Anonym (vill också försörja mig själv) skrev 2017-04-04 14:49:15 följande:
men blir det aldrig fullt i garderoben?
Annakondan skrev 2017-04-04 14:38:26 följande:
spel till barnen
nya spel varje månad? måste ju bli mer och mer tid för varje månad som går till att spela spel?varje månad? Vad gör ni med det gamla eller är det för att de går sönder eller nåt?
Ett spel kan ju lätt klaras ut på 1-2 dagar. Och de spelar inte varje dag. Kläder köper vi inte jättemycket av men köper heller inget billigt på H&M som tvättas ur efter några dagar så då blir det märkeskläder och en tröja kan ju kosta 2-3000 kr och ett par jeans det dubbla, men som sagt mer blir av annat. Ex. En speldator med bra grafik går på 15.000 kr och till det en bra prestandamus, keyboard och högtalare av bra kvalitet 3-4.000 kr till. Ett program till datorn för redigering, t.e.x Photoshop 5000 kr, ett tillägg till programmet någon tusenlapp till.... Det var ena månaden.
Nästa månad telefonen åker i backen, 7000 kr för en ny. Glasögonen tappas bort, 3000 kr. Playstation VR 5000 kr, Pengar går fortare än man tror då man inte räknar på kronorna. Gå in på ICA och handla det du är sugen på till middag och lite extra tillbehör, snacks, osv utan att kolla billigaste priserna och du hamnar lätt över 1000-lappen varje dag=30.000 på en månad. Nya skor till barnen, barnskor är oftast dåliga och har hårda sulor. Varför ska de ha sämre skor än oss vuxna? Så gympaskor 1500 kr/unge.
Samma sak med att köpa en ny säng till barnen. Ska mamma och pappa ligga i en skön ställbar säng för 30.000 kr och barnen på en hård resårsäng från Ikea för 700 kr? Tycker barnen ska ha det lika bra som de vuxna. Och där gick 2 månaders pengar.
Sommar innebär att cykeln har vuxit ur och måste köpas nu, 10.000 kr. Pengar kan rulla iväg fort varje månad om man inte blir tvungen att hålla i dem. Men det kan vi naturligtvis om vi måste. Men måste ju som sagt inte det nu.
Då jag var fattig och arbetslös så skyllde jag inte på någon annan att det var statens fel osv, istället bestämde jag mig för att jag inte vill leva så utan tog tag i saken och såg till att få det jag ville ha. Allt handlar om vilja. Jag ville kunna köpa det jag vill ha och då gick jag efter det målet. Alla kan det bara man verkligen vill.