Inlägg från: Anonym (okänd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (okänd)

Vill ni tjejer ha komplimanger?

Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 08:58:19 följande:

Var ska dom göra av frustrationen då? Bara sluta vara frustrerade?

Det ungefär som att säga till en överviktig person att lösningen ligger i att du slutar vara överviktig. Klart!

Tror du det fungerar i praktiken?

Deras frustration är inte heller kvinnors ansvar, utan deras eget. Man har ett ansvar hur man beter sig och hur man hanterar sina känslor eller eventuellt söker hjälp för det. Har man ett problem med frustration eller övervikt så är det ens eget problem och ansvar, ingen annans.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 09:19:21 följande:
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-21 09:09:45 följande:
    Deras frustration är inte heller kvinnors ansvar, utan deras eget. Man har ett ansvar hur man beter sig och hur man hanterar sina känslor eller eventuellt söker hjälp för det. Har man ett problem med frustration eller övervikt så är det ens eget problem och ansvar, ingen annans.

Det kommer pysa ut lite frustration även över kvinnor på ett anonymt forum, precis som det gör med män, deal with it!
    Det är redan väldigt uppenbart så det behöver du inte tala om för mig, vet inte vad din poäng är riktigt men du verkar försöka rättfärdiga deras beteende med att det är svårt och jobbigt för dem. Det är fortfarande helt deras eget ansvar deras frustration så skriver de på forum och försöker på något sätt lägga över det och ta ut sin frustration på andra så kommer de också att bli kritiserade för det.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 10:10:00 följande:
    Man får pysa ut frustration på ett forum som detta, man får även kritisera detta. Om du lyfter blicken så går det åt båda håll.

Det ÄR troligen jobbigt att ständigt bli dissad tills man ger upp att ens försöka.
    Ja det är ju ingen som har sagt att man inte FÅR. Och att det är jobbigt att ständigt bli dissad kan nog majoriteten förstå. Det är en annan sak än att bete sig illa och lägga skulden på andra.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 15:32:56 följande:

Har du någonsin hört en fet person som sagt att det beror på att hen inte kan motstå alla gottigheter, har dålig disciplin, dålig impulskontroll, ingen karaktär etc?

Det vanligaste är att man hittar andra bortförklaringar i stället för att göra något åt situationen.

Jag har faktiskt hört det flera gånger, att överviktiga klagar över sig själva att de är så dåliga på att stå emot onyttigheter.

Men bortsett från det, de bortförklaringar som en del överviktiga kör med lägger väl inte skulden och fientlighet mot någon annan. Det är ju inte som att överviktiga klagar på att andra inte delar med sig av sina hemmagym eller på andra sätt ser till så att de går ner i vikt. Det är inte jämförbart. 

• Anonym (okänd)
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 21:27:08 följande:
    Då ändrar jag till gubbar.
    det var inte svar på frågan
  • Anonym (okänd)
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-22 06:15:02 följande:
    Exakt, det pyser från båda håll. Inget konstigt på ett forum likt detta.
    Att det inte är konstigt är inte samma sak som att alla ska tycka det är ok och inte säga emot. Fattar nog inte vad du menar riktigt, klart att folk vet om att vissa skriver en massa skit på nätet i frustration det är inget konstigt, det är heller inget konstigt om folk inte bara vill låta det vara och stå oemotsagt. Nätet och forum är ingen gräddfil för vissa där de ska få pysa ur sin skit och alla andra ska bara rycka på axlarna
  • Anonym (okänd)
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-22 11:11:03 följande:

Du säger ju emot just nu, eller? Det gick väl bra?

Ingen har sagt att man inte får säga emot. Vare sig från ditt eller mitt perspektiv.

Nej jag vet du inte sagt just det, menar ju att jag fattar nog inte riktigt vad du har för poäng med att upprepat kommentera att det inte är konstigt att det pyser ut frustration på nätet. Är nog ingen som uppfattar det som konstigt att det förekommer.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-22 11:41:27 följande:
    Vi upprepar oss båda två, annars skulle inte den här dialogen fortsätta. Jag tycker som jag gör och du som du gör. Det är nog svårt att försöka ändra folks åsikter.
    Ja du har upprepat det men jag fattar inte poängen med att säga det en enda gång heller, tycker aldrig du får fram din poäng riktigt, är nog ingen som uppfattar det som konstigt att det händer så varför känner du att du måste påtala att det inte är konstigt med att folk pyser ut sin frustration på nätet, om du nu inte menar att folk ska få pysa ut sin skit mot andra och ingen ska säga emot utan bara rycka på axlarna åt det? Vad är det du vill ha sagt med att det inte är konstigt? 
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-03-16 02:45:02 följande:
    Jag har bara sagt att kvinnor finner mig oattraktiv. På vilket sätt är det en föraktfull kommentar? Jag vet dessutom om att jag är ful eftersom de har själv sagt det. En kvinna frågade mig på en fest en gång om det var skit i provröret. Hon var förvisso berusad, men det sved rätt bra ändå.
     nej inte bara, du har skrivit en del annat också 
  • Anonym (okänd)
    molly50 skrev 2025-03-16 14:03:33 följande:
    Nu syftade jag inte på just dig. Du är ju bara föraktfull mot dig själv.
    Vilket jag tycker är synd.

Den kvinnan representerar som tur är inte alla kvinnor.
    För det var riktigt nedrigt sagt.
    Om någon verkar ha haft skit i provrören så är det hon.
    Fast det är ju just det, han låter elakt beteende från kvinnor han mött representera alla kvinnor och skriver i tråden allmänt föraktfullt om kvinnor. Han ska minsann inte ge några kvinnor komplimanger, för de är ju hans mobbare.
Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?