Anonym (Erik) skrev 2022-11-14 09:21:12 följande:
Så cirka 120 000 om året för att se snygga ut och hålla er friska?
Läkarbesök och mediciner har ju högkostnadsskydd, där betalar man bara en bråkdel av vad det verkligen kostar, men räknar högt 20 000 totalt/år, klippning 12 000/året.
Kvar tandläkare och en massa apoteksvaror samt kosttillskott. Ni måste ha väldigt dåliga tänder, dålig hy, samt otroligt dåligt immunförsvar om ni måste knapra kosttillskott i de mängderna.
50 år och redan i så dåligt skick.
Tvärtom, vi ser ganska fräscha ut för vår ålder! Men visst det var lite högt räknat. Men det finns ju annat. SVD och fönsterputs och trädgårdstjänster tex, vi landar nog på 40000 i månaden som jag Uppskattade från början.
Vi får in 83000 i månaden. 40000 går till löpande. 40000 blir över och sparas eller ges till barnen. Av dessa 40000 sparas en del på medellång sikt, för inköp av bil och renoveringar och större möbelinköp. Eller resor. En del sparas till pension.
Men allt är uppskattningar från höften. Men vi kan ju se på nedersta raden vilket resultat det blir, vi sparar hela tiden, Men vi skulle förstås kunna spara ännu mer. Nu är jag drygt femtio och ser mina föräldrar sitta på en massa kapital, efter att ha sparat ett helt liv. De har ingen nytta av detta nu,tyvärr.
Använder hellre pengarna nu och köper en del dyra kosttillskott och ibland dyr och hälsosam mat och satsar på olika typer av träning. På min femtioårskontroll som min vårdcentral gjorde så var sjuksköterskan nästan avundsjuk på mina fina värden.