• Xenia

Hittade weed i hemmet

Ja, och då kan man riskera eget och andras liv.

Sedan så understöder man kriminella gäng när man köper cannabis.

Jag tycker TS borde ta sig en funderare på om hon vill skaffa barn med denne man i framtiden. Vill hon ta risken att barnen upptäcker hans weed och själva använder det. Om han börjar använda kokain "bara ibland", ska hon finna sig i att det finns kokain hemma också? Om han får ont om pengar och börjar langa, är det ok också? 

Om man är eller tänker bli förälder, ska man vara ett föredöme. Om nu TS sambo bara använder cannabis väldigt sällan, varför behöver han använda det alls?

TS, du kan ju kräva att få bo i ett hem utan olagliga substanser. Men det verkar som du helst vill blunda.

Anonym (blåmes) skrev 2019-05-03 20:13:02 följande:
    Det är olagligt att köra för fort eller att inte stanna vid stoppskylt också så den liknelsen är inte helt användbar.

Om han verkligen bara röker på någon gång per år har han väl visat att det inte är några problem? Hon märker det ju inte ens!
  • Xenia

Logiken är inte övertygande. 
    1) Alkohol är inte olagligt, cannabis är olagligt.
    En del av er bryr er tydligen inte om lagen.

2) Dricker man måttligt får man ingen baksmälla. 
    Röker man på ofta påverkar det hjärnan (man blir helt enkelt dummare).

3) Hur vet vi att sambon talar sanning om att han bara rökt på några få gånger? Jag för min del tror att han ljuger för att slippa bråk. TS väljer att tro på honom för sin egen sinnefrids skull.

Anonym (Prova) skrev 2019-05-04 10:18:21 följande:

Testa ett bloss tillsammans med honom. Dricker du alkohol så kan du lika gärna ta ett bloss. Förutom att du slipper bli bakis och det varar inte så länge.

Du började försvara honom när folk skrev att du skulle dumpa. Med andra ord kommer du aldrig lämna honom för en sån sak. Det märks tydligt. Så länge du inte menar allvar med ditt hot så kommer inget hända, vad du än säger. Att röka några få gånger på 6år är inget att dividera om. Finns mycket värre saker.

• Xenia

Som vanligt får man veta för lite. Har TS barn eller tänker hon skaffa barn? Det tycker jag påverkar hur foglig hon bör vara.

Om nu sambon (och TS) tycker det är ok med olagliga substanser så kan det sluta med langning och att polisen knackar på en dag.

Sedan tycker jag man får skilja på förseelser som ger böter och brott som kan ge fängelse. Och på att se en olagligt nedladdad film (skadar inte hjärnan) och röka på (skadar hjärnan på lång sikt).

• Xenia

Nu är det skillnad på om man har en obotlig och smärtsam sjukdom och använder cannabis för den skull. TS har inte skrivit det.

Vardagstristessen kan avbrytas när som helst av olycka, sjukdom, terrordåd etc. Man kan bli skadad, någon kan dö. Jag tycker ni bortskämda människor borde vara jäkligt tacksamma för "vardagstristessen".

TS ogillar ju att sambon röker på. Varför det då? Antingen för att det är olagligt och skadligt.

Sedan ogillar hon förstås att han ljuger för henne också.

Jag tycker hon ska slänga det hon hittade och säga att hon inte accepterar att ha olagliga substanser i sin bostad.

Anonym (Prova) skrev 2019-05-04 18:41:32 följande:
    Om vi ska prata skador på hjärnan så finns det betydlugt värre saker gemene man tycker är helt ok. I delar av USA anses cannabis som läkemedel så du får väga fördelarna mot biverkningarna. Det finns oftast en anledning till varför man vill fly verkligheten en stund. En del gillar att åka på charter, en del att dricka alkohol och en del att röka på och slippa vardagsstressen och ångesten. För att inte se till alla storkonsumenter av diverse läkemdel som klassas som narkotika. Oj oj oj... eller antidepressiva som påverkar hjärnan till stor del. Även kaffe och socker.

Ts uppskattar kanske om svaren håller sig till hennes bekymmer och det ör inte vad som händer i kroppen när hennes sambo röker på. Det handlar nog mest om sveket i sig. Att han ljugit för henne och kanske gör det fortfarande?! Vad tror du?
  • Xenia

Vad har förresten kaffe och läkemedel med saken att göra? Dåligt argument, a k a whataboutism.

Svar på tråden Hittade weed i hemmet