Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Varför hatar folk SD?

Nu röstar inte jag på SD, men i frågan om demokrati och åsiktsfrihet vill jag dela med mig av följande tänkvärda text jag fann på fejan...

"Det här med Sverigedemokraterna...

De var från början bara en handfull individer. Extremister, lätta att se på avstånd, lågutbildade, lågavlönade - om de överhuvudtaget hade jobb, parasiter på samhällskroppen helt enkelt! Nånting mystiskt hände därefter. Sverigedemokraternas lära, deras propaganda som verkade mot allt sunt förnuft började få fler och fler anhängare.

Allt efter åren gick så började det dyka upp Sverigedemokrater överallt - i affärslivet, polisen, militären, företagsledningar och i skolorna - de var ju överallt!. Allmänheten skrek att nationens ledare måste ta krafttag mot den här typen av individer som hotar vårt kära samhälle.

Många i samhället visade tydligt sin avsky mot Sverigedemokraterna. De fick stenar, tårtor kastade efter sig, Slagord och hån var vardag. Deras samlingslokaler och hem blev vandaliserade. Ledarna för Sverigedemokraterna kunde efter ett tag aldrig vara utan livvakter då hotbilden mot dem var stor.

Det gick till och med så pass långt att många medborgare vände tidigare vänner ryggen bara för att de var Sverigedemokrater.

...Vad är nästa steg?

Tänk vad praktiskt om de snabbt gick att se vem som var Sverigedemokrat? Så vi kan undvika att de får samhällsbärande funktioner, eller överhuvudtaget jobb där en mer sund människosyn behövs. Kanske är bäst att Sverigedemokraterna förblir outbildade och lågavlönade. Där gör de ju i alla fall minimalt med skada!

De som ändå är Sverigedemokrater. Borde vi inte ta på vårt ansvar att utbilda dessa svagsinta individer till att bli goda medborgare? Om vi bara skulle kunna ta reda på vilka de...Då skulle vi ju lätta kunna dra ihop ett kollo där vi tillser att vi utbildar Sverigedemokraterna så de förstår de värdelösa i deras tidigare "ideologi". Å eftersom de flesta verkar lågutbildade och arbetslösa kanske vi skal tillse att de får lära sig arbeta också?

....byt nu ut ordet Sverigedemokraterna mot ordet judarna i texten ovan."

• Tom Araya
    Tom Araya skrev 2014-09-11 00:23:26 följande:

Nu röstar inte jag på SD, men i frågan om demokrati och åsiktsfrihet vill jag dela med mig av följande tänkvärda text jag fann på fejan...

"Det här med Sverigedemokraterna...

De var från början bara en handfull individer. Extremister, lätta att se på avstånd, lågutbildade, lågavlönade - om de överhuvudtaget hade jobb, parasiter på samhällskroppen helt enkelt! Nånting mystiskt hände därefter. Sverigedemokraternas lära, deras propaganda som verkade mot allt sunt förnuft började få fler och fler anhängare.

Allt efter åren gick så började det dyka upp Sverigedemokrater överallt - i affärslivet, polisen, militären, företagsledningar och i skolorna - de var ju överallt!. Allmänheten skrek att nationens ledare måste ta krafttag mot den här typen av individer som hotar vårt kära samhälle.

Många i samhället visade tydligt sin avsky mot Sverigedemokraterna. De fick stenar, tårtor kastade efter sig, Slagord och hån var vardag. Deras samlingslokaler och hem blev vandaliserade. Ledarna för Sverigedemokraterna kunde efter ett tag aldrig vara utan livvakter då hotbilden mot dem var stor.

Det gick till och med så pass långt att många medborgare vände tidigare vänner ryggen bara för att de var Sverigedemokrater.

...Vad är nästa steg?

Tänk vad praktiskt om de snabbt gick att se vem som var Sverigedemokrat? Så vi kan undvika att de får samhällsbärande funktioner, eller överhuvudtaget jobb där en mer sund människosyn behövs. Kanske är bäst att Sverigedemokraterna förblir outbildade och lågavlönade. Där gör de ju i alla fall minimalt med skada!

De som ändå är Sverigedemokrater. Borde vi inte ta på vårt ansvar att utbilda dessa svagsinta individer till att bli goda medborgare? Om vi bara skulle kunna ta reda på vilka de...Då skulle vi ju lätta kunna dra ihop ett kollo där vi tillser att vi utbildar Sverigedemokraterna så de förstår de värdelösa i deras tidigare "ideologi". Å eftersom de flesta verkar lågutbildade och arbetslösa kanske vi skal tillse att de får lära sig arbeta också?

....byt nu ut ordet Sverigedemokraterna mot ordet judarna i texten ovan."

Ordet Sverigedemokrater eller judar kan även bytas ut mot kristna, muslimer, kurder, finnar, invandrare eller dylikt.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2014-09-11 08:45:46 följande:
    Det var väl du som skrev att du kan känna sorg när du ser hur etniska svenskar inte längre utgör den absoluta majoriteten av de människor som finns i våra städer.

Jag tror inte att man kan utbilda folk till att inte sörja att Sverige inte längre är ett etniskt homogent land, inte desto mindre har personer med åsikten att människors yttre är viktigt möjlighet att välja att inte uttrycka den i sammanhang där de riskerar att bli motsagda - däremot har till exempel en svart person inte möjlighet att ömsa skinn för att smälta in i miljöer där andelen sörjande etnocentriker är hög.
    Jag skulle väl snarare säga att man kräver en långt mycket större tolerans för det som är annorlunda än det man ger de som tycker annorlunda och det är inte okej.
    Det finns inget försvar för att ge sig på ett parti, deras möten och deras anhängare.
  • Tom Araya
    johannessssss skrev 2014-09-11 03:03:44 följande:

det här med att sd vill hjälpa folk på plats....vilket jävla skämt!

ett xtra paket mjölk och ett xtra paket cigaretter hjälper inte ett skit.

de får mer hjälp av att komma hit.

om det brinner så räcker det inte med att endast släcka branden och igonera folket som bor där, men man måste fixa båda två...

Invandrare som kommer till ett Sverige vars befolkning har en syn på dem framdriven av en absurd invandringspolitik med dålig integration kommer säkert känna sig väldigt välkomna och väldigt lyckliga...Obestämd
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2014-09-12 22:08:56 följande:
    Nej, det vet jag inte. Jag skulle gissa att han spelat på ett flertal spelsajter.

Hursomhelst. Vore du partiledare för SD skulle du välja en spelsajt som ägs av Bonniers eller en lite mer anonym historia om du vill spela på nätet för stora summor?

Skulle du rentav kanske be en mer anonym vän att agera spelbulvan. Vad jag vill säga är att det är en sak att spela om höga summor en annan att inte kunna analysera det mediapolitiska läget i Sverige.

Hur man än ser på Åkessons spelande så visar han en häpnadsväckande brist på omdöme.

Jag måste faktiskt påstå att jag blev överraskad - så korkad trodde jag inte Åkesson var.

Jag undrar vem som kommer att efterträda honom?
    Ibland blir man förvånad över dumhet helt enkelt, alliansens försvarspolitik och de bortförklaringar som Reinfeldt, Enström och Widefeldt kommer med är goda exempel....och de sitter kvar...
  • Tom Araya
    Digestive skrev 2013-12-11 16:58:10 följande:
    Sverigedemokraterna växer för att människor går på stormen av lögner som följer i deras spår.
    ...eller för att de är jävligt missnöjda med den invandrings-, skol-, vård- och försvarspolitik (exempelvis) som de andra partierna bedrivit/bedriver/vill bedriva.
  • Tom Araya
    Digestive skrev 2013-12-11 21:35:06 följande:
    Sverige lider av människor som inte förstår bättre än att hantera Sverige som ett företag i diskussion. Sverige utgör en nation, där staten sitter i en förlustfri position så länge pengar sätts i omlopp. Pengar försvinner inte för att kostnader beivras, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Alla biståndsbidrag som kommer i omlopp inom landet återgår helt och hållet till statskassan efter att ha passerat 5-17 momsregister.

På det så finns Riksbanken som trycker pengar efter reellt behov och dessa pengar kan aldrig, aldrig ta slut men riskerar inflation. Sverige har dock en trend av deflation som har hållit sig stadig i flera år nu - de svenska pengarna i omlopp gör med andra ord så mycket nytta att det börjar uppstå problem med det. Någonting som också syns i Sveriges BNP som har fördubblats de senaste 30 åren - en BNP som till 50% består utav privat konsumtion.
    Hur BNP:n hade sett ut utan immigrationen kommer inte ens upp som en fråga, i ett land där befolkningen inte ökar överhuvudtaget naturligt och där hela BNP:n stadgas utav privat konsumtion.

Det heter inte "ha råd" utan att "ha tid" för en nation. Inget företag det här.
    Vilket skitsnack! Du kan inte spendera pengar du inte har utan att låna och lån medför kostnader. Alltså finns finns gränser för spenderingar om du vill hålla nere kostnaderna.
    Lägg sedan till riskkapitalbolagens investeringar i de bolag som tagit över delar av den offentliga sektorn, bolag som i många fall har ägande och säten i andra länder, inte sällan sk "skatteparadis".
  • Tom Araya
    Zenitha skrev 2014-09-18 08:08:02 följande:
    Jag tror personligen inte att just invandring är den stora kostnaden, utan alla tjänstemän och myndigheter som staten håller sig med. 
    Du tror inte att stor invandring bidrar till det?
  • Tom Araya
    Digestive skrev 2014-09-14 21:03:36 följande:
    Första två meningar talar inte emot någonting om du tänker efter och faktiskt har inblick i ämnet. Den sista anbelangar en faktor som inte ens har tagits upp och som inte ens behöver tas upp för att beskriva vad jag ämnade att beskriva.

Du får ursäkta om jag inte har med allt som tänkas kan i mina inlägg, av praktisk omöjlighet, utan mest håller mig till det som behövs för att beskriva någonting.
    Motivera gärna vilka faktorer du tycker är onödiga att ta med i beräkning av kostnader.
  • Tom Araya
    Digestive skrev 2014-09-18 14:37:08 följande:

Och här har vi låten som beskriver Sverigedemokraternas och gräsrötternas förmåga att härleda allt (negativt) till invandringen;

Håller med.

Ungefär samma beskrivning kan användas för partier som C, M, FP, KD, S och V i hur de härleder förluster av röster till partier som MP, SD, FI (även NYD på sin tid) till något annat än dem själva.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?