• molly50

Vill ni tjejer ha komplimanger?

Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 10:10:00 följande:
    Man får pysa ut frustration på ett forum som detta, man får även kritisera detta. Om du lyfter blicken så går det åt båda håll.

Det ÄR troligen jobbigt att ständigt bli dissad tills man ger upp att ens försöka.
    Det är klart att det är jobbigt och det tror jag att de flesta förstår.
    Men dessa män gör det ju inte lättare för sig själva när de lägger över ansvaret på andra istället för att försöka göra något åt saken själva.
    Snarare tvärtom. De skrämmer bort de kvinnor de så gärna vill ha.
  • molly50
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 15:32:56 följande:

Har du någonsin hört en fet person som sagt att det beror på att hen inte kan motstå alla gottigheter, har dålig disciplin, dålig impulskontroll, ingen karaktär etc?

Det vanligaste är att man hittar andra bortförklaringar i stället för att göra något åt situationen.

Detta borde väl då gälla även ensamma,bittra män?
  • molly50
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 16:17:45 följande:
    Absolut, det var det som var parallellen. Men inget av lägren kommer sig för att göra något åt saken.

Jag säger inte att det är bra, men accepterar att det förkommer, speciellt på ett forum som detta. Jag förstår även att tjocka kan ha svårt att gå ner i vikt och att kvinnor ibland blir trötta på sina mansbebisar.
    Nej,men då blir det ju inte bättre av att stryka dessa män medhårs.
    Det blir de inte hjälpta av. Det är bara kontraproduktivt.
  • molly50
    Anonym (Jakob) skrev 2025-02-21 18:18:15 följande:
    Vad ska jag göra då? Trä en papperspåse över huvudet?
    Nej,men kanske jobba lite mer på dina inre egenskaper som kanske kan kompensera för ditt yttre,om du nu tror att det är det som felar.
    Dun kan ju också söka dig till ställen där det finns mycket kvinnor. T ex danskurser.
    Att bara sitta ensam och bli mer bitter kommer inte att gagna dig. Snarare tvärtom.
    Och det säger jag i all välmening.
  • molly50
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 19:56:05 följande:
    Du tänker att männen kommer ändra på sig om ett gäng anonyma hätska damer surar och klagar på nätet?

Tanterna kommer inte heller sluta klaga på männen även om jag blir sur på dom och anser att det är kontraproduktivt.

Det är ett åsiktsforum, inte ett uppfostringsläger.
    Det kanske de inte gör. Men de kanske kan ta till sig av det som skrivs och kanske fundera på vad de kan göra istället.

Om något är kontraproduktivt så är det väl ändå att stryka dem medhårs och tycka synd om dem istället för att ge dem tips och råd på vad de kan göra.
    Om de bara får medhåll och ryggdunkar så lär de ju aldrig ändra på sig och inse att ansvaret ligger hos dem själva.
  • molly50
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-22 17:02:47 följande:
    Du tänker att det finns risk för att dessa personer bara får ryggdunkar på FL?
    Nej,men uppenbarligen av vissa. 
  • molly50
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-22 20:11:44 följande:
    Om du ser att en person säger att det är synd om en människa som försökt träffa en partner, men misslyckats hela livet, är en form av ryggdunk.. så får du väl tycka det.

Det finns minst ett 10tal som spyr ut galla på dessa män istället. Så dom får nog inte så många ryggdunkar som du säkert vet.

Jag tror inte att alla som hänger på Familjeliv mår skitbra, nä, men det gäller troligtvis båda könen. Det finns mycket bitterhet i vissa trådar.
    Att det är synd om en person som har svårt att träffa någon partner kan vi nog alla skriva under på.
    Men du sitter ju och tycker synd om personer som skriver rent föraktfulla inlägg om det motsatta könet. 
    Kan du verkligen inte se skillnaden?
    Du hjälper inte dessa personer genom att stryka dem medhårs. Snarare tvärtom. Det spär på könskrigandet.
    Men du tycker kanske att det är ok med dessa föraktfulla kommentarer?
  • molly50
    Anonym (Jakob) skrev 2025-03-16 02:45:02 följande:
    Jag har bara sagt att kvinnor finner mig oattraktiv. På vilket sätt är det en föraktfull kommentar? Jag vet dessutom om att jag är ful eftersom de har själv sagt det. En kvinna frågade mig på en fest en gång om det var skit i provröret. Hon var förvisso berusad, men det sved rätt bra ändå.
    Nu syftade jag inte på just dig. Du är ju bara föraktfull mot dig själv.
    Vilket jag tycker är synd.

Den kvinnan representerar som tur är inte alla kvinnor.
    För det var riktigt nedrigt sagt.
    Om någon verkar ha haft skit i provrören så är det hon.
  • molly50
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-16 14:08:26 följande:
    Fast det är ju just det, han låter elakt beteende från kvinnor han mött representera alla kvinnor och skriver i tråden allmänt föraktfullt om kvinnor. Han ska minsann inte ge några kvinnor komplimanger, för de är ju hans mobbare.
    Jag vet inte om jag har missat något då. För jag tycker att han är mest föraktfull mot sig själv och klankar ner på sig själv och sitt eget utseende osv.
    Men jag håller med om att man inte ska projicera en kvinnas beteende på alla kvinnor som grupp.
Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?