nihka skrev 2015-05-14 13:10:38 följande:
Jag tycker det är ganska konstant. SD-Gert håller alltid en god ton mot SD-Suffering, både före och efter SD-Suffering har sina skov med de obligatoriska extremt rasistiska uttalandena och de grova personliga påhoppen.
Under själva skoven bortser SD-Gert från att en farsot härjar i tråden, sas låtsas som det regnar.
Det krävs en meningsmotståndare för att SD-Gert ska vakna och vräka ur sig. Helt "normal" rasistretorik och grova påhopp föranleder däremot inte kritik, kommentar eller något uppmärksamhet öht. Så fungerar SDs hatsvans - okritiskt och blind lojalitet mot de egna. Helt jävla sjukt.
Varken SD-Suffering eller SD-Gert är ju i sig själva intressanta men nog så talande när det gäller dynamiken inom SDs extremistfraktioner. Undrar hur länge de tamare delarna av SDs väljarstöd kommer tolerera sådana element?
Jag har tyvärr helt missat den här Suffering.
Det här blint lojala beteendet är starkt kopplat till offermentaliteten inom SD. Det är på så sätt de rationaliserar bort den grova rasismen och antidemokratin i partiet och hos sig själva. Obekväma frågor är mobbing, något som legitimerar varför de i vallokalen lägger en röst på det rasistiska partiet.
Det är tröttsamt i diskussioner efter att en har belyst nazismen och fascismen inom partiet, med tydliga belägg, och personen sedan frågar:
"Står det i partiprogrammet att de är fascister?"
För endast det skulle uppenbarligen göra det till verklighet.
Jag tycker att det blir intressant nu då svenskarnas parti lagt ned. En del av dem kommer att söka sig till SD. Förhoppningsvis skrämmer det bort dem som trots allt inte stödjer antidemokrati och rasism.