvika i diskussioner om politik, i synnerhet inte om den är begränsad till SD, det är en av deras absolut viktigaste frågor

Sverigedemokraterna verkar inte hålla med dig. 
    De anser att: 
    1. Invandring
    2. Brottslighet
    3. Äldrevård

Är deras viktigaste frågor. 

Det här är vad de har att säga om försvarspolitik:
    "Sverige är värt att försvaras. Det gäller hela vårt land, våra kuster och vårt luftrum. Det är en av statens absoluta kärnuppgifter att garantera folkets säkerhet. För att Sverige ska kunna hävda sina intressen och fungera som en stabil och fredsbevarande kraft i närområdet krävs att vi på ett trovärdigt sätt har kontroll över vårt territorium."

Det är ett väldigt litet stycke. Inte särskilt viktigt av det att döma. Som vanligt utan verklig substans eller övertygelse. För det är inte politik, det är utfyllnad. 

I jämförelse : 
    www.folkpartiet.se/politik/partiprogram/programforslaget-i-fulltext/programforslaget-kapitel-5/

www.socialdemokraterna.se/upload/Central/dokument/pdf/2012/Remiss_partiprogrammet/Remissforslag_partiprogram_for_Socialdemokraterna.pdf

www.mp.se/om/partiprogram/varlden

Ovanstående partiprogram är verklig utarbetad politik, där partierna har visioner och engagemang i vad de vill åstadkomma. Sverigedemokraternas partiprogram krymper för varje år. Grundregeln för en god lögn; säg så lite som möjligt. 
  • Solidaritet
    Gert skrev 2015-05-09 07:33:12 följande:
    Vad man säger är inte så viktigt. Det är handlingen som är viktigast. SD har inte fått tillfälla att föra sin politik till handling ännu till skillnad från FP, S och MP och vi kan alla se resultatet av deras dårskap. Grundregeln för S är att lova som mycket som möjligt och hålla tunt.
    SD har ingen politik att föra. 
    Hur någon kan rösta på ett parti som har en lösning på alla samhällets problem, och den lösningen är tillbakasträvan, är obegripligt. 

Det är klart, för den som inte bryr sig om hur det går med Sverige, bara hen slipper invandrare är antagligen SD det enda alternativet. 
  • Solidaritet
    Det här är också extremt intressant. Den Sverigedemokratiska riksdagsgruppen.
    Missa inte kommentarerna nederst av Stellan Bojerud, en av ledamöterna.  

Den ekonomiske talespersonen är en man som två gånger gått försatt sin ICA-butik i konkurs. Han har även motionerat om att avskaffa alla åtgärder mot rasism och diskriminering. 

Flera av dem är dömda för förtal, mer än en gång. 

polimasaren.wordpress.com/2013/11/15/de-sverigedemokratiska-riksdagsledamoterna/

Spännande att sådana individer av en del anses lämpade att styra Sverige. 
  • Solidaritet
    Shiraz skrev 2015-05-11 20:00:45 följande:
    Först Gert. Varför sitter du här dag ut och dag in och försöker diskutera med människor som uppenbarligen inte har någon hjärna?

Det här forumet är jättebra om man undrar om man kan köra bil med värktabletter i kroppen, eller om man undrar om andra har tavlor på väggen eller om man är brydd över om det är normalt att amma sin son till sex års ålder.

Vill du diskutera politik så möts du av en skock av högljudda silverapor och schimpanser - direktrekryterade av LO. Dessa ryggradslösa korkskallar är så programmerade att dom inte förstår vad du säger om du frågar dom om jobbskatteavdrag eller arbetsmarknadspolitik.

Säger du A eller B skriker primaterna om rasism och fascism.

Finns det inte bättre forum för intellektuella diskussioner?
    Åh titta. En forum-Rambo. 
  • Solidaritet
    Gert skrev 2015-05-12 19:32:56 följande:
    Till skillnad från dig som aldrig kommer med något vettigt! Du försöker ignorera mina inlägg men du verkar ju läsa dom. Hahaha!!
    Här slog det nog slint mer än vanligt. 
  • Solidaritet
    nihka skrev 2015-05-14 13:10:38 följande:
    Jag tycker det är ganska konstant. SD-Gert håller alltid en god ton mot SD-Suffering, både före och efter SD-Suffering har sina skov med de obligatoriska extremt rasistiska uttalandena och de grova personliga påhoppen.

Under själva skoven bortser SD-Gert från att en farsot härjar i tråden, sas låtsas som det regnar.

Det krävs en meningsmotståndare för att SD-Gert ska vakna och vräka ur sig. Helt "normal" rasistretorik och grova påhopp föranleder däremot inte kritik, kommentar eller något uppmärksamhet öht. Så fungerar SDs hatsvans - okritiskt och blind lojalitet mot de egna. Helt jävla sjukt.

Varken SD-Suffering eller SD-Gert är ju i sig själva intressanta men nog så talande när det gäller dynamiken inom SDs extremistfraktioner. Undrar hur länge de tamare delarna av SDs väljarstöd kommer tolerera sådana element?
    Jag har tyvärr helt missat den här Suffering. 

Det här blint lojala beteendet är starkt kopplat till offermentaliteten inom SD. Det är på så sätt de rationaliserar bort den grova rasismen och antidemokratin i partiet och hos sig själva. Obekväma frågor är mobbing, något som legitimerar varför de i vallokalen lägger en röst på det rasistiska partiet. 

Det är tröttsamt i diskussioner efter att en har belyst nazismen och fascismen inom partiet, med tydliga belägg, och personen sedan frågar: 
    "Står det i partiprogrammet att de är fascister?" 
    För endast det skulle uppenbarligen göra det till verklighet. 

Jag tycker att det blir intressant nu då svenskarnas parti lagt ned. En del av dem kommer att söka sig till SD. Förhoppningsvis skrämmer det bort dem som trots allt inte stödjer antidemokrati och rasism. 
  • Solidaritet
    Anders2015 skrev 2015-05-14 19:41:46 följande:
    Jag röstar inte på SD men visst kan SD debattera utan att ta till personangrepp. SD är bra på att debattera. Frågan är om miljöpartister kan debattera utan att ta till personangrepp och påhitt med jämförelser (Åsa Romson). Sedan kan du svara på frågor utan att provocera och hitta på saker som att jag röstar på SD. Sedan anklagar du folk för det ena och andra det är inte juste. Nej bättring tack.
    Jag förstår inte det här behovet av att först påpeka att en inte röstar SD, men sedan konsekvent komma till SD:s försvar in absurdum. Kan du upplysa mig?

Det här MP hatet ser också ut som en klassisk projicering. Allt som är fel med det egna partiet projiceras maniskt över på Miljöpartiet. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?