• Michelito

Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?

Hej.

Hur mycket har ni att röra er med efter ni betalt alla räknigar?

Vill se hur mycket olika inkomster vi har.

Är det en bra månad, har jag in ca över 27 i månaden.

Tillsammans med sambon brukar vi ha in ca 35- 38 tusen/månaden.

Efter jag betalt räkningar har jag ca 22 tusen över.

Vill tilläga att jag tidigare levt på socialen i många år och det är inget fel i det. Kram på er!

• Svar på tråden Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?
  • Anonym (Bea)
    Agdaa skrev 2017-04-01 18:35:55 följande:

Trodde inte man kunde bli rik i Sverige men här verkar d som varannan har överflöd efter räkningar. Vad gör ni med alla pengar då? Sparar på hög tills ni dör el vad?

Vi har betalat av våra studielån, sparat pengar till bostad, amorterat mycket på vårt boendelån, har köpt bil kontant och investerar resten. Vi har ganska billiga vanor, men vill ha så låga lån som möjligt. Jag tycker att det är ett jättemärkligt samhälle där det normala är att man ska vara jättehögt belånad och knappast förväntas betala av lånen under sin livstid.

Nu har vi några hundratusen kvar som bostadslån och det är enda skulden vi har. Det är jätteskönt att se investeringarna växa istället.

• Anonym (Joakim Von Anka)

Trodde inte man kunde bli rik i Sverige men här verkar d som varannan har överflöd efter räkningar. Vad gör ni med alla pengar då? Sparar på hög tills ni dör el vad?

Räkna med att många siffor i tråden är påhittade eller överdriva.

Har inte en spänn över och går med förlust.
  • Anonym (pappa)
    entjej skrev 2017-04-01 05:30:22 följande:

Det är sjukt vad många som har massor av pengar kvar. Det är väl bl a detta jobbskatteavdrag medan människor dör för tidigt pga besparingar i vården ex cancerutredningar som tar månader.Och inte konstigt att huspriserna fortsätter att stiga. Dom pengarna och nästan ingen ränta.

Hur mcyket tror du att jobbskatteavdraget är egentligen? Jag har en lön en bit över medel och mitt jobbskatteavdrag är inte många hundralappar. Men sammantaget är det mycket för samhällsekonomin, förstås. Jag hade gärna varit utan jobbskatteavdraget,

Å andra sidan ger jag nästan 5000 kr till cancerfonden varje månad, så det kanske jämnar ut sig.
  • Anonym (pappa)

Allt möjligt och ingenting. Vi kan stoppa in tiotusen eller för den delen hundratusen på ett projekt vi tror på bara för att. Investera i något som inte ger oss någon slags vinst, men hjälper andra människor. Vi ger mycket till olika slags välgörenhet och forsknings- eller utbildningsprojekt. Vi väljer något varje månad och i år har vi gett pengagåvor till Maternity Worldwide, World Vision och World Animal Protection Sverige. Barnen skänker också från sin månadspeng och får välja själva vilka de vill ge till.

Sedan slösar vi förstås också mycket pengar på familj, vänner och bekanta. Barnens farmor har börjat få det knapert nu som ålderspensionär, till exempel. Framör allt öser vi förstås kärlek över henne, men vi skjuter också till pengar, eftersom hon har det knapert.
  • Anonym (Von kosing)
    Anonym (Joakim Von Anka) skrev 2017-03-31 20:37:48 följande:
    Varierar då min lön är provisionsbaserad.

Pendlar mellan 70-100 000 kronor.
    Oj, jobbigt att bara ha 70:- över vissa månader.
  • Anonym (Von kosing)
    entjej skrev 2017-04-01 05:30:22 följande:

Det är sjukt vad många som har massor av pengar kvar. Det är väl bl a detta jobbskatteavdrag medan människor dör för tidigt pga besparingar i vården ex cancerutredningar som tar månader.Och inte konstigt att huspriserna fortsätter att stiga. Dom pengarna och nästan ingen ränta.

Pengarna över har man för man jobbar hårt och är smart när man handlar.
  • Anonym (Von kosing)

Har lagt över 3 000 000:- på husrenovering senaste åren, köpte för 4 000 000. Inga lån, samt sparar till pensionen när jag är 55.
  • Anonym (Von kosing)
    Anonym (Joakim Von Anka) skrev 2017-04-02 00:13:03 följande:
    Räkna med att många siffor i tråden är påhittade eller överdriva.

Har inte en spänn över och går med förlust.
    Fast innan hade du 100 000 över, kanske bara du som inte talar sanning.
  • Annakondan

2 vuxna, 2 barn 
    In 50-60.000 kr efter skatt
    Kvar efter räkningar är betalda 30-40.000 kr
    Kvar då månaden är slut: 0 kr 

• Anonym (Von kosing)
    Annakondan skrev 2017-04-04 12:56:03 följande:

2 vuxna, 2 barn 
    In 50-60.000 kr efter skatt
    Kvar efter räkningar är betalda 30-40.000 kr
    Kvar då månaden är slut: 0 kr 

Hur orkar man bränna 30-40.000 varje månad?
Svar på tråden Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?