Inlägg från: Anonym (BertilBertilsson) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BertilBertilsson)

Vill ni tjejer ha komplimanger?

Anonym (Sick) skrev 2025-02-20 22:15:36 följande:
    Ändå så sprider du förakt mot kvinnor, det är fanimej värre än att "aldrig skylla på kvinnor". (och varför ens tänka tanken att "skylla på kvinnor"? Det är inte deras fel att ingen finner dig attraktiv) Du kanske ska lägga av med det. Du kanske inte ska catfisha kvinnor heller för att du är så bitter.
    Det är väl bra om han kan göra sig av med lite frustration på ett anonymt forum. Det skadar ingen person här. Jag förstår om man blir bitter av att bli dissad under ett helt liv. Det är inte kul.
    Anonym (Sick) skrev 2025-02-20 22:35:39 följande:

Det bidrar till att upprätthålla och skapa en föraktfull attityd mot kvinnor. Det är klart att det skadar någon här. Polarisering och förakt mot kvinnor gynnar ingen, allra minst de bittra männen då kvinnor håller sig undan på mils avstånd.

Det är ologiskt att vara bitter över att man förväntar sig att andra människor ska serva en på något sätt. Det hör inte hemma i ett samhälle.

jaha, du är oattraktiv, arbeta med det du har i stället då.

För dom bittra männen som frustrerat skriver skit på nätet så gör det 0 skillnad om dom bara skulle skriva bra saker här. Inga kvinnor kommer vilja ha dom oavsett. Dom väljer istället att lätta på trycket och ösa ut lite skit istället. Precis som många damer gör om slöa, tråkiga, sura mansbebisar här på forumet.

Om man inte tar åt sig för mycket så är ingen skada skedd.

Anonym (Sick) skrev 2025-02-21 02:45:41 följande:
    Du anar inte hur mycket kvinnoföraktande inlägg bidrar till att skapa ett giftigt samhälle. Vad tror du händer när den allmänna uppfattningen för somliga blir att andra människor förväntas vara till för dom. Själva så plockar de bort all form av ansvarstänk från sin person. Kvinnor exempelvis blir en själlös homogen grupp. Som förväntas omhänderta dessa. Personen känner att han förnekats en slags mänsklig rättighet. -tillgång till en annan människa- det är förbannat stötande.

Tänket och psykologin kan appliceras på andra instanser. Någon känner t ex ilska för att den inte får tillräckligt med pengar från staten. Denne vill bli omhändertagen till absurdum. (Nu gäller det inte andra människor) skolskjutaren lät det däremot gå ut över andra människor som det verkar.

Det här tänket är ett symptom på ett polariserat samhälle. Ett gift som behöver försvinna. Ett ansvarstänkande som behöver gå tillbaka till individen.

Är någon ful så är du det, finns alltid saker att förbättra. Det är inte gemene man som postar bittra, kvinnoföraktande inlägg eller skapar ett fejkkonto för att bevisa någon grej. 

Klagar någon på sin mansbebis så är det något helt annat. Det finns män som klagar på sin kärring också.

Var ska dom göra av frustrationen då? Bara sluta vara frustrerade?

Det ungefär som att säga till en överviktig person att lösningen ligger i att du slutar vara överviktig. Klart!

Tror du det fungerar i praktiken?

enfunderandeman skrev 2025-02-21 09:03:37 följande:
    Är du på riktigt? Inte fan ska det läggas på kvinnor i alla fall. Har man så pass stora problem. Då ska man söka vård innan man riskerar att bli en fara för samhället.

Börja träna, skaffa en hobby gör något annat vettigt i livet. 
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-21 09:09:45 följande:
    Deras frustration är inte heller kvinnors ansvar, utan deras eget. Man har ett ansvar hur man beter sig och hur man hanterar sina känslor eller eventuellt söker hjälp för det. Har man ett problem med frustration eller övervikt så är det ens eget problem och ansvar, ingen annans.

Det kommer pysa ut lite frustration även över kvinnor på ett anonymt forum, precis som det gör med män, deal with it!
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-21 09:46:18 följande:
    Det är redan väldigt uppenbart så det behöver du inte tala om för mig, vet inte vad din poäng är riktigt men du verkar försöka rättfärdiga deras beteende med att det är svårt och jobbigt för dem. Det är fortfarande helt deras eget ansvar deras frustration så skriver de på forum och försöker på något sätt lägga över det och ta ut sin frustration på andra så kommer de också att bli kritiserade för det.
    Man får pysa ut frustration på ett forum som detta, man får även kritisera detta. Om du lyfter blicken så går det åt båda håll.

Det ÄR troligen jobbigt att ständigt bli dissad tills man ger upp att ens försöka.
    Anonym (Sick) skrev 2025-02-21 13:18:29 följande:
    Tror du lösningen på en övervikt handlar om att skylla ifrån sig på andra? Hur ska man råda bot på övervikten då? Ska andra omhänderta människan och flytta ansvaret på dennes övervikt till sig själva? Andra människor har ingenting med någons övervikt att göra. Vilken konstig liknelse förresten.

Jag tycker inte en människa ska kunna känna att den på något sätt har rätt att lägga över sitt skit på andra. Speciellt  inte andra som inte har med saken att göra överhuvudtaget. Sprida förakt är så söndrande.

Hantera din egen skit, ta ansvar, flytta inte föraktet du känner över dig själv på andra. Vi i samhället borde sluta curla människor som beter sig på det sättet.
    -som du gör.

Har du någonsin hört en fet person som sagt att det beror på att hen inte kan motstå alla gottigheter, har dålig disciplin, dålig impulskontroll, ingen karaktär etc?

Det vanligaste är att man hittar andra bortförklaringar i stället för att göra något åt situationen.

molly50 skrev 2025-02-21 15:48:53 följande:
    Detta borde väl då gälla även ensamma,bittra män?
    Absolut, det var det som var parallellen. Men inget av lägren kommer sig för att göra något åt saken.

Jag säger inte att det är bra, men accepterar att det förkommer, speciellt på ett forum som detta. Jag förstår även att tjocka kan ha svårt att gå ner i vikt och att kvinnor ibland blir trötta på sina mansbebisar.
    Anonym (Sick) skrev 2025-02-21 16:01:11 följande:

Förutom det så tycker jag att såna som dig (Bertil) ska lägga av med att plana väg, stryka medhårs, curla, eller på andra sätt sympatisera med människor som sprider förakt över andra grupper av människor.

Hela FL är en salig blandning av spretiga trådar där dom flesta både ger och tar. Jag ser inget fel i det så länge man inte ballar ur med specifika personangrepp etc. Men då har vi ju moderatorer som hjälper till.

Folk ska få uttrycka sig, det är precis vad liknande forum är till för.
    Anonym (Sick) skrev 2025-02-21 16:30:21 följande:
    Du förstår väl att du kritiserar mig för att jag uttrycker min åsikt? Inte bara det, du försvarar föraktfulla åsikter som är riktade mot en grupp människor.

Är du ute efter att öka toleransen hos människor? I så fall behöver du bidra med att kritisera förakt för andra grupper också, inte bana väg för föraktfulla uttalanden.
    Du får tycka och uttrycka precis vad du vill. Precis som alla andra.
    molly50 skrev 2025-02-21 18:09:54 följande:
    Nej,men då blir det ju inte bättre av att stryka dessa män medhårs.
    Det blir de inte hjälpta av. Det är bara kontraproduktivt.
    Du tänker att männen kommer ändra på sig om ett gäng anonyma hätska damer surar och klagar på nätet?

Tanterna kommer inte heller sluta klaga på männen även om jag blir sur på dom och anser att det är kontraproduktivt.

Det är ett åsiktsforum, inte ett uppfostringsläger.
    Anonym (Korkat) skrev 2025-02-21 21:07:20 följande:
    Varför kallar du kvinnor för tanter, när du kallar män för män?
    Då ändrar jag till gubbar.
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-21 21:30:43 följande:
    det var inte svar på frågan
    Kanske inte svaret, men lösningen.
    ClumsySmurf skrev 2025-02-21 22:16:08 följande:
    Det pyser ut lite här och där från både kvinnor och män och när det 'pyser' tillbaka kommer krokodil tårarna och det är så jäkla synd om dem.
    Exakt, det pyser från båda håll. Inget konstigt på ett forum likt detta.
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-22 11:02:29 följande:
    Att det inte är konstigt är inte samma sak som att alla ska tycka det är ok och inte säga emot. Fattar nog inte vad du menar riktigt, klart att folk vet om att vissa skriver en massa skit på nätet i frustration det är inget konstigt, det är heller inget konstigt om folk inte bara vill låta det vara och stå oemotsagt. Nätet och forum är ingen gräddfil för vissa där de ska få pysa ur sin skit och alla andra ska bara rycka på axlarna

Du säger ju emot just nu, eller? Det gick väl bra?

Ingen har sagt att man inte får säga emot. Vare sig från ditt eller mitt perspektiv.

Anonym (okänd) skrev 2025-02-22 11:32:45 följande:
    Nej jag vet du inte sagt just det, menar ju att jag fattar nog inte riktigt vad du har för poäng med att upprepat kommentera att det inte är konstigt att det pyser ut frustration på nätet. Är nog ingen som uppfattar det som konstigt att det förekommer.
    Vi upprepar oss båda två, annars skulle inte den här dialogen fortsätta. Jag tycker som jag gör och du som du gör. Det är nog svårt att försöka ändra folks åsikter.
    molly50 skrev 2025-02-22 15:01:09 följande:
    Det kanske de inte gör. Men de kanske kan ta till sig av det som skrivs och kanske fundera på vad de kan göra istället.

Om något är kontraproduktivt så är det väl ändå att stryka dem medhårs och tycka synd om dem istället för att ge dem tips och råd på vad de kan göra.
    Om de bara får medhåll och ryggdunkar så lär de ju aldrig ändra på sig och inse att ansvaret ligger hos dem själva.
    Du tänker att det finns risk för att dessa personer bara får ryggdunkar på FL?
    Anonym (Sick) skrev 2025-02-22 17:33:10 följande:

Dina kommentarer är en form av ryggdunk.

Såg en video med några kråkor som spelade sjuka, sårade, utslagna, utmattade för att de sett en annan kråka få mat när den varit helt utmattad. 

Förstår du psykologin? För att kunna bli ett offer som vill bli omhändertagen av andra så behöver man leva sig in i rollen. Personen förstärker sitt dåliga mående för att den har andra som banar väg för dennes dåliga mående. Tror du att någon som föraktfullt uttrycker sig med att "varför ska jag ge kvinnor komplimanger" är någon som mår bra?

Om du ser att en person säger att det är synd om en människa som försökt träffa en partner, men misslyckats hela livet, är en form av ryggdunk.. så får du väl tycka det.

Det finns minst ett 10tal som spyr ut galla på dessa män istället. Så dom får nog inte så många ryggdunkar som du säkert vet.

Jag tror inte att alla som hänger på Familjeliv mår skitbra, nä, men det gäller troligtvis båda könen. Det finns mycket bitterhet i vissa trådar.
    Anonym (Sick) skrev 2025-02-22 20:32:43 följande:
    Det är ju inte det du pysslar med. Det du gör är bana väg för föraktfulla kommentarer genom att angripa observatörerna som är kritiska till dessa föraktfulla kommentarer. Du skulle kunna säga "stackars dig, sådärja, allt kommer att bli bra" men det gör du inte. (Och inte tusan skulle det hjälpa någon, då vrider sig denne ännu mer i falsk självömkan, se exemplet med kråkorna)

I detta inlägg så försöker du dessutom förstärka det polariserande (könskrigande) tänket att "kvinnor är värst" trots att det vi avyttrar handlar om kvinnoförakt.

Varför inte betrakta saken relativt neutralt och bemöta förakt när du ser förakt? (Oavsett könsaspekt) Alternativt hålla klaffen om du inte har något vettigt att säga.
    Vi tänker så olika, så kommer det nog att fortsätta vara.
    ClumsySmurf skrev 2025-02-23 03:23:04 följande:
    Jag tror att det är "Var ska dom göra av frustrationen då?" + "Bara sluta vara frustrerade?" + "Man får pysa ut frustration på ett forum som detta" folk i tråden stör sej på
    jag tolkar det som att det enda alternativet du själv kan se är att låta det gå ut över andra, när man kan vara anonym

Sura bittra incels är typ
    -det är stigmatiserat att vara oskuld, jävla som kvinnor inte vill ligga, för att de är djävlar
    -- djävel kan du vara själv
    -du bevisade att jag hade rätt, din djävel 😪
    Crybully Definition & Meaning - Merriam-Webster

A person who intimidates, harasses, or abuses others yet, esp. following resistance or disagreement, claims to be a victim of ill-treatment
    1999
    Eric is just a bleeping crybaby..a big bully and like most bullies just can't take it..likes to dish it but can't take it... Go in the corner and cry with your crybully with an attitude.
    alt.sports.hockey.nhl.ny-rangers 24 October (Usenet newsgroup, accessed 4 June 2020)
    2015
    The Cry-Bully..will threaten women with rape on Twitter then boo-hoo about the invasion of their privacy when called to account.
    J. Burchill in spectator.co.uk 21 April (blog, accessed 4 June 2020)
    www.merriam-webster.com/dictionary/crybully

Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 10:10:00 följande:
    Man får pysa ut frustration på ett forum som detta, man får även kritisera detta. Om du lyfter blicken så går det åt båda håll.

Det ÄR troligen jobbigt att ständigt bli dissad tills man ger upp att ens försöka.

Nja, jag menar allmänt gnäll. Precis som kvinnor kan gnälla i generella termer. Jag menar inte hot och aggressivt beteende.
Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?