• Michelito

Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?

Hej.

Hur mycket har ni att röra er med efter ni betalt alla räknigar?

Vill se hur mycket olika inkomster vi har.

Är det en bra månad, har jag in ca över 27 i månaden.

Tillsammans med sambon brukar vi ha in ca 35- 38 tusen/månaden.

Efter jag betalt räkningar har jag ca 22 tusen över.

Vill tilläga att jag tidigare levt på socialen i många år och det är inget fel i det. Kram på er!

• Svar på tråden Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?
  • Kirenaj68

Får ut ca 25000 kr i näven varje månad. Har ett garanterat månadsspar på 1500 och lika mycket på pensionsspar per månad. Det kan variera från månad till månad, men har i snitt 3500 kr kvar när allt är betalt. Köpte en laddhybrid från 2018 för ett halvår sedan, så allt överskott går för ögonblicket till billånet och restskulden som är återbetalt i slutet av nästa år.

• Anonym (gg)
    Anonym (vill också försörja mig själv) skrev 2017-04-04 14:45:06 följande:
    ja var och en värderar själv vad som är bäst. Fast om "pengarna aldrig räcker hela månaden"   så kanske ni bör se upp lite

jag bara frågade för jag var nyfiken på vad folk egentligen gör av alla pengar, själv skulle jag tvärtom ha svårigheter att hela tiden hitta på nya saker att köpa ända tills pengarna är slut
    Jag var sjukskriven ganska länge och levde på existensminimum och är ensamstående. Då finns ganska mycket avgifter som kommer efter så att säga. Som tandläkarvård, något jag bara haft råd med akut förut (och egentligen inte akut heller alltid)

Kläder till barnen, tonårskillar växer ur dem på några månader. Frisörbesök, glasögon till två av oss, skicka på reparation allt som gått sönder under de åren som jag fått skjuta upp, etc

Men det blir ju bättre över tid när man kommer ikapp.
  • Anonym (jag)

Efter de fasta kostnaderna är betalda har vi normalt sett 8-9000 över till mat och annat som man vill ha eller göra men som inte är nödvändigt. Nu i vår har vi nog lagt omkring 5000 i månaden på trädgården men då har vi nog dragit ner lite på körkostnaderna. De ända månaderna vi kände av att vi verkligen var tvungna att snåla för att få pengarna att räcka var i jan och februari när de svindyra elräkningarna kom. Istället för räkning på omkring 2000 fick vi en på 7.000 i januari. Normalt tar vi från mitt konto och betalar huslånet och försäkringar och så betalar vi alla räkningar från min mans konto men den månaden så gick i princip alla hans pengar till elen men som tur var hade vi inte några andra större räkningar just den månaden men snålt fick vi leva. 

Vi är två vuxna och en hund och inkomster på tillsammans 14.000 i månaden + ibland någon 1000-lapp extra

• Anonym (DD)

Hur långt är ett snöre? Jag är ensamstående med två barn heltid, tjänar bra och sparar runt 60 000 per månad. 

• Anonym (Skrivfel?)
    Anonym (jag) skrev 2022-05-14 21:44:15 följande:

Efter de fasta kostnaderna är betalda har vi normalt sett 8-9000 över till mat och annat som man vill ha eller göra men som inte är nödvändigt. Nu i vår har vi nog lagt omkring 5000 i månaden på trädgården men då har vi nog dragit ner lite på körkostnaderna. De ända månaderna vi kände av att vi verkligen var tvungna att snåla för att få pengarna att räcka var i jan och februari när de svindyra elräkningarna kom. Istället för räkning på omkring 2000 fick vi en på 7.000 i januari. Normalt tar vi från mitt konto och betalar huslånet och försäkringar och så betalar vi alla räkningar från min mans konto men den månaden så gick i princip alla hans pengar till elen men som tur var hade vi inte några andra större räkningar just den månaden men snålt fick vi leva. 

Vi är två vuxna och en hund och inkomster på tillsammans 14.000 i månaden + ibland någon 1000-lapp extra

14 000 kr? 
  • Anonym (Frida)

Men gud alltså vad jobbar alla med!! Har ju förmögenheter kvar! mer än jag nånsin får in ens från början.
    tjänar 30 k innan skatt så 20 in sen räkningar på 15 . 

• Anonym (DD)
    Anonym (Frida) skrev 2022-05-14 23:29:44 följande:

Men gud alltså vad jobbar alla med!! Har ju förmögenheter kvar! mer än jag nånsin får in ens från början.

Ja dessa jämförelser är värdelösa. Har man ett bra jobb och tjänar mycket eller ett jobb där man tjänar mindre är ju skillnaderna enorma. Låter som om du borde klara dig bra, det är väl det som är det viktiga. 
  • Anonym (Skrivfel?)
    Anonym (Frida) skrev 2022-05-14 23:29:44 följande:

Jag är brydd jag med. 
    23 000 in och allt går till utgifter. Har faktiskt börjat mitt första sparande i mitt liv för två månader sen så jag har 2000 på en annan bank nu. En enorm summa...
    Jag har 0 kvar efter allt är betalt men pengar finns på en matbutiks kort (automatiskt överföring) 
  • Anonym (Frida)

ja Lite skitnödigt av TS men för intressets skull står jag ändå fast vid att det skulle vara intressant att höra vad folk jobbar med 
    alltså eventuellt vad man ska skola om sig till 

• Anonym (Frida)

Bra o bra varför inte ha det bättre om möjligheten finns  

Svar på tråden Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?