• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-10 22:33:23 följande:
    Såg du partiledardebatten? Åsa Romson jämförde flyktingkatastrofen på Medelhavet med Auschwitz och senare sa hon zigenare i Svt:s Eftersnack. Stefan Löfven var inte mycket bättre.

Jimmie Åkesson vann debatten redan efter 10 minuter. Solig
    Nej, jag såg bara en del av avsnittet som berörde bostadspolitiken.

Däremot såg jag alldeles nyss tråden om debatten där du och några andra sverigedemokrater anser att Åkesson sopade banan med de övriga, någon skrev till och med att SD kommer att få 200 procent av rösterna. I så fall slår han ledare i kommunistdiktaturer med hästlängder. De brukar ju bara få 99 procent. Nåja, SD och matematik är ju två oförenliga storheter.

Jag skulle med all sannolikhet inte dela din uppfattning. Retoriskt klarade sig Åkesson förmodligen rätt hyfsat, det brukar han göra, anser jag - men politiskt lär han ju ha gjort en slät figur, om än med nyanlagt skägg.

Vad gäller Romsons jämförelse får duj nog hitta en länk för att jag ska kunna ha någon synpunkt. Hon kan mycket väl t ex ha utgått från att det är de goda människornas tystnad som är det största problemet, inte ondskan.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-10 23:00:15 följande:
    Nej, jag såg bara en del av avsnittet som berörde bostadspolitiken.

Däremot såg jag alldeles nyss tråden om debatten där du och några andra sverigedemokrater anser att Åkesson sopade banan med de övriga, någon skrev till och med att SD kommer att få 200 procent av rösterna. I så fall slår han ledare i kommunistdiktaturer med hästlängder. De brukar ju bara få 99 procent. Nåja, SD och matematik är ju två oförenliga storheter.

Jag skulle med all sannolikhet inte dela din uppfattning. Retoriskt klarade sig Åkesson förmodligen rätt hyfsat, det brukar han göra, anser jag - men politiskt lär han ju ha gjort en slät figur, om än med nyanlagt skägg.

Vad gäller Romsons jämförelse får duj nog hitta en länk för att jag ska kunna ha någon synpunkt. Hon kan mycket väl t ex ha utgått från att det är de goda människornas tystnad som är det största problemet, inte ondskan.
    www.svt.se/nyheter/inrikes/romson-jamforde-medelhavet-med-auschwitz

Kritiken mot Romson är inte nådig.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • themia
    Gert skrev 2015-05-10 22:33:23 följande:
    Jimmie Åkesson vann debatten redan efter 10 minuter. Solig
    Du är verkligen enögd Skrattande

Han var ju verkligen ute på cykeltur, såg du inte hur de övriga debattörerna skrattade åt honom.
  • Tom Araya
    Anders2015 skrev 2015-05-10 16:48:18 följande:

Måste tillägga det förre stadsministern Göran Persson sa, Stefan Löfven har agerat fel när han gav MP sex stycken ministerposter det var minst tre stycken för mycket. Motståndet mot MP växer och det tror jag även påverkar S negativ, tror S breda samarbete med MP har gjort att dem rasat i senaste opinions undersökningarna. Motståndet inom S mot MP kan uppdagas allt mer? att väljarna redan lämnar S är ett faktum.

Faktum är att vissa partier tappar i väljarstöd och vissa par fortsätter att växa och det måste bero på något? Något är fel och det måste lyftas fram till ytan. Att bemöta åsikter med anklagelser och paj-kastning har visat sig vara rätt verkningslösa, man vinner inga sympatier för den slags metoden.

I denna tråd ser man vilka som skriver mest det är dem som är emot bla SD och Allians politik, dem är ett fåtal personer men dem gapar och anklagar mest av alla .Precis som det lilla MP-parti gör, helt enkelt en massa trams, långt i från verkligheten och folkets röster och åsikt.

Som sagt Alliansen närmar sig SD i vissa frågor. Och jag är övertygad om att skulle Alliansen förlora nästa val så spricker Decemberuppgörelsen, Alliansen skulle inte tillåta att MP sitter i en regering i fyra år till. Kanske Decemberuppgörelsen spricker innan nästa val? men det lär knappast ske men inget är 100% säkert.

Jag hade fan inte kunnat uttrycka det bättre själv.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2015-05-10 18:01:53 följande:

Måste tillägga att inlägget före inte innehåller något överhuvudtaget om trådstarten utan bara en massa tramsiga åsikter om vad folk i tråden förmodas rösta på och allmänpolitiska hemmakokta teorier och önsketänkande om ditten och datten.

Som sagt finns inga likheter mellan Alliansens migrationspolitik och SDs.

SD är det parti som helt ensamt står bakom att föra assimilationspolitik och att ha som mål att minska invandringen med minst 90%.

Den syn som ligger bakom ett sådan strävan är säkert ett dragplåster för somliga lika mycket som det stöter bort andra - för att direkt knyta tillbaka till trådstarten.

Riktig rocket science att räkna ut att de som skriver mest i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?" inte är så jätteförtjusta i SD och deras politik.

"Gapar" lite till här: "hahahahaha!

All minskning av invandring, om så bara med 5% borde vara ett närmande SD's invandringspolitik i förhållande till de som inte vill minska invandring.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-11 06:47:13 följande:
    All minskning av invandring, om så bara med 5% borde vara ett närmande SD's invandringspolitik i förhållande till de som inte vill minska invandring.
    Självklart är det så.

Men kommer någonsin något annat parti att börja i den änden, d v s nu ska vi minska invandringen med typ 52 procent.

Tillåt mig att tvivla. Så pass stor respekt har åtminstone jag för våra politiker att jag inte placerar dem i samma rasistiska tankefåra som SD.

Jag är övertygad om att det även fortsättningsvis kommer att finnas en fundamental skillnad mellan SD och övriga partier. 
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-11 06:44:12 följande:
    Jag hade fan inte kunnat uttrycka det bättre själv.
    För en gångs skull är jag helt överens med digSkrattande
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2015-05-11 07:31:13 följande:
    Självklart är det så.

Men kommer någonsin något annat parti att börja i den änden, d v s nu ska vi minska invandringen med typ 52 procent.

Tillåt mig att tvivla. Så pass stor respekt har åtminstone jag för våra politiker att jag inte placerar dem i samma rasistiska tankefåra som SD.

Jag är övertygad om att det även fortsättningsvis kommer att finnas en fundamental skillnad mellan SD och övriga partier. 
    Såklart kommer inget av de etablerade partierna ta efter SD och det finns heller ingen vits med det, för då kan folk lika gärna rösta på SD.
    Andra partier måste vakna och vara ärliga med de problem som finns och visa vilja och handlingskraft i att ta tag i dem, även om det är på andra sätt än vad SD gör.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?