• Michelito

Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?

Hej.

Hur mycket har ni att röra er med efter ni betalt alla räknigar?

Vill se hur mycket olika inkomster vi har.

Är det en bra månad, har jag in ca över 27 i månaden.

Tillsammans med sambon brukar vi ha in ca 35- 38 tusen/månaden.

Efter jag betalt räkningar har jag ca 22 tusen över.

Vill tilläga att jag tidigare levt på socialen i många år och det är inget fel i det. Kram på er!

• Svar på tråden Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?
  • Anonym (DD)
    Anonym (Frida) skrev 2022-05-14 23:45:18 följande:

ja Lite skitnödigt av TS men för intressets skull står jag ändå fast vid att det skulle vara intressant att höra vad folk jobbar med 
    alltså eventuellt vad man ska skola om sig till 

Jag tjänar bra men har pluggat stenhårt på universitetet i 7 år och jobbar minst 11 timmar intensivt  om dagen och är tillgänglig på semester om det behövs, vill du byta? 
  • Anonym (Frida)
    Anonym (DD) skrev 2022-05-14 23:59:23 följande:
    Jag tjänar bra men har pluggat stenhårt på universitetet i 7 år och jobbar minst 11 timmar intensivt  om dagen och är tillgänglig på semester om det behövs, vill du byta? 

Nä det lät ju både krångligt och snarast som en omöjlig ekvation i mitt liv just nu.. jobbar alla inom ditt yrke så? 

man undrar ju om det ser ut så hos övriga gold diggers i tråden också ? menar inte att du är det 

• Anonym
    Anonym (DD) skrev 2022-05-14 23:59:23 följande:
    Inga problem att byta, när gör vi bytet?
  • Kirenaj68
    Anonym (Frida) skrev 2022-05-14 23:45:18 följande:

ja Lite skitnödigt av TS men för intressets skull står jag ändå fast vid att det skulle vara intressant att höra vad folk jobbar med 
    alltså eventuellt vad man ska skola om sig till 

Med hänvisning till mitt tidigare inlägg i tråden jobbar jag till sjöss.
  • Anonym (Frida)
    Kirenaj68 skrev 2022-05-15 00:21:53 följande:
    Med hänvisning till mitt tidigare inlägg i tråden jobbar jag till sjöss.
    Ok sorry orkade inte kolla genom allt 
    okej! som kapten då eller? är det lång utbildning? 
  • Kirenaj68
    Anonym (Frida) skrev 2022-05-15 00:25:16 följande:
    Ok sorry orkade inte kolla genom allt 
    okej! som kapten då eller? är det lång utbildning? 
    Nej. Jag jobbar i manskapet som matros. Utbildningen är tre år.
  • Anonym (…)

Vi har flyttat till USA så det är inte helt jämförbart. Jag fick just lönelyft och tjänar nu $300700/år (så ca 250 000 kr/mån). Betalar ca 22% skatt på det (Sambeskattas med min fru som inte jobbar mycket och det finns ingen inkomstskatt i Florida, däremot betalar jag federal skatt). 

Vi sparar ungefär hälften av inkomsten, Huset (värt ca $450000) går väl på ca 20000kr/mån med amortering och fastighetsskatt. Vi har en åtta år gammal bil, grabben får stödundervisning för 4000kr/mån. ytterligare sparande för grabbens framtida högskola ca 5000kr/mån. I övrigt vet jag inte riktigt vad alla pengarna går till (Resor mm). Jag är för snål, så så länge vi sparar hälften får frugan bestämma vad vi gör med resten  

• Anonym (...)
    Anonym (?) skrev 2022-05-15 01:50:08 följande:

Vi har flyttat till USA så det är inte helt jämförbart. Jag fick just lönelyft och tjänar nu $300700/år (så ca 250 000 kr/mån). Betalar ca 22% skatt på det (Sambeskattas med min fru som inte jobbar mycket och det finns ingen inkomstskatt i Florida, däremot betalar jag federal skatt). 

Vi sparar ungefär hälften av inkomsten, Huset (värt ca $450000) går väl på ca 20000kr/mån med amortering och fastighetsskatt. Vi har en åtta år gammal bil, grabben får stödundervisning för 4000kr/mån. ytterligare sparande för grabbens framtida högskola ca 5000kr/mån. I övrigt vet jag inte riktigt vad alla pengarna går till (Resor mm). Jag är för snål, så så länge vi sparar hälften får frugan bestämma vad vi gör med resten  

Men oj, vad jobbar man med för en sån lön? ????
  • Anonym (Insikt)

Intressant tråd. Jag är ensamstående med barn varannan vecka. Har ett jobb som inte kräver någon utbildning och får ut runt 22000 efter skatt. När alla räkningar och utgifter är betalda kan jag kanske spara en tusenlapp eller två. Det är nu jag börjar inse att jag skulle ha satsat på en utbildning som gett mig ett välbetalt jobb. 

• Anonym (Vi)

Våra löner efter skatt är 72 000 ihop .
        Vi har 30 -  40 kvar. 

Svar på tråden Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?