Vill ni tjejer ha komplimanger?
Ge mig gärna ett bra skäl varför att jag ska ge kvinnor komplimanger....
Ge mig gärna ett bra skäl varför att jag ska ge kvinnor komplimanger....
Det bidrar till att upprätthålla och skapa en föraktfull attityd mot kvinnor. Det är klart att det skadar någon här. Polarisering och förakt mot kvinnor gynnar ingen, allra minst de bittra männen då kvinnor håller sig undan på mils avstånd.
Det är ologiskt att vara bitter över att man förväntar sig att andra människor ska serva en på något sätt. Det hör inte hemma i ett samhälle.
jaha, du är oattraktiv, arbeta med det du har i stället då.
För dom bittra männen som frustrerat skriver skit på nätet så gör det 0 skillnad om dom bara skulle skriva bra saker här. Inga kvinnor kommer vilja ha dom oavsett. Dom väljer istället att lätta på trycket och ösa ut lite skit istället. Precis som många damer gör om slöa, tråkiga, sura mansbebisar här på forumet.
Om man inte tar åt sig för mycket så är ingen skada skedd.
Var ska dom göra av frustrationen då? Bara sluta vara frustrerade?
Det ungefär som att säga till en överviktig person att lösningen ligger i att du slutar vara överviktig. Klart!
Tror du det fungerar i praktiken?
Har du någonsin hört en fet person som sagt att det beror på att hen inte kan motstå alla gottigheter, har dålig disciplin, dålig impulskontroll, ingen karaktär etc?
Det vanligaste är att man hittar andra bortförklaringar i stället för att göra något åt situationen.
Förutom det så tycker jag att såna som dig (Bertil) ska lägga av med att plana väg, stryka medhårs, curla, eller på andra sätt sympatisera med människor som sprider förakt över andra grupper av människor.
Jag har faktiskt hört det flera gånger, att överviktiga klagar över sig själva att de är så dåliga på att stå emot onyttigheter.
Men bortsett från det, de bortförklaringar som en del överviktiga kör med lägger väl inte skulden och fientlighet mot någon annan. Det är ju inte som att överviktiga klagar på att andra inte delar med sig av sina hemmagym eller på andra sätt ser till så att de går ner i vikt. Det är inte jämförbart.
Dina kommentarer är en form av ryggdunk.
Såg en video med några kråkor som spelade sjuka, sårade, utslagna, utmattade för att de sett en annan kråka få mat när den varit helt utmattad.
Förstår du psykologin? För att kunna bli ett offer som vill bli omhändertagen av andra så behöver man leva sig in i rollen. Personen förstärker sitt dåliga mående för att den har andra som banar väg för dennes dåliga mående. Tror du att någon som föraktfullt uttrycker sig med att "varför ska jag ge kvinnor komplimanger" är någon som mår bra?