Inlägg från: Anonym (Jakob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jakob)

Vill ni tjejer ha komplimanger?

Eftersom jag har varit totalt osynlig för kvinnorna under alla år (för ful helt enkelt) har jag heller inga skäl att ge de några komplimanger. Det vore som att ge ens mobbare en komplimang. Vem gör det?

• Anonym (Jakob)
    Xeedy skrev 2025-02-17 00:15:15 följande:
    Hahahaha. Grejen är enkel. Det enda som avgör om det är creepy/sliskigt/äckligt Eller flörtigt/sexigt/uppskattat när en man ger en kvinna en komplimang är:

ATTRAKTION 

Alltså om hon finner dig attraktiv på något sätt kan man säga å göra betydligt mer saker utan att det Uppfattas dåligt. 
    Vilket jag uppenbarligen inte är?
  • Anonym (Jakob)

Ge mig gärna ett bra skäl varför att jag ska ge kvinnor komplimanger....

• Anonym (Jakob)
    Anonym (Sick) skrev 2025-02-19 00:39:24 följande:
    Tror du det är ett måste? Vilket konstigt sätt att formulera sig på. Är du en sån där bitter typ?
    Har man blivit ratad av tjejer och kvinnor ända sedan tidiga tonåren för att man inte är attraktiv nog bir man lite bitter ja......
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Beror_på) skrev 2025-02-20 06:38:41 följande:

Det beror på vem som ger dem. Snygga och charmiga män får gärna komplimera mig, fula och motbjudande göre sig icke besvär.

Oroa dig inte. Jag håller mig undan....
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (man) skrev 2025-02-20 08:02:05 följande:
    Det är inte ens NÅGON  kvinnas fel att han blir ratad. Den romantiska/sexuella arenan är inte rättvis. Ingen har något som helst ansvar att dejta eller ligga med någon som man inte är intresserad av. Livet är orättvist och det är förstås skit för den som har otur, men det är inte andras fel.
    För snart sex år sedan var jag med i en kontaktsida, men responsen var så gott som obefintlig. Några som tittade in på sin höjd. Då gjorde jag ett experiment där jag lämnade texten i profilen orörd, men jag bytte ut profilfotot mot en annan okänd man. En man med normalutseende. På två dagar fick jag runt dussinet meddelanden från olika kvinnor. Det blev droppen för mig. Efter nästan 20 års sökande efter en livskamrat utan att fått till stånd en träff ens kände jag att jag inte orkade mer. Jag är 46 idag och även om jag fortfarande har tunga perioder ibland lever jag ett någorlunda hyfsat liv ändå.

Jag har aldrig skyllt på kvinnorna. Det är inte deras fel att vi har en ytlighet och skönhetsnormer i samhället som avgör vilket värde man har som människa.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (G) skrev 2025-02-19 21:00:35 följande:
    Det är inte alla kvinnors fel
    Jag ger dig samma svar som jag gav till signaturen (man). Jag har aldrig skyllt på kvinnorna. Det är inte deras fel att vi har den ytlighet och alla dessa skönhetsnormer i samhället som avgör vilket värde man har som människa. Det går ju åt båda håll. Även kvinnor blir ratade för att de inte är snygga nog.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Sick) skrev 2025-02-20 22:15:36 följande:
    Ändå så sprider du förakt mot kvinnor, det är fanimej värre än att "aldrig skylla på kvinnor". (och varför ens tänka tanken att "skylla på kvinnor"? Det är inte deras fel att ingen finner dig attraktiv) Du kanske ska lägga av med det. Du kanske inte ska catfisha kvinnor heller för att du är så bitter.
    Så män får bara skriva positiva saker om kärleken. Annars är det kvinnohat, enligt dig? Tack. Då vet jag det........
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (man) skrev 2025-02-21 00:16:01 följande:
    Jag förstår. Min kommentar var ju inte riktad till dig utan till den person jag kommenterade, och också rent allmänt till de män som finns här på FL som verkar tycka det är kvinnors fel att de inte får ligga.

Hur som helst väldigt tråkigt att höra om dina erfarenheter.
    Inga fara. Jag tog inte åt mig på något sätt.

Det är som det är och jag är inte ensam, men kanske kan berättelser om mina erfarenheter få både män och kvinnor i samma sats att känna sig lite lättare i sinnet när de vet att de inte är ensamma. 
  • Anonym (Jakob)
    molly50 skrev 2025-02-21 15:20:11 följande:
    Det är klart att det är jobbigt och det tror jag att de flesta förstår.
    Men dessa män gör det ju inte lättare för sig själva när de lägger över ansvaret på andra istället för att försöka göra något åt saken själva.
    Snarare tvärtom. De skrämmer bort de kvinnor de så gärna vill ha.
    Vad ska jag göra då? Trä en papperspåse över huvudet?
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Sick) skrev 2025-02-21 18:14:12 följande:
    Nämen, försöker du låtsas som att du skrivit saker om kärlek? Jag har inte ens nämnt kvinnohat. Hatar du kvinnor alltså? Du skriver föraktfullt varför du ska ge tjejer komplimanger, som att någon tvingar dig. För att inte prata om när du valde att catfisha tjejer, bara för att du kan och struntar fullständigt i tjejernas känslor. Du behandlar kvinnor som en homogen grupp som du är bitter över.

Du kallar dig ful. Ta hand om din egen skit i stället för att placera det i en papperspåse och fjutta eld på den framför kvinnornas ytterdörr.

Varför ska du förstärka din yttre fulhet med en lika matchande inte fulhet? Det begriper jag inte.

Du anklagade ju mig föra att sprida kvinnoförakt med mina inlägg och i min värld skillnaden mellan förakt och hat väldigt hårfin. Men du har kanske en annan syn på det? 

I övrigt skriver du bara en massa persilja........
  • Anonym (Jakob)
    molly50 skrev 2025-02-23 21:36:04 följande:
    Att det är synd om en person som har svårt att träffa någon partner kan vi nog alla skriva under på.
    Men du sitter ju och tycker synd om personer som skriver rent föraktfulla inlägg om det motsatta könet. 
    Kan du verkligen inte se skillnaden?
    Du hjälper inte dessa personer genom att stryka dem medhårs. Snarare tvärtom. Det spär på könskrigandet.
    Men du tycker kanske att det är ok med dessa föraktfulla kommentarer?
    Jag har bara sagt att kvinnor finner mig oattraktiv. På vilket sätt är det en föraktfull kommentar? Jag vet dessutom om att jag är ful eftersom de har själv sagt det. En kvinna frågade mig på en fest en gång om det var skit i provröret. Hon var förvisso berusad, men det sved rätt bra ändå.
Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?