• Anonym (Anonym)

Hittade weed i hemmet

Som rubriken lyder, så hittade jag min sambos lilla gömma. Det är absolut inget missbruk han har men han vet att jag är extremt emot det. Vissa må tycka att jag överreagerar men då får ni tycka det. Jag känner att jag har tre alternativ:

1. Slänga allt

2. Konfrontera honom, men är väldigt säker på att han bara skulle säga att det inte är någonting som han försökt gömma för mig.

3. Låta det ligga kvar och hålla koll på hur mycket som används. Men då finns ju risken att han flyttar på det.

Eller andra förslag?

• Svar på tråden Hittade weed i hemmet
  • Anonym (Prova)
    Xenia skrev 2019-05-04 15:43:57 följande:

Som vanligt får man veta för lite. Har TS barn eller tänker hon skaffa barn? Det tycker jag påverkar hur foglig hon bör vara.

Om nu sambon (och TS) tycker det är ok med olagliga substanser så kan det sluta med langning och att polisen knackar på en dag.

Sedan tycker jag man får skilja på förseelser som ger böter och brott som kan ge fängelse. Och på att se en olagligt nedladdad film (skadar inte hjärnan) och röka på (skadar hjärnan på lång sikt).

Om vi ska prata skador på hjärnan så finns det betydlugt värre saker gemene man tycker är helt ok. I delar av USA anses cannabis som läkemedel så du får väga fördelarna mot biverkningarna. Det finns oftast en anledning till varför man vill fly verkligheten en stund. En del gillar att åka på charter, en del att dricka alkohol och en del att röka på och slippa vardagsstressen och ångesten. För att inte se till alla storkonsumenter av diverse läkemdel som klassas som narkotika. Oj oj oj... eller antidepressiva som påverkar hjärnan till stor del. Även kaffe och socker.

Ts uppskattar kanske om svaren håller sig till hennes bekymmer och det ör inte vad som händer i kroppen när hennes sambo röker på. Det handlar nog mest om sveket i sig. Att han ljugit för henne och kanske gör det fortfarande?! Vad tror du?
  • Anonym (Qwerty)
    klyban skrev 2019-05-04 10:39:59 följande:

Är det logiskt att köpa sin påse, och bara röka det man vill och sen spara resten?

Vad är det du motsätter dig i detta enkla logiska skeendet?

Vad är det som triggar dig att säga emot denna?

Vederbörande motsäter sig inte mot det. Utan det vederbörande skriver är att denne tror att ts kille röker mer än hon säger.

Har du alltid lika svårt att läsa vad som står i inläggen?!
  • Anonym (Qwerty)
    klyban skrev 2019-05-04 09:45:47 följande:

Besväret vart är det ologiska i att det blir cannabis över efter man rökt?

Det är ingen som har påstått att det är ologiskt.

Men om man som ts kille säger röker enbart 2-3 gånger per år så är det mera logiskt att man då blir bjuden alt betalar en engångsumma framför att köpa en påse själv och spara.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Tvek) skrev 2019-05-04 13:48:30 följande:

Varför har du hakat upp dig på logiskt? Har jah någonstans skrivit att det ät ologiskt? Låtsas du inte förstå vad jag skriver?

Det är väl helt logiskt att köpa och spara det som finns kvar till senare. Det jag skrev var dock att jag tycker det ör KONSTIGT att man gör sig det besväret för att kunna röka på typ vartannat år. För mig låter det märkligt.

Triggad? Tala för dig själv, du verkar nämligen bli väldigt triggad av mina tankar.

Bryr dig inte om honom. Inget av vad han skriver är logiskt eller ger någon mening. Dessutom missförstår han, förstår inte vad han läser och diskuterar saker som inte finns i inläggen han citerar.
  • Anonym (Tvek)
    Anonym (Qwerty) skrev 2019-05-04 18:48:38 följande:

Bryr dig inte om honom. Inget av vad han skriver är logiskt eller ger någon mening. Dessutom missförstår han, förstår inte vad han läser och diskuterar saker som inte finns i inläggen han citerar.

Det är så tröttsamt!
  • Xenia

Nu är det skillnad på om man har en obotlig och smärtsam sjukdom och använder cannabis för den skull. TS har inte skrivit det.

Vardagstristessen kan avbrytas när som helst av olycka, sjukdom, terrordåd etc. Man kan bli skadad, någon kan dö. Jag tycker ni bortskämda människor borde vara jäkligt tacksamma för "vardagstristessen".

TS ogillar ju att sambon röker på. Varför det då? Antingen för att det är olagligt och skadligt.

Sedan ogillar hon förstås att han ljuger för henne också.

Jag tycker hon ska slänga det hon hittade och säga att hon inte accepterar att ha olagliga substanser i sin bostad.

Anonym (Prova) skrev 2019-05-04 18:41:32 följande:
    Om vi ska prata skador på hjärnan så finns det betydlugt värre saker gemene man tycker är helt ok. I delar av USA anses cannabis som läkemedel så du får väga fördelarna mot biverkningarna. Det finns oftast en anledning till varför man vill fly verkligheten en stund. En del gillar att åka på charter, en del att dricka alkohol och en del att röka på och slippa vardagsstressen och ångesten. För att inte se till alla storkonsumenter av diverse läkemdel som klassas som narkotika. Oj oj oj... eller antidepressiva som påverkar hjärnan till stor del. Även kaffe och socker.

Ts uppskattar kanske om svaren håller sig till hennes bekymmer och det ör inte vad som händer i kroppen när hennes sambo röker på. Det handlar nog mest om sveket i sig. Att han ljugit för henne och kanske gör det fortfarande?! Vad tror du?
  • Xenia

Vad har förresten kaffe och läkemedel med saken att göra? Dåligt argument, a k a whataboutism.

• klyban
    Anonym (Tvek) skrev 2019-05-04 18:23:05 följande:
    Jag har inte ifrågasatt det. Men du verkar inte läsa det jag skriver eller så förstår du inte.
    Jag säger nu sista gången att det jag reagerar på är att man skulle gå igenom hela proceduren att köpa och gömma och därmed ljuga för sin partner för att röka så sällan. Därför tror jag att TS sambo röker mer än han säger.

Detta är nått de flesta gör, även om de är själva i hemmet.
    Men du valde citera mig, och inte höll med, och här är vi nu.
    Så är det inte dax och förklara varför det är så osannolikt att vi msåte på peka att det inte kan vara så?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Qwerty) skrev 2019-05-04 18:42:36 följande:
    Vederbörande motsäter sig inte mot det. Utan det vederbörande skriver är att denne tror att ts kille röker mer än hon säger.

Har du alltid lika svårt att läsa vad som står i inläggen?!

Men inget i att gömma sin cannabis efter konsumtion är ologisk, utan tvärtom väldigt troligt att man gömmer cannabis oavsett om man röker ett ton per år eller bara 1-2 gram.

Anonym (Qwerty) skrev 2019-05-04 18:45:55 följande:
    Det är ingen som har påstått att det är ologiskt.
    Men om man som ts kille säger röker enbart 2-3 gånger per år så är det mera logiskt att man då blir bjuden alt betalar en engångsumma framför att köpa en påse själv och spara.

Nä, visst är det så.

Jag har aldrig någonsin blivit bjuden på cannabis, eller ens tillfrågad.
    Varför bestämmer du att det måste vara så på ditt sätt?
    Och varför man propagerar för det minst troliga, det är det mest intressanta.

hur många meter var det?
  • Anonym (Qwerty)
    klyban skrev 2019-05-05 11:27:01 följande:

Men inget i att gömma sin cannabis efter konsumtion är ologisk, utan tvärtom väldigt troligt att man gömmer cannabis oavsett om man röker ett ton per år eller bara 1-2 gram.

Det vederbörande tror är att ts sambo röker mer än han påstår. Inget annat. Enbart det. Och eftersom det är en högst personlig åsikt så är det vara att acceptera att h*n tror det.

Men Vi vet sedan innan att du aldrig kan acceptera någons åsikt uten hela tiden ska vända och vrida på alla inlägg och kommentera helt åt skogen.
    klyban skrev 2019-05-05 11:27:01 följande:

Nä, visst är det så.

Jag har aldrig någonsin blivit bjuden på cannabis, eller ens tillfrågad.

Varför bestämmer du att det måste vara så på ditt sätt?

Och varför man propagerar för det minst troliga, det är det mest intressanta.

Nej, och bara för att du aldrig har blivit bjuden på cannabis så kan ingen annan bli det heller.... Jag har blivit bjuden ett flertal gånger på bla cannabis. Det innebär dock inte att alla blir bjudna. Endel blir bjudna och en del har aldrig blivit bjuden.

Bestämmer att det ska vara på mitt sätt? Min åsikt är min åsikt. Inget som är en bestämd form utan det är just en åsikt.

Vet du vad propagerar betyder?

Varför bestämmer du att det absolut inte är logiskt eller troligt att ts sambo röker mer än han säger? Varför påstår du det absolut inte är troligt att man blir bjuden om man röker 2-3 per år?
  • klyban
    Anonym (Qwerty) skrev 2019-05-05 12:24:15 följande:
    Det vederbörande tror är att ts sambo röker mer än han påstår. Inget annat. Enbart det. Och eftersom det är en högst personlig åsikt så är det vara att acceptera att h*n tror det.
    Men Vi vet sedan innan att du aldrig kan acceptera någons åsikt uten hela tiden ska vända och vrida på alla inlägg och kommentera helt åt skogen.

Nej, och bara för att du aldrig har blivit bjuden på cannabis så kan ingen annan bli det heller.... Jag har blivit bjuden ett flertal gånger på bla cannabis. Det innebär dock inte att alla blir bjudna. Endel blir bjudna och en del har aldrig blivit bjuden.

Bestämmer att det ska vara på mitt sätt? Min åsikt är min åsikt. Inget som är en bestämd form utan det är just en åsikt.

Vet du vad propagerar betyder?

Varför bestämmer du att det absolut inte är logiskt eller troligt att ts sambo röker mer än han säger? Varför påstår du det absolut inte är troligt att man blir bjuden om man röker 2-3 per år?

Det finns inget i en gömd påse som berättar hur mycket som röks, inget i detta ens.
    Enda som kan få svar på den frågan är att följa konsumtionen, och inte förekomma den som du gör.

Och du verkar inte förstå att du begränsar åsikten till en enda sak, och som är han måste räka massor.
    På tal om begränsa åsikt, dock så begränsar jag ingen åsikt ens, utan jag berättar bara att det du säger är faktiskt en av de mindre troliga.
    För gömma sin cannabis gör även folk som bor helt ensamma.

Nä, det är du som säger att ingen kan bli bjuden på cannabis, inte jag.

Ja, du propagerar det minst troliga.
    Där du sprider att det minst troliga måste vara det mest troliga.
    Och jag ställer helt plötsligt frågan om du förstår vad propagera är, för frågan tyder på annat.

Sen ska vi återgå till vad det var från början, logik har jag dragit in, men saken var att påståendet var att det måste vara annat.
    Att det inte kan vara ett fåtal ggr per år han röker och enbart för han gömt cannabisen.

Vill man ha svar på den frågan och hur mycket han röker, så återfinns det ALDRIG i att cannabisen är gömd och ett fåtal gram.
    Hade det varit 100g, så hade vi inte behövt gissa längre.
    Och inte heller behöver man gissa om man följer påsens utveckling.
    Innan det sker, så är det mest logiska att den är gömd bara.

hur många meter var det?
  • Anonym (Qwerty)
    klyban skrev 2019-05-05 12:50:09 följande:

Det finns inget i en gömd påse som berättar hur mycket som röks, inget i detta ens.

Enda som kan få svar på den frågan är att följa konsumtionen, och inte förekomma den som du gör.

Och du verkar inte förstå att du begränsar åsikten till en enda sak, och som är han måste räka massor.

På tal om begränsa åsikt, dock så begränsar jag ingen åsikt ens, utan jag berättar bara att det du säger är faktiskt en av de mindre troliga.

Och jag ställer helt plötsligt frågan om du förstår vad propagera är, för frågan tyder på annat.

Sen ska vi återgå till vad det var från början, logik har jag dragit in, men saken var att påståendet var att det måste vara annat.

Att det inte kan vara ett fåtal ggr per år han röker och enbart för han gömt cannabisen.

Vill man ha svar på den frågan och hur mycket han röker, så återfinns det ALDRIG i att cannabisen är gömd och ett fåtal gram.

Goddag yxskaft
  • Anonym (Tvek)
    klyban skrev 2019-05-05 11:22:09 följande:

Detta är nått de flesta gör, även om de är själva i hemmet.

Men du valde citera mig, och inte höll med, och här är vi nu.

Så är det inte dax och förklara varför det är så osannolikt att vi msåte på peka att det inte kan vara så?

Dags och dags tycker jag har upprepat det om och om igen.

Men ett enkelt svar: cannabis är olagligt och de flesta människor håller sig borta från det som är olagligt eller vill ha så lite som möjligt att göra med det.
  • Anonym (Tvek)
    klyban skrev 2019-05-05 12:50:09 följande:

Helt obegripligt inlägg.
  • klyban
    Anonym (Tvek) skrev 2019-05-05 15:07:16 följande:
    Men ett enkelt svar: cannabis är olagligt och de flesta människor håller sig borta från det som är olagligt eller vill ha så lite som möjligt att göra med det.

Ja, cannabis är olagligt, undrar när det var en diskussion i tråden
    Och nej, folk håller sig inte borta det som är olagligt, de allra flesta människor begår brott dagligen.

Dock så säger inte en gömd påse någonting alls, mer än att den är gömd.

Anonym (Tvek) skrev 2019-05-05 15:07:50 följande:
    Helt obegripligt inlägg.

Jag förstår dig, då du inte klarar av att gå förbi detta påstående som getts och med logik inblandat.

hur många meter var det?
  • Anonym (Prova)
    Anonym (Tvek) skrev 2019-05-05 15:07:16 följande:

Ts undrar inte om det hennes sambo gör är olagligt eller inte. Det har inte med problemet att göra.

Du ser säkert hellre en nedladdad biofilm hemma gratis än betalar för ett biobesök för samma film. Möjligtvis för upplevelsen med inte för filmens skull. Eller en bra låt. Så snacka om vad som är lagligt eller ej är trams.
  • klyban
    Anonym (Prova) skrev 2019-05-05 15:33:05 följande:
    Ts undrar inte om det hennes sambo gör är olagligt eller inte. Det har inte med problemet att göra.
    Du ser säkert hellre en nedladdad biofilm hemma gratis än betalar för ett biobesök för samma film. Möjligtvis för upplevelsen med inte för filmens skull. Eller en bra låt. Så snacka om vad som är lagligt eller ej är trams.

En sak jag lärt mig när man vänder på den frågan, det är att då är dom alltid de mest laglydiga på jorden.

En polis skulle inte komma lång ifrån polishuset om denne tog allt som var mot lagen, tror aldrig den skulle komma så långt som att de inte längre skulle se polishuset.
    Sure på natten kanske, eller andra lågbefolkade tider.

hur många meter var det?
Svar på tråden Hittade weed i hemmet