Inlägg från: Gylleneprinsessa |Visa alla inlägg
  • Gylleneprinsessa

Tidiga symtom tråden!

Hej. Jag sitter också hemma och analyserar min kropp i minsta detalj. Jag tror att jag hade äl den 18 eller 19 november. Efter någon dag så började jag känna molvärk så tänkte att jag kanske blivit gravid. Jag tänkte att "om jag blir gravid börjar jag äta kex innan jag kliver upp" för att undvika att kräkas. Har typ kräkfobi. Bara någon dag efter att jag tänkt det höll jag på att kräkas när jag klivit upp.

Hur känns morgonillamående? Jag kände inget när jag vaknade och klev upp. Då kom det helt plötsligt. Det kändes som om magen ställde in sig på att kräkas, som att något var på väg upp. Alltså inte riktigt illamående utan mer kräkreflex. Jag har tagit det säkra före det osäkra och knaprat knäckebröd innan jag klivit upp varje dag sedan dess. Vissa dagar har jag mått illa och andra inte.

Jag har även blivit ruskigt hungrig ibland. Som att det ligger och bubblar högst upp i magen hela tiden och vill att jag ska äta mer och mer. Har aldrig känt så förut.

Tycker även att jag är mörkare "därnere" men man kan ju inbilla sig och så har jag inte stenkoll på hur jag ser ut vanligtvis. Är även sjukt trött på dagarna och kvällarna. Inte trött som man vanligtvis kan vara utan mer "godnatt-för-kvällen,-nu-somnar-jag-trött".

Har BIM typ 2 december. Vad tror ni? Jag kan stå ut med mycket om jag är skengravid men inte att ligga och kräkas. Hoppas därför på det bästa. :)

Svar på tråden Tidiga symtom tråden!