• Anonym (fan va snygg)

Vill ni tjejer ha komplimanger?

ja vill ni det?
    om jag ser en snygg tjej på ica eller på jobbet eller var som helst. Vad tycker vi tjejer/kvinnorom en okänd man kommer fram och ger en komplimang?

Absolut inte på ett äckligt eller typ gubbsjukt vis utan mer lite flörtigt och normalt vis. 

funkar sånt i sverige eller blir ni kränkta?

eller tex om man känner personen via kompisgäng eller jobb, kan man då ge en komplimang fast man vet att tjejen är upptagen ?

mvh.

• Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?
  • molly50
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 19:56:05 följande:
    Du tänker att männen kommer ändra på sig om ett gäng anonyma hätska damer surar och klagar på nätet?

Tanterna kommer inte heller sluta klaga på männen även om jag blir sur på dom och anser att det är kontraproduktivt.

Det är ett åsiktsforum, inte ett uppfostringsläger.
    Det kanske de inte gör. Men de kanske kan ta till sig av det som skrivs och kanske fundera på vad de kan göra istället.

Om något är kontraproduktivt så är det väl ändå att stryka dem medhårs och tycka synd om dem istället för att ge dem tips och råd på vad de kan göra.
    Om de bara får medhåll och ryggdunkar så lär de ju aldrig ändra på sig och inse att ansvaret ligger hos dem själva.
  • Anonym (BertilBertilsson)
    molly50 skrev 2025-02-22 15:01:09 följande:
    Det kanske de inte gör. Men de kanske kan ta till sig av det som skrivs och kanske fundera på vad de kan göra istället.

Om något är kontraproduktivt så är det väl ändå att stryka dem medhårs och tycka synd om dem istället för att ge dem tips och råd på vad de kan göra.
    Om de bara får medhåll och ryggdunkar så lär de ju aldrig ändra på sig och inse att ansvaret ligger hos dem själva.
    Du tänker att det finns risk för att dessa personer bara får ryggdunkar på FL?
  • Anonym (Sick)
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-22 17:02:47 följande:

Dina kommentarer är en form av ryggdunk.

Såg en video med några kråkor som spelade sjuka, sårade, utslagna, utmattade för att de sett en annan kråka få mat när den varit helt utmattad. 

Förstår du psykologin? För att kunna bli ett offer som vill bli omhändertagen av andra så behöver man leva sig in i rollen. Personen förstärker sitt dåliga mående för att den har andra som banar väg för dennes dåliga mående. Tror du att någon som föraktfullt uttrycker sig med att "varför ska jag ge kvinnor komplimanger" är någon som mår bra?

Anonym (Sick) skrev 2025-02-22 17:33:10 följande:

Dina kommentarer är en form av ryggdunk.

Såg en video med några kråkor som spelade sjuka, sårade, utslagna, utmattade för att de sett en annan kråka få mat när den varit helt utmattad. 

Förstår du psykologin? För att kunna bli ett offer som vill bli omhändertagen av andra så behöver man leva sig in i rollen. Personen förstärker sitt dåliga mående för att den har andra som banar väg för dennes dåliga mående. Tror du att någon som föraktfullt uttrycker sig med att "varför ska jag ge kvinnor komplimanger" är någon som mår bra?

Om du ser att en person säger att det är synd om en människa som försökt träffa en partner, men misslyckats hela livet, är en form av ryggdunk.. så får du väl tycka det.

Det finns minst ett 10tal som spyr ut galla på dessa män istället. Så dom får nog inte så många ryggdunkar som du säkert vet.

Jag tror inte att alla som hänger på Familjeliv mår skitbra, nä, men det gäller troligtvis båda könen. Det finns mycket bitterhet i vissa trådar.
  • Anonym (Sick)
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-22 20:11:44 följande:
    Om du ser att en person säger att det är synd om en människa som försökt träffa en partner, men misslyckats hela livet, är en form av ryggdunk.. så får du väl tycka det.

Det finns minst ett 10tal som spyr ut galla på dessa män istället. Så dom får nog inte så många ryggdunkar som du säkert vet.

Jag tror inte att alla som hänger på Familjeliv mår skitbra, nä, men det gäller troligtvis båda könen. Det finns mycket bitterhet i vissa trådar.
    Det är ju inte det du pysslar med. Det du gör är bana väg för föraktfulla kommentarer genom att angripa observatörerna som är kritiska till dessa föraktfulla kommentarer. Du skulle kunna säga "stackars dig, sådärja, allt kommer att bli bra" men det gör du inte. (Och inte tusan skulle det hjälpa någon, då vrider sig denne ännu mer i falsk självömkan, se exemplet med kråkorna)

I detta inlägg så försöker du dessutom förstärka det polariserande (könskrigande) tänket att "kvinnor är värst" trots att det vi avyttrar handlar om kvinnoförakt.

Varför inte betrakta saken relativt neutralt och bemöta förakt när du ser förakt? (Oavsett könsaspekt) Alternativt hålla klaffen om du inte har något vettigt att säga.
    Anonym (Sick) skrev 2025-02-22 20:32:43 följande:
    Det är ju inte det du pysslar med. Det du gör är bana väg för föraktfulla kommentarer genom att angripa observatörerna som är kritiska till dessa föraktfulla kommentarer. Du skulle kunna säga "stackars dig, sådärja, allt kommer att bli bra" men det gör du inte. (Och inte tusan skulle det hjälpa någon, då vrider sig denne ännu mer i falsk självömkan, se exemplet med kråkorna)

I detta inlägg så försöker du dessutom förstärka det polariserande (könskrigande) tänket att "kvinnor är värst" trots att det vi avyttrar handlar om kvinnoförakt.

Varför inte betrakta saken relativt neutralt och bemöta förakt när du ser förakt? (Oavsett könsaspekt) Alternativt hålla klaffen om du inte har något vettigt att säga.
    Vi tänker så olika, så kommer det nog att fortsätta vara.
  • ClumsySmurf
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-22 11:41:27 följande:
    Vi upprepar oss båda två, annars skulle inte den här dialogen fortsätta. Jag tycker som jag gör och du som du gör. Det är nog svårt att försöka ändra folks åsikter.
    Jag tror att det är "Var ska dom göra av frustrationen då?" + "Bara sluta vara frustrerade?" + "Man får pysa ut frustration på ett forum som detta" folk i tråden stör sej på
    jag tolkar det som att det enda alternativet du själv kan se är att låta det gå ut över andra, när man kan vara anonym

Sura bittra incels är typ
    -det är stigmatiserat att vara oskuld, jävla som kvinnor inte vill ligga, för att de är djävlar
    -- djävel kan du vara själv
    -du bevisade att jag hade rätt, din djävel 😪
    Crybully Definition & Meaning - Merriam-Webster

A person who intimidates, harasses, or abuses others yet, esp. following resistance or disagreement, claims to be a victim of ill-treatment

1999
    Eric is just a bleeping crybaby..a big bully and like most bullies just can't take it..likes to dish it but can't take it... Go in the corner and cry with your crybully with an attitude.
    alt.sports.hockey.nhl.ny-rangers 24 October (Usenet newsgroup, accessed 4 June 2020)

2015
    The Cry-Bully..will threaten women with rape on Twitter then boo-hoo about the invasion of their privacy when called to account.
    J. Burchill in spectator.co.uk 21 April (blog, accessed 4 June 2020)

www.merriam-webster.com/dictionary/crybully
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 08:58:19 följande:

Var ska dom göra av frustrationen då? Bara sluta vara frustrerade?

Det ungefär som att säga till en överviktig person att lösningen ligger i att du slutar vara överviktig. Klart!

Tror du det fungerar i praktiken?

Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 10:10:00 följande:
    Man får pysa ut frustration på ett forum som detta, man får även kritisera detta. Om du lyfter blicken så går det åt båda håll.

Det ÄR troligen jobbigt att ständigt bli dissad tills man ger upp att ens försöka.

• Snälla Killen

En kvinna är mer intresserad av "rätt typ av ögonkontakt ", än en komplimang 😉

Snäll? Definiera snälla...
    ClumsySmurf skrev 2025-02-23 03:23:04 följande:
    Jag tror att det är "Var ska dom göra av frustrationen då?" + "Bara sluta vara frustrerade?" + "Man får pysa ut frustration på ett forum som detta" folk i tråden stör sej på
    jag tolkar det som att det enda alternativet du själv kan se är att låta det gå ut över andra, när man kan vara anonym

Sura bittra incels är typ
    -det är stigmatiserat att vara oskuld, jävla som kvinnor inte vill ligga, för att de är djävlar
    -- djävel kan du vara själv
    -du bevisade att jag hade rätt, din djävel 😪
    Crybully Definition & Meaning - Merriam-Webster

A person who intimidates, harasses, or abuses others yet, esp. following resistance or disagreement, claims to be a victim of ill-treatment
    1999
    Eric is just a bleeping crybaby..a big bully and like most bullies just can't take it..likes to dish it but can't take it... Go in the corner and cry with your crybully with an attitude.
    alt.sports.hockey.nhl.ny-rangers 24 October (Usenet newsgroup, accessed 4 June 2020)
    2015
    The Cry-Bully..will threaten women with rape on Twitter then boo-hoo about the invasion of their privacy when called to account.
    J. Burchill in spectator.co.uk 21 April (blog, accessed 4 June 2020)
    www.merriam-webster.com/dictionary/crybully

Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 10:10:00 följande:
    Man får pysa ut frustration på ett forum som detta, man får även kritisera detta. Om du lyfter blicken så går det åt båda håll.

Det ÄR troligen jobbigt att ständigt bli dissad tills man ger upp att ens försöka.

Nja, jag menar allmänt gnäll. Precis som kvinnor kan gnälla i generella termer. Jag menar inte hot och aggressivt beteende.
  • molly50
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-22 17:02:47 följande:
    Nej,men uppenbarligen av vissa. 
  • molly50
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-22 20:11:44 följande:

Att det är synd om en person som har svårt att träffa någon partner kan vi nog alla skriva under på.
    Men du sitter ju och tycker synd om personer som skriver rent föraktfulla inlägg om det motsatta könet. 
    Kan du verkligen inte se skillnaden?
    Du hjälper inte dessa personer genom att stryka dem medhårs. Snarare tvärtom. Det spär på könskrigandet.
    Men du tycker kanske att det är ok med dessa föraktfulla kommentarer?
  • Anonym (Jakob)
    molly50 skrev 2025-02-23 21:36:04 följande:
    Att det är synd om en person som har svårt att träffa någon partner kan vi nog alla skriva under på.
    Men du sitter ju och tycker synd om personer som skriver rent föraktfulla inlägg om det motsatta könet. 
    Kan du verkligen inte se skillnaden?
    Du hjälper inte dessa personer genom att stryka dem medhårs. Snarare tvärtom. Det spär på könskrigandet.
    Men du tycker kanske att det är ok med dessa föraktfulla kommentarer?
    Jag har bara sagt att kvinnor finner mig oattraktiv. På vilket sätt är det en föraktfull kommentar? Jag vet dessutom om att jag är ful eftersom de har själv sagt det. En kvinna frågade mig på en fest en gång om det var skit i provröret. Hon var förvisso berusad, men det sved rätt bra ändå.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-03-16 02:45:02 följande:
    Jag har bara sagt att kvinnor finner mig oattraktiv. På vilket sätt är det en föraktfull kommentar? Jag vet dessutom om att jag är ful eftersom de har själv sagt det. En kvinna frågade mig på en fest en gång om det var skit i provröret. Hon var förvisso berusad, men det sved rätt bra ändå.
     nej inte bara, du har skrivit en del annat också 
  • molly50
    Anonym (Jakob) skrev 2025-03-16 02:45:02 följande:
    Nu syftade jag inte på just dig. Du är ju bara föraktfull mot dig själv.
    Vilket jag tycker är synd.

Den kvinnan representerar som tur är inte alla kvinnor.
    För det var riktigt nedrigt sagt.
    Om någon verkar ha haft skit i provrören så är det hon.
  • Anonym (okänd)
    molly50 skrev 2025-03-16 14:03:33 följande:
    Nu syftade jag inte på just dig. Du är ju bara föraktfull mot dig själv.
    Vilket jag tycker är synd.

Den kvinnan representerar som tur är inte alla kvinnor.
    För det var riktigt nedrigt sagt.
    Om någon verkar ha haft skit i provrören så är det hon.
    Fast det är ju just det, han låter elakt beteende från kvinnor han mött representera alla kvinnor och skriver i tråden allmänt föraktfullt om kvinnor. Han ska minsann inte ge några kvinnor komplimanger, för de är ju hans mobbare.
  • molly50
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-16 14:08:26 följande:
    Fast det är ju just det, han låter elakt beteende från kvinnor han mött representera alla kvinnor och skriver i tråden allmänt föraktfullt om kvinnor. Han ska minsann inte ge några kvinnor komplimanger, för de är ju hans mobbare.
    Jag vet inte om jag har missat något då. För jag tycker att han är mest föraktfull mot sig själv och klankar ner på sig själv och sitt eget utseende osv.
    Men jag håller med om att man inte ska projicera en kvinnas beteende på alla kvinnor som grupp.
Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?