Inlägg från: Anonym (fan va snygg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fan va snygg)

Vill ni tjejer ha komplimanger?

ja vill ni det?
    om jag ser en snygg tjej på ica eller på jobbet eller var som helst. Vad tycker vi tjejer/kvinnorom en okänd man kommer fram och ger en komplimang?

Absolut inte på ett äckligt eller typ gubbsjukt vis utan mer lite flörtigt och normalt vis. 

funkar sånt i sverige eller blir ni kränkta?

eller tex om man känner personen via kompisgäng eller jobb, kan man då ge en komplimang fast man vet att tjejen är upptagen ?

mvh.

• Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?
  • Anonym (fan va snygg)
    Anonym (ku) skrev 2020-08-21 20:40:52 följande:

Jag uppskattar komplimanger men då inte gällande "sexuella" kroppsdelar. Varenda en av mina tjejkompisar hatar främmande män som ger komplimanger. De vill bli lämnade ifred och finner det sliskigt oavsett. 

så vad vill ni ha för typ av komplimanger? vad uppskattar ni? 

som sagt, inget sliskigt. jag är verkligen inte sån.
  • Anonym (fan va snygg)
    Anonym (F) skrev 2020-08-21 20:45:15 följande:

Jag vill inte få min kropp kommenterad av främlingar. Däremot kan det vara trevligt att få höra att jag har tjusigt nagellack eller en snygg tröja - alltså saker som inte är av naturen givna utan som jag själv har valt.

tack så jättemycket. uppskattar svaret. det var lite så jag tänkte.  jag skulle såklart inte gå fram till en okänd kvinna och säga att hon hade en snygg bakdel eller liknande. då skulle jag känna mig lika obekväm som kvinnan :D
  • Anonym (fan va snygg)
    Anonym (E) skrev 2020-08-21 20:46:49 följande:

Jag tycker att det är fint med män som vågar ge en kvinna en komplimang. Men det krävs att mannen verkligen vet vad en komplimang är.

va där en bra komplimang enligt dig då?
  • Anonym (fan va snygg)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-08-21 20:49:01 följande:
    Nej, skulle inte uppskatta det. Gillar inte när folk tränger sig på oombedda
    tack för svar. inte något alls? typ snygga skor, eller snygg tröja eller frisyr eller att du doftar gott typ?
  • Anonym (fan va snygg)
    Anonym (ku) skrev 2020-08-21 20:58:12 följande:
    Jag uppskattar fin/vacker, komplimanger om kläder/ögon/hår/leende/smycken/stil och liknande. Uppskattar inte kommentarer om bröst eller rumpa eller höra att jag är sexig eller har snygg kropp. 

Jag föredrar dock komplimanger från tjejer då det känns mer genuint och saknar baktankar. 
    nä jag förstår att ni inte vill ha komplimanger om era kroppar. jag skrev också att det INTE skulle vara på ett sliskigt eller gubbsjukt vis :)

säg att man pratar med en tjej på jobbet och man trivs i henne sällskap. skulle en okej komplimang vara tt man verkligen trivs att jobba med henne för att hon har en väldigt behaglig personlighet ? eller upplever ni det också som sliskigt?
  • Anonym (fan va snygg)
    Anonym (F) skrev 2020-08-21 21:20:00 följande:

Bra. Kom bara ihåg att baktanken med komplimangen brukar skina igenom. D.v.s. det märks om du genuint tycker att tröjan är snygg eller om du egentligen är mer intresserad av brösten innanför den, såvida du inte är VÄLDIGT bra på att fejka. Ge inte hitte-på-komplimanger för att du vill prata med en snygg tjej!
    så om man vill prata med en tjej ska man inte ge komplimanger?   hur tycker du man ska gå tillväga då? om man nu vill prata med en tjej som man är attraherad av?

för det har väl inte gått så´långt att en person av motsatta kön inte kan bli attraherat av en person utan att få en äckel-stämpel på sig? :O
  • Anonym (fan va snygg)
    EbSmith skrev 2020-08-21 21:25:30 följande:

Går inte att säga generellt. Kan tänka mej att det finns väldigt många som skulle tolka det på ett sliskigt sätt, oavsett hur du framför det. Personligen skulle jag bli generad och skitglad, men då är jag i 35-årsåldern och går typ aldrig utanför dörren utan barnvagn (hett tips till alla kvinnor som vill slippa - barnvagnen blir din sköld). Hade jag varit i 20-årsåldern och sett ut som en sexbomb även i mjukisbyxor, hade jag kanske varit less på det.

nä, småbarnsmammor tillhör ju inte det mest attraktiva brand oss ungkarlar om man säger så ;)
  • Anonym (fan va snygg)
    nénuphar skrev 2020-08-22 06:08:03 följande:
    Det gäller nog inte för alla. När jag var mammaledig och gick och handlade på när-Ica typ varenda dag blev jag regelbundet uppvaktad av en (ung) kille som jobbade där.

Jag har också blivit raggad på av en servitör när jag ammade mitt barn på en restaurang. Det tyckte jag var sjukt obekvämt.

För att svara på frågan så tycker jag som ovan att en personlig kommentar är betydligt intressantare. Och humor men det är ju inget man bara kan dra av för någon random person på stan.
    såklart inte alla är likadana. men vanligast är nog att småbarnsmammor inte tillhör dom mest attraktiva.

ofta förfaller kvinnorna och blir typ 20 år äldre med en gång. det är som att dom inte bryr sig om någonting längre när det gäller dom själva. 

det är nog stressigt med barn så det kanske är därför :)
  • Anonym (fan va snygg)
    Vinnen skrev 2020-08-23 11:40:57 följande:

Självklart vill man ha det. ????

uppenbarligen är det inte så självklart om du läser svaren i tråden :)
  • Anonym (fan va snygg)
    Mimosa86 skrev 2020-08-25 21:09:21 följande:
    Skulle du säga samma sak till en manlig kollega? Om ja- inga problem. Om nej- varför skulle det vara mer berättigat att leverera den till just henne? Vad är agendan?
    jag säger det ofta till manliga kollegor. vi byter ofta plats med varann på jobbet och får jag arbeta med en man som jag tycker arbetar bra och som funkar att jobba ihop med så säger jag det till honom. 
Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?