• Michelito

Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?

Hej.

Hur mycket har ni att röra er med efter ni betalt alla räknigar?

Vill se hur mycket olika inkomster vi har.

Är det en bra månad, har jag in ca över 27 i månaden.

Tillsammans med sambon brukar vi ha in ca 35- 38 tusen/månaden.

Efter jag betalt räkningar har jag ca 22 tusen över.

Vill tilläga att jag tidigare levt på socialen i många år och det är inget fel i det. Kram på er!

• Svar på tråden Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?
  • Annakondan
    Anonym (Von kosing) skrev 2017-04-04 14:57:31 följande:
    Tror inte på ett ord du skriver.
    Upp till dig. Ni frågade och jag svarade. 
  • Annakondan
    Anonym (vill också försörja mig själv) skrev 2017-04-04 14:50:46 följande:
    ja ok, hör detta sparande till det du kallar räkningar eller sparar ni med hjälp av de 30-40 tusen som blev kvar efter räkningar? 
    Det ingår i räkningarna
  • Anonym (5M-villa)
    Annakondan skrev 2017-04-04 14:51:17 följande:

Jag förstår inte de som prioriterar att köpa en villa för 5-10 miljoner och spendera varenda krona på räntor.

Varför tror du att man "spenderar varenda krona på räntor" bara för att man köpt en villa för 5-10 milj? Vi har nyligen köpt en villa för ca 5 milj, har lån på 3,5 milj och ganska dålig ränterabatt. Vi betalar ca 4700 kr/mån i räntor (varav vi får tillbaka ca 1400 kr på skatten). Jag vet inte vad du tjänar, men tack och lov får vi ut lite mer än så varje månad.
  • Anonym (5M-villa)

Och för att svara TS så har vi ca 10-15 000 kr över varje månad. Eftersom vi handlar allt på kredit och betalar kreditkortsräkningen månaden efter, så är de där 10-15 000 kr pengar som sparas.

• Anonym (vill också försörja mig själv)
    Annakondan skrev 2017-04-04 15:08:28 följande:

Då jag var fattig och arbetslös så skyllde jag inte på någon annan att det var statens fel osv, istället bestämde jag mig för att jag inte vill leva så utan tog tag i saken och såg till att få det jag ville ha. Allt handlar om vilja. Jag ville kunna köpa det jag vill ha och då gick jag efter det målet. Alla kan det bara man verkligen vill.

hur bar du dig åt då, hur gick den resan till i ditt fall? Hur lång tid tog det? Hur visste du vad du skulle satsa på och att det verkligen skulle komma att löna sig i framtiden?
  • Anonym (Lillen)

Vad jobbar ni som som tjänar så himla mkt pengar? Ska plugga efter fl. Hihi

• Anonym (...)

Vi 30 000 Kvar efter fasta kostnader. Det ska räcka till sparande, nöje, mat osv. 
    Brukar spara 10 000 men vi amorterar ganska mycket på huset och de faller ju under fasta kostnader, även om det kan ses som något slags sparande... 

vi är 2 vuxna och 2 barn

• SaraL77

Har 30000 kvar efter att alla räkningar är betalda. 

• Anonym (gg)

Jag är ensamstående med två tonårspojkar och har en dyr hyra. Får ut ungefär 24-25 000 och har räkningar på ungefär 12 000, busskort 850, sparar några tusen och resten till mat.

• Anonym (...)
    Anonym (gg) skrev 2022-05-13 16:29:27 följande:

Jag är ensamstående med två tonårspojkar och har en dyr hyra. Får ut ungefär 24-25 000 och har räkningar på ungefär 12 000, busskort 850, sparar några tusen och resten till mat.

bra att du kan spara trots ensamstående! 
Svar på tråden Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?