• Mimmi93

Tidiga symtom tråden!

Detta är en positiv tråd där man kan spekulera och hålla hoppet uppe och peppa varandra! {#emotions_dlg.flower}Solig

Vad har ni för symtom? Hur lång efter äl kom dem? Om du har varit gravid innan vad för symtom hade du innan du plussade? 

Mina symptom började på äl +5 fick åtstramande hugg i nedre delen av magen. Sedan känner jag mig otroligt trött, hängig, ont i brösten illamående på kvällen, konstig i magen och uppblåst! Har även frossa! Har bim den 17!

• Svar på tråden Tidiga symtom tråden!
  • Anonym (Hoppas på plus i dec)
    Anonym (Hihi) skrev 2015-11-17 19:23:46 följande:

Kanske lite ot, men brukar de inre blygdläpparna bli mörkare innan /under mensen? Oavsett om man är gravid eller ej.

Nej de blir mörkare av att man är gravid då blodgenomströmningen ökar samt får andra hormoner

Hoppar in i tråden, är på äl+3 & första ordentliga försöket sedan sonen föddes i okt-14.

Hade varit urmysigt med ett plus såhär före jul !

Har varit illamående två dagar, igår däckade jag framför tv.n före 22 vilket är olikt mig då jag är en kvällsmänniska.

Jag är väldigt känslig för hormonförändringar så jag brukar veta långt före stickan ger plus, har dock haft alldeles för många mf, men de problemet är löst.

Jag äter extra d-vitamin+folsyra & dricker ett glas tomatjuice per dag.

Någon mer med bim om sisådär 10-11dgr? Hur mår ni?

• jossjoss
    Anonym (Hoppas på plus i dec) skrev 2015-11-24 13:38:43 följande:

Hoppar in i tråden, är på äl+3 & första ordentliga försöket sedan sonen föddes i okt-14.

Hade varit urmysigt med ett plus såhär före jul !

Har varit illamående två dagar, igår däckade jag framför tv.n före 22 vilket är olikt mig då jag är en kvällsmänniska.

Jag är väldigt känslig för hormonförändringar så jag brukar veta långt före stickan ger plus, har dock haft alldeles för många mf, men de problemet är löst.

Jag äter extra d-vitamin+folsyra & dricker ett glas tomatjuice per dag.

Någon mer med bim om sisådär 10-11dgr? Hur mår ni?

Hej! Vad roligt :) Kommer dock illamående och sånt sådär snabbt efter äl? Vet inte hur jag känner riktigt, har känt efter så mycket tidigare månader utan att det varit något så vågar inte känna efter nu. Har Bim 10/12 :)
    jossjoss skrev 2015-11-24 13:59:13 följande:

Hej! Vad roligt :) Kommer dock illamående och sånt sådär snabbt efter äl? Vet inte hur jag känner riktigt, har känt efter så mycket tidigare månader utan att det varit något så vågar inte känna efter nu. Har Bim 10/12 :)

Har bara sonens graviditet som gått vägen & med honom mådde jag också illa så tidigt i 2 dagar sen försvann det & återkom i v.6+ men alla graviditeter är ju olika sägs det.

Det jobbiga är att jag behöver inte "känna efter" jag känner ändå :-/ kommer säkert börja testa äl+7 kan jag tro, har inte beställt nå test än bara
  • SamsonS

Hoppar in här jag också. Är bara på ÄL +1 men känner mig själv så bra att jag om några dagar kommer känna efter alldeles för mycket ;) detta är 4e försöket (3e seriösa), 2a barnet :)

• SamsonS
    Anonym (Hihi) skrev 2015-11-17 19:23:46 följande:

Kanske lite ot, men brukar de inre blygdläpparna bli mörkare innan /under mensen? Oavsett om man är gravid eller ej.

Har haft så en gång och det var när jag väntade mitt första barn :)
  • Anonym (Kanske nr 5)

God kväll alla bim-2 neg test för två dagar sedan. Brösten svullna Ömma tills idag fortfarande svullna men inte ömma. Inga andra symtom alls så känns som att det inte tog sig denna gången.

Äl+6 idag & jag är fortsatt illamående då & då mestadels morgon & kväll, troligtvis tar jag ett test imorgon & hoppas på att kunna skymta ett litet streck förutom illamående så är jag gasig & har huvudvärk nästan varje dag.

• jossjoss

Denna månaden är den enda sen jag började där jag tror att jag prickat in äl ordentligt, men också den första där jag inte känner något efteråt, inte ens några påhittade känslor? Haha så det gick nog inte så bra ändå..

Äl+7 svagt plus imorse, ush så nervöst, hoppas på att det ska öka fint nu framöver så det inte stannar av.

Illamående då & då, massa gaser & ursäkta detaljer snorgula flytningar, tröttare än vad jag brukar, blir tvärarg på maken men har inte den blekaste aning om varför, stackarn!

• SamsonS
    jossjoss skrev 2015-11-27 12:04:24 följande:

Denna månaden är den enda sen jag började där jag tror att jag prickat in äl ordentligt, men också den första där jag inte känner något efteråt, inte ens några påhittade känslor? Haha så det gick nog inte så bra ändå..

Haha! Precis samma för mig. De andra månaderna har jag känt hur mycket som helst men inte nu. Var första gången jag lyckades pricka in att få positiva ÄL test så jag vet att vi prickat in ÄL.
  • Gylleneprinsessa

Hej. Jag sitter också hemma och analyserar min kropp i minsta detalj. Jag tror att jag hade äl den 18 eller 19 november. Efter någon dag så började jag känna molvärk så tänkte att jag kanske blivit gravid. Jag tänkte att "om jag blir gravid börjar jag äta kex innan jag kliver upp" för att undvika att kräkas. Har typ kräkfobi. Bara någon dag efter att jag tänkt det höll jag på att kräkas när jag klivit upp.

Hur känns morgonillamående? Jag kände inget när jag vaknade och klev upp. Då kom det helt plötsligt. Det kändes som om magen ställde in sig på att kräkas, som att något var på väg upp. Alltså inte riktigt illamående utan mer kräkreflex. Jag har tagit det säkra före det osäkra och knaprat knäckebröd innan jag klivit upp varje dag sedan dess. Vissa dagar har jag mått illa och andra inte.

Jag har även blivit ruskigt hungrig ibland. Som att det ligger och bubblar högst upp i magen hela tiden och vill att jag ska äta mer och mer. Har aldrig känt så förut.

Tycker även att jag är mörkare "därnere" men man kan ju inbilla sig och så har jag inte stenkoll på hur jag ser ut vanligtvis. Är även sjukt trött på dagarna och kvällarna. Inte trött som man vanligtvis kan vara utan mer "godnatt-för-kvällen,-nu-somnar-jag-trött".

Har BIM typ 2 december. Vad tror ni? Jag kan stå ut med mycket om jag är skengravid men inte att ligga och kräkas. Hoppas därför på det bästa. :)

Såg det svaga strecket? illamåendet kommer i vågor. Har inte berättat för maken ännu vill fä ett skarpare resultat först

Äl+8 idag & så här såg morgonens sticka ut hoppas så att det fortsätter öka fint

• Anonym (Kanske?)

Hade ägglossning den 15 november och 2 dagar efter det fick jag en liten blödning ihop med mensvärk eller liknande iaf. Förväntar mens imorgon men hoppas ju självklart den uteblir haft frossa några dagar varvat med värmeslag, mycket mindre molande än innan mens i vanliga fall. Trött och känner mig svullen som precis innan förkylning i näsan. Skulle det kunna bero på graviditet?

• EMPATl
    Anonym (Kanske?) skrev 2015-11-30 09:45:45 följande:

Hade ägglossning den 15 november och 2 dagar efter det fick jag en liten blödning ihop med mensvärk eller liknande iaf. Förväntar mens imorgon men hoppas ju självklart den uteblir haft frossa några dagar varvat med värmeslag, mycket mindre molande än innan mens i vanliga fall. Trött och känner mig svullen som precis innan förkylning i näsan. Skulle det kunna bero på graviditet?

Hade likadant förra månaden plus svullna ömma bröst, speciellt bröstvårtorna (har aldrig de annars), men tyvärr kom mensen som den skulle.
  • Anonym (Kanske?)
    EMPATl skrev 2015-11-30 10:00:28 följande:

Hade likadant förra månaden plus svullna ömma bröst, speciellt bröstvårtorna (har aldrig de annars), men tyvärr kom mensen som den skulle.

Har fruktansvärd pms en vecka innan mens annars och karln riskerar snudd på livet men har märkt nu att jag varit otroligt from i jämförelse

Satt nu och funderade på om jag har ägglossning 14 dagar innan eller 11 dagar. Om det är 14 dagar är mensen faktiskt sen nu men om det är 11 ska den ju komma imorgon. Har en 26 dagars cykel. Läst någonstans att kortare cykel innebär att ägglossning är senare än vid en längre cykel. Hur har ni andra det?
  • Linis123

Hej allihopa, det är såhär att jag har fått väldigt ont i brösten, kan inte ens röra dom så ont det gör och det ser ut som dom blivit större. Sen kommer det vita mjölkaktiga flytningar emellanåt. Och har värk i nedre delen av magen. Är ständigt trött och humöret ska vi inte ens tala om. Blir irriterad för minsta lilla.

Brukar få ont i brösten innan mens, men inte som nu, är det några tecken på graviditet ?

Har aldrig varit gravid så vet ju inget. :/ ska dock inte ha mens förrän den 5/12.

• mandolini

Hej på er! Jag hoppar in här! Plussade i tisdags och är nu i vecka fem. Mitt första graviditetssymptom kom redan veckan innan jag plussade. Jag började toksvettas och när jag var på personalfest skojade jag om att jag hade vallningar (jag är 26 år) och en kollega sa att jag kanske var gravid. Några dagar senare började det spänna rätt mycket i brösten och jag fick ökade flytningar som liknade vatten, faktiskt så mycket att jag behövde binda..

BIM - 3 plussade jag och nu sover jag mest hela tiden, har molande värk i magen och kräks. Lycka till alla!

• Anonym (C)

Jag är rätt skeptisk till väldigt tidiga symtom. Men nu är jag på BIM-5 och igår var jag SÅ trött. Det är ju vinter och är tröttare över huvud taget men igår hade jag sovit 11 timmar under natten sen var jag vaken nån timme och sov 2-3 timmar till! Var sen trött igen mot eftermiddagen/kvällen. Kändes extremt även för att vara under vintern. Men nu är det väl inte för tidigt för att känna av vissa symtom? Brösten ömmar och är spända men det är de alltid innan mens.

Svar på tråden Tidiga symtom tråden!