• Anonym (Anonym)

Hittade weed i hemmet

Som rubriken lyder, så hittade jag min sambos lilla gömma. Det är absolut inget missbruk han har men han vet att jag är extremt emot det. Vissa må tycka att jag överreagerar men då får ni tycka det. Jag känner att jag har tre alternativ:

1. Slänga allt

2. Konfrontera honom, men är väldigt säker på att han bara skulle säga att det inte är någonting som han försökt gömma för mig.

3. Låta det ligga kvar och hålla koll på hur mycket som används. Men då finns ju risken att han flyttar på det.

Eller andra förslag?

• Svar på tråden Hittade weed i hemmet
  • klyban
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-03 12:43:05 följande:
    Som sagt nej det är inte okej och något som jag äcklas av. Men i denna specifika situation så är det mer att han går bakom min rygg som det handlar om snarare än att han gör det, eftersom jag vet att det inte är något som händer ofta. Det är klart att det sårar mig att han gör det över huvud taget, eftersom att han vet min inställning till det. Men det är inte främst det som det handlar om riktigt.
    Men jag vet att om jag skulle ifrågasätta varför han gömt det så skulle han bara säga att det är inget som han försökt gömma utan att hittar jag det, så gör jag det. Han är väldigt chill med sånna situationer.

Där blir detta till ett relationsproblem och brist på ömsesidig respekt för varandra.
    I ditt fall och som det låter som, så kommer du aldrig klarar av att se annat än att du bestämmer.
    Och inget han säger kommer du bry dig om.

Du kommer spara mycket tid på bara lämna detta förhållande.
    Personligen har jag alltid bedömt människor hur de agerar inte vad de konsumerar.

hur många meter var det?
  • Kjell2
    Som sagt nej det är inte okej och något som jag äcklas av. Men i denna specifika situation så är det mer att han går bakom min rygg som det handlar om snarare än att han gör det, eftersom jag vet att det inte är något som händer ofta. Det är klart att det sårar mig att han gör det över huvud taget, eftersom att han vet min inställning till det. Men det är inte främst det som det handlar om riktigt.

Men jag vet att om jag skulle ifrågasätta varför han ?gömt? det så skulle han bara säga att det är inget som han försökt gömma utan att hittar jag det, så gör jag det. Han är väldigt chill med sånna situationer.
    Varför ska han bry sig? Du bråkar lite och sen kan han fortsätta som vanligt.

• Anonym (blåmes)

Men jag vet att om jag skulle ifrågasätta varför han ?gömt? det så skulle han bara säga att det är inget som han försökt gömma utan att hittar jag det, så gör jag det. Han är väldigt chill med sånna situationer.
    Men vad har han för val? Om han visar dig kommer du att protestera och göra livet besvärligt för honom, om han gömmer det slipper han tjafs- oavsett så kommer han att röka på så det är klart att han väljer den smidigaste vägen.

Det här är konsekvensen att leva med en annan vuxen, du har dina åsikter, han har sina och uppenbarligen tänker han inte ändra sig bara för att du tycker att det är fel.
  • Anonym (Tvek)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-02 16:03:13 följande:

Detta är ingenting som han gör ofta utan han är öppen med att han gjort det kanske 3-5 gånger under vår 6 års långa förhållande. Och i ärlighetens namn så bryr jag mig inte så värst mycket (klart jag bryr mig men det är inte avgörande för att göra slut) det jag bryr mig mer om är att han har det i hemmet utan att säga något, det äcklar mig och jag känner att han går bakom min rygg.

Tror han ljuger för dig. Varför skulle han ha gräs hemma om han röker så lite som han säger att han gör?
  • klyban
    Anonym (Tvek) skrev 2019-05-03 18:56:30 följande:
    Tror han ljuger för dig. Varför skulle han ha gräs hemma om han röker så lite som han säger att han gör?
    För det är få som köper portionsförpackningar av gräs, och därför är det mycket stor logik bakom att man även har kvar efter man rökt.
    hur många meter var det?
  • Glinda från Oz

Du kommer inte kunna ändra på honom, antigen accepterar du eller så packar du väskan och drar. Stannar du så välj om du vill att han ska vara öppen med det eller om du bara vill blunda, ska han vara öppen kan du inte hålla på och tjafsa utan bara acceptera.

Jag förstår inte grejen, skulle du vara jätteupprörd om han drack alkohol också?

• Panduro
    Glinda från Oz skrev 2019-05-03 19:44:47 följande:

Du kommer inte kunna ändra på honom, antigen accepterar du eller så packar du väskan och drar. Stannar du så välj om du vill att han ska vara öppen med det eller om du bara vill blunda, ska han vara öppen kan du inte hålla på och tjafsa utan bara acceptera.

Jag förstår inte grejen, skulle du vara jätteupprörd om han drack alkohol också?

Största skillnaden är väl att det ena är lagligt, det andra inte. Jag skulle inte vilja ha olagliga subatanser i mitt hem. Och inte heller att min sambo använde det. Himla löjlig jämförelse med alkohol.
  • Anonym (blåmes)
    Panduro skrev 2019-05-03 19:48:52 följande:
    Största skillnaden är väl att det ena är lagligt, det andra inte. Jag skulle inte vilja ha olagliga subatanser i mitt hem. Och inte heller att min sambo använde det. Himla löjlig jämförelse med alkohol.
    Det är olagligt att köra för fort eller att inte stanna vid stoppskylt också så den liknelsen är inte helt användbar.

Om han verkligen bara röker på någon gång per år har han väl visat att det inte är några problem? Hon märker det ju inte ens!
  • Anonym (ok)

Men det är ju hans hem också och hans inställning till att röka på nån gång är ju lika viktig som din inställning till att inte tycka det är ok. Varför ska din vilja/åsikt gå före hans?
  • Anonym (Tvek)
    klyban skrev 2019-05-03 19:13:09 följande:

För det är få som köper portionsförpackningar av gräs, och därför är det mycket stor logik bakom att man även har kvar efter man rökt.

Fast om man röker så sälllan som inte ens en gång per år tycker jag det verkar konstigt. Känns snarare som att man då röker när man blir ?bjuden? typ än att man skulle göra sig besväret att köpa och gömma det hemma.
Svar på tråden Hittade weed i hemmet