Inlägg från: Solidaritet |Visa alla inlägg
  • Solidaritet

Varför hatar folk SD?

oOOo oOOo skrev 2015-02-27 13:04:16 följande:
    Tja, du. Vet inte riktigt vad du är ute efter när du citerar ett meddelande som innehåller svaret på det du frågar om, 3ggr

Det är väl någon avancerad form av förnekelse jag får bevittna här
    Jag förstår inte riktigt varför du ger dig in i diskussioner här om du inte är intresserad av att argumentera.

Du påstod att frågan inte gällde att ta reda på vilka bevekelsegrunderna var, till Hitlers och co gärningar. Då undrar jag vad frågan gällde. 

Vad gällde frågan? 
    Om du inte vet vad frågan gällde, hur kan du då veta att den inte gällde att förstå Hitlers bevekelsegrunder? 
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-27 13:30:52 följande:
    Jag märker det. Väldigt komiskt det hela
    Solidaritet skrev 2015-02-27 13:24:55 följande:
    Vad gällde frågan? 
    Den informationen har du lyckats gå förbi ett antal gånger redan, jag rekomenderar att du backtrackar lite och undersöker var du tappade bort dig
    Jag tror inte att jag behöver backtracka. Jag är övertygad om att du aldrig kommer att svara på frågan. Naturligtvis gällde det att förstå Hitlers bevekelsegrunder, vilket ingen frisk människa gör. 
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-27 13:44:23 följande:
    Precis, det gällde att förstå bevekelsegrunderna, inte att ta reda på dem. Grattis.
    Grattis till dig för ytterligare en meningslös diskussion. Jag tror att du är rädd för att använda verkliga argument. 
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-27 13:58:10 följande:
    För mig är det inte meningslöst att poängtera missuppfattningar när vissa inte kan hålla sig til saken och förstå tex. Visst det är väldigt sällan någon kan ta till sig det, men det skadar inte att försöka tycker jag.

Som tex nu när du och FMGA började raljera över att någon kunde ta reda på någons bevekelsegrunder när det inte var fallet.

Som så ofta bland hatarna är det deras egen oförmåga att läsa och förstå saker som är orsaken till deras hat. Filtrerar man verkligheten genom hat blir det ofta missförstånd. Hoppas du lärt dig något.
    Jag lär mig hela tiden. Speciellt lärorikt är det att sätta sig in i hur rasister och nättroll tänker. Tack.
  • Solidaritet
    Gert skrev 2015-04-09 16:24:39 följande:

Var det inte en sverigedemokrat som skrev att det finns våldtäktsgener bland araber? Genast blev han uthängd i media och kallad rasist av etablissemanget. Nu visar en ny studie från Karolinska Institutet att det finns våldtäksgener. Sexualbrott sitter stor del i generna. Det har diskuterat på Sveriges Radio hela dagen. Återigen har en sverigedemokrat rätt.

Att upprepa det som ett mantra gör det inte till sanning. 
    "Våldtäktsgenen" stavas testosteron. 
  • Solidaritet
    FDFMGA skrev 2015-04-10 17:23:29 följande:
    Spännande att du läst hela studien.

Vilka metoder har forskarna använt för att separera miljöpåverkan från genetisk disposition?
    Strutsmetoden.
  • Solidaritet
    FDFMGA skrev 2015-04-10 18:43:37 följande:
    Ja, det skulle inte förvåna mig om den genetiska komponenten lika gärna skulle kunna uttryckas som variationer i testosteronproduktion - men med en hyfsad uppfostran innebär hög testosteronproduktion inte nödvändigtvis att man känner ett oemotståndligt behov av att sätta på allt som rör sig.
    Nej, men våldtäkt handlar väl i första hand om makt, inte om drifter. 
  • Solidaritet
    Gert skrev 2015-04-10 21:38:51 följande:
    Däremot nämns genetik. 1-0 till mig.
    Sensitiveguy skrev 2015-04-10 21:16:48 följande:
    Och svenska våldtäktsmän skall gullas med? Känner igen den synen. För mig måste man inrikta sig på att bekämpa våldtäkterna, du tycks mera intresserad av huruvida våldtäktsmännen är invandrare eller ej.
    Och hur ska du bekämpa våldtäkterna?
    Åh, Gert. Dina poäng är tresiffriga på minussidan vid det här laget. 
  • Solidaritet
    Gert skrev 2015-04-12 18:32:33 följande:
    Inte du heller eftersom du inte kan förklara vad som är rasistiskt med att föra statstik.
    Statistik är inte rasistisk, statistik är siffror.
    Avsikter kan vara rasistiska. 
    Statistik kan använda till att visa det vi avser att visa. 
    Statistik kan därför användas i rasistiskt syfte. 

Klarnar det?
  • Solidaritet
    KillBill skrev 2015-04-20 19:47:10 följande:
    Försöker du flytta fokus? Jag har inte pratat om regeringen och Vänsterpartiet räknas faktiskt till de Rödgröna.
    Det var nog nödvändigt för den mentala balansen att förflytta fokus ifrån att hen hade hejat på MP:s ökning och allianspartiernas bakåtkravlande. Glad
Svar på tråden Varför hatar folk SD?