• Anonym (Anonym)

Hittade weed i hemmet

Som rubriken lyder, så hittade jag min sambos lilla gömma. Det är absolut inget missbruk han har men han vet att jag är extremt emot det. Vissa må tycka att jag överreagerar men då får ni tycka det. Jag känner att jag har tre alternativ:

1. Slänga allt

2. Konfrontera honom, men är väldigt säker på att han bara skulle säga att det inte är någonting som han försökt gömma för mig.

3. Låta det ligga kvar och hålla koll på hur mycket som används. Men då finns ju risken att han flyttar på det.

Eller andra förslag?

• Svar på tråden Hittade weed i hemmet
  • Xenia

Ja, och då kan man riskera eget och andras liv.

Sedan så understöder man kriminella gäng när man köper cannabis.

Jag tycker TS borde ta sig en funderare på om hon vill skaffa barn med denne man i framtiden. Vill hon ta risken att barnen upptäcker hans weed och själva använder det. Om han börjar använda kokain "bara ibland", ska hon finna sig i att det finns kokain hemma också? Om han får ont om pengar och börjar langa, är det ok också? 

Om man är eller tänker bli förälder, ska man vara ett föredöme. Om nu TS sambo bara använder cannabis väldigt sällan, varför behöver han använda det alls?

TS, du kan ju kräva att få bo i ett hem utan olagliga substanser. Men det verkar som du helst vill blunda.

Anonym (blåmes) skrev 2019-05-03 20:13:02 följande:
    Det är olagligt att köra för fort eller att inte stanna vid stoppskylt också så den liknelsen är inte helt användbar.

Om han verkligen bara röker på någon gång per år har han väl visat att det inte är några problem? Hon märker det ju inte ens!
  • Anonym (Tvek)
    klyban skrev 2019-05-04 10:39:59 följande:

Är det logiskt att köpa sin påse, och bara röka det man vill och sen spara resten?

Vad är det du motsätter dig i detta enkla logiska skeendet?

Vad är det som triggar dig att säga emot denna?

Varför har du hakat upp dig på logiskt? Har jah någonstans skrivit att det ät ologiskt? Låtsas du inte förstå vad jag skriver?

Det är väl helt logiskt att köpa och spara det som finns kvar till senare. Det jag skrev var dock att jag tycker det ör KONSTIGT att man gör sig det besväret för att kunna röka på typ vartannat år. För mig låter det märkligt.

Triggad? Tala för dig själv, du verkar nämligen bli väldigt triggad av mina tankar.
  • Xenia

Logiken är inte övertygande. 
    1) Alkohol är inte olagligt, cannabis är olagligt.
    En del av er bryr er tydligen inte om lagen.

2) Dricker man måttligt får man ingen baksmälla. 
    Röker man på ofta påverkar det hjärnan (man blir helt enkelt dummare).

3) Hur vet vi att sambon talar sanning om att han bara rökt på några få gånger? Jag för min del tror att han ljuger för att slippa bråk. TS väljer att tro på honom för sin egen sinnefrids skull.

Anonym (Prova) skrev 2019-05-04 10:18:21 följande:

Testa ett bloss tillsammans med honom. Dricker du alkohol så kan du lika gärna ta ett bloss. Förutom att du slipper bli bakis och det varar inte så länge.

Du började försvara honom när folk skrev att du skulle dumpa. Med andra ord kommer du aldrig lämna honom för en sån sak. Det märks tydligt. Så länge du inte menar allvar med ditt hot så kommer inget hända, vad du än säger. Att röka några få gånger på 6år är inget att dividera om. Finns mycket värre saker.

• Anonym (Prova)
    Xenia skrev 2019-05-04 14:04:44 följande:

Logiken är inte övertygande. 

1) Alkohol är inte olagligt, cannabis är olagligt.

En del av er bryr er tydligen inte om lagen.

2) Dricker man måttligt får man ingen baksmälla. 

Röker man på ofta påverkar det hjärnan (man blir helt enkelt dummare).

3) Hur vet vi att sambon talar sanning om att han bara rökt på några få gånger? Jag för min del tror att han ljuger för att slippa bråk. TS väljer att tro på honom för sin egen sinnefrids skull.

Men ts vill inte veta in hon bör ringa polisen eller inte. Det ser inte jag nånstans iallafall. Alltså har lagen ingen betydelse i detta fallet. Det är olagligt att ladda ner film oxå men de flesta har inget emot att se en ny film hemma gratis istället för att gå på bio och betala..
  • Tom Araya
    klyban skrev 2019-05-03 14:53:43 följande:

Där blir detta till ett relationsproblem och brist på ömsesidig respekt för varandra.
    I ditt fall och som det låter som, så kommer du aldrig klarar av att se annat än att du bestämmer.
    Och inget han säger kommer du bry dig om.

Du kommer spara mycket tid på bara lämna detta förhållande.
    Personligen har jag alltid bedömt människor hur de agerar inte vad de konsumerar.

Konsumtion är väl en form av agerande.
  • Xenia

Som vanligt får man veta för lite. Har TS barn eller tänker hon skaffa barn? Det tycker jag påverkar hur foglig hon bör vara.

Om nu sambon (och TS) tycker det är ok med olagliga substanser så kan det sluta med langning och att polisen knackar på en dag.

Sedan tycker jag man får skilja på förseelser som ger böter och brott som kan ge fängelse. Och på att se en olagligt nedladdad film (skadar inte hjärnan) och röka på (skadar hjärnan på lång sikt).

• klyban
    Anonym (Tvek) skrev 2019-05-04 13:48:30 följande:
    Varför har du hakat upp dig på logiskt? Har jah någonstans skrivit att det ät ologiskt? Låtsas du inte förstå vad jag skriver?

Det är väl helt logiskt att köpa och spara det som finns kvar till senare. Det jag skrev var dock att jag tycker det ör KONSTIGT att man gör sig det besväret för att kunna röka på typ vartannat år. För mig låter det märkligt.

Triggad? Tala för dig själv, du verkar nämligen bli väldigt triggad av mina tankar.

Jag är mer fundersam på varför man inte kan ha cannabis över efter man rökt en gång.
    Det finns inget märkligt att ha cannabis liggande om man inte röker upp allt, varför ifrågasätter du nått så simplet?

hur många meter var det?
  • klyban
    Tom Araya skrev 2019-05-04 15:43:15 följande:
    Konsumtion är väl en form av agerande.

Och vad består agerande av, vi konsumerar och stoppar saker hela dagar i munnen?
    Men nu kommer selektiva förstår jag.
    Även kan du svara hur agerandet är riktat mot andra också, för det är ju en helt privat handling.
    Och glöm om du tror semantik kommer hjälpa dig här.

hur många meter var det?
  • Anonym (Tvek)
    klyban skrev 2019-05-04 17:22:51 följande:

Jag är mer fundersam på varför man inte kan ha cannabis över efter man rökt en gång.

Det finns inget märkligt att ha cannabis liggande om man inte röker upp allt, varför ifrågasätter du nått så simplet?

Jag har inte ifrågasatt det. Men du verkar inte läsa det jag skriver eller så förstår du inte.

Jag säger nu sista gången att det jag reagerar på är att man skulle gå igenom hela proceduren att köpa och gömma och därmed ljuga för sin partner för att röka så sällan. Därför tror jag att TS sambo röker mer än han säger.
Svar på tråden Hittade weed i hemmet