• Anonym (Anonym)

Hittade weed i hemmet

Som rubriken lyder, så hittade jag min sambos lilla gömma. Det är absolut inget missbruk han har men han vet att jag är extremt emot det. Vissa må tycka att jag överreagerar men då får ni tycka det. Jag känner att jag har tre alternativ:

1. Slänga allt

2. Konfrontera honom, men är väldigt säker på att han bara skulle säga att det inte är någonting som han försökt gömma för mig.

3. Låta det ligga kvar och hålla koll på hur mycket som används. Men då finns ju risken att han flyttar på det.

Eller andra förslag?

• Svar på tråden Hittade weed i hemmet
  • Kjell2
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-02 15:49:03 följande:

Som rubriken lyder, så hittade jag min sambos lilla gömma. Det är absolut inget missbruk han har men han vet att jag är extremt emot det. Vissa må tycka att jag överreagerar men då får ni tycka det. Jag känner att jag har tre alternativ:

1. Slänga allt

2. Konfrontera honom, men är väldigt säker på att han bara skulle säga att det inte är någonting som han försökt gömma för mig.

3. Låta det ligga kvar och hålla koll på hur mycket som används. Men då finns ju risken att han flyttar på det.

Eller andra förslag?

Vad vill du uppnå?
  • Anonym (Anonym)
    Kjell2 skrev 2019-05-02 15:50:26 följande:

Vad vill du uppnå?

Jag tror att jag vill att han ska veta att jag vet att det finns och att han inte kan gå bakom min rygg, samt visa en gång till att jag absolut inte tycker att det är okej.

Hade han bara varit ärlig med mig med att han har det, så hade det varit mer okej. Inte för att jag tycker att det ör okej att han använder men då döljer han iallafall inte något.
  • Mrs Moneybags

Det låter inte som om du vill vara tillsammans med en sådan person, stämmer det?

I så fall behöver du ju inte göra något annat än att packa din väska. 

Han kommer att fortsätta röka på oavsett. 

• Kjell2
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-02 15:53:06 följande:
    Jag tror att jag vill att han ska veta att jag vet att det finns och att han inte kan gå bakom min rygg, samt visa en gång till att jag absolut inte tycker att det är okej.

Hade han bara varit ärlig med mig med att han har det, så hade det varit mer okej. Inte för att jag tycker att det ör okej att han använder men då döljer han iallafall inte något.
    Visa honom det och säg vad du tycker.

• Anonym (Anonym)
    Mrs Moneybags skrev 2019-05-02 15:54:54 följande:

Det låter inte som om du vill vara tillsammans med en sådan person, stämmer det?

I så fall behöver du ju inte göra något annat än att packa din väska. 

Han kommer att fortsätta röka på oavsett. 

Detta är ingenting som han gör ofta utan han är öppen med att han gjort det kanske 3-5 gånger under vår 6 års långa förhållande. Och i ärlighetens namn så bryr jag mig inte så värst mycket (klart jag bryr mig men det är inte avgörande för att göra slut) det jag bryr mig mer om är att han har det i hemmet utan att säga något, det äcklar mig och jag känner att han går bakom min rygg.
  • Spaceman

Fråga om han vill dela med sig. Att slänga det vore dålig stil tycker jag. Lär inte vara bra för förhållandet att göra så...

• Anonym (ok)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-02 16:03:13 följande:
    Detta är ingenting som han gör ofta utan han är öppen med att han gjort det kanske 3-5 gånger under vår 6 års långa förhållande. Och i ärlighetens namn så bryr jag mig inte så värst mycket (klart jag bryr mig men det är inte avgörande för att göra slut) det jag bryr mig mer om är att han har det i hemmet utan att säga något, det äcklar mig och jag känner att han går bakom min rygg.
    Om jag har förstått dig rätt tycker du att det är ok att han röker på och har det hemma om han berättar det för dig? Om så är fallet behöver du ju bara tala om att du hittat det och att du i framtiden vill att han talar om att han han har det hemma.
  • Anonym (eee)

Men visa att du sett det och snacka med honom!

Personlogen hade jag dumpat för jag kan inte acceptera den typen av produkter över huvud taget. Skulle inte vilja att våra barn fick en positiv syn på det eller ännu värre, råkade stoppa i sig! 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (ok) skrev 2019-05-03 06:26:26 följande:

Om jag har förstått dig rätt tycker du att det är ok att han röker på och har det hemma om han berättar det för dig? Om så är fallet behöver du ju bara tala om att du hittat det och att du i framtiden vill att han talar om att han han har det hemma.

Som sagt nej det är inte okej och något som jag äcklas av. Men i denna specifika situation så är det mer att han går bakom min rygg som det handlar om snarare än att han gör det, eftersom jag vet att det inte är något som händer ofta. Det är klart att det sårar mig att han gör det över huvud taget, eftersom att han vet min inställning till det. Men det är inte främst det som det handlar om riktigt.

Men jag vet att om jag skulle ifrågasätta varför han ?gömt? det så skulle han bara säga att det är inget som han försökt gömma utan att hittar jag det, så gör jag det. Han är väldigt chill med sånna situationer.
Svar på tråden Hittade weed i hemmet