• Mimmi93

Tidiga symtom tråden!

Detta är en positiv tråd där man kan spekulera och hålla hoppet uppe och peppa varandra! {#emotions_dlg.flower}Solig

Vad har ni för symtom? Hur lång efter äl kom dem? Om du har varit gravid innan vad för symtom hade du innan du plussade? 

Mina symptom började på äl +5 fick åtstramande hugg i nedre delen av magen. Sedan känner jag mig otroligt trött, hängig, ont i brösten illamående på kvällen, konstig i magen och uppblåst! Har även frossa! Har bim den 17!

• Svar på tråden Tidiga symtom tråden!
  • jossjoss

Hej!

Jag har exakt samma symtom som dig förutom ont i brösten. Har en väldigt hård mage istället. Fick dock min mens igår, inte alls som den brukar vara? Ingen värk, mycket mindre än vanligt.. Hört att man kan få konstig mens trots att man är gravid? Men också för att man ej använder piller eller liknande så kroppen blir lite ur balans. Så vet inte vad man ska tro eller om man ska våga testa sig.

• Miniflicka93

Jag har väldigt lika symtom som dig! Har dock även hård magen och känner mig yr! Känns verkligen som detta är en bra månad! Utöver andra månader har jag nu molande värk i magen och hade hugg igår! Hoppas så att de va ägget som ville flytta in!

• Miniflicka93
    jossjoss skrev 2015-11-10 21:17:09 följande:

Hej!

Jag har exakt samma symtom som dig förutom ont i brösten. Har en väldigt hård mage istället. Fick dock min mens igår, inte alls som den brukar vara? Ingen värk, mycket mindre än vanligt.. Hört att man kan få konstig mens trots att man är gravid? Men också för att man ej använder piller eller liknande så kroppen blir lite ur balans. Så vet inte vad man ska tro eller om man ska våga testa sig.

När har du din bim? Kan de ha varit en nidis du fick?
  • jossjoss

Beräknad mens var idag men fick den igår så tror inte det är annat.

Men jag lever på ett hopp om att det kan vara positivt ändå? Men det kanske man inte ska göra..

• Cissi2801

Jag hänger gärna på här,

Har haft samma symtom som två gånger tidigare... Råkade dock ut för missfall båda gångerna...

Har bim i morgon, tog ett gravtest i morse som visade negativt...

Tror ändå att jag är gravid, men får se om mensen dyker upp ändå... Hoppas ändå att den inte gör det

• jossjoss
    Cissi2801 skrev 2015-11-11 17:15:58 följande:

Jag hänger gärna på här,

Har haft samma symtom som två gånger tidigare... Råkade dock ut för missfall båda gångerna...

Har bim i morgon, tog ett gravtest i morse som visade negativt...

Tror ändå att jag är gravid, men får se om mensen dyker upp ändå... Hoppas ändå att den inte gör det

Vad tråkigt att höra, hoppas det är mer lycka nu!

Jag trodde verkligen jag var gravid men nu är jag inne på tredje dagen av mensen, fortfarande konstig period men bara konstatera att det är så tyvärr :)

• johannajw

Hade ÄL i onsdags (4/11) och började känna mig konstig nu i måndags. Säkert jag som inbillar mig? Har ont i nederdelen av magen och ibland känns det som att det hugger till lite. Jag känner mig inte som mig själv? Har BIM 18/11..slutade även precis med mina ppiller, den 18/10, haha. Men man vet väl aldrig, eller hur?

• Cissi2801
    jossjoss skrev 2015-11-11 17:44:55 följande:

Vad tråkigt att höra, hoppas det är mer lycka nu!

Jag trodde verkligen jag var gravid men nu är jag inne på tredje dagen av mensen, fortfarande konstig period men bara konstatera att det är så tyvärr :)

Jag håller alla tummarna för dig...

Jag hoppas också på lycka denna månaden, skulle va underbart
  • SecretlyMe

Skriver inte detta i negativt syfte, utan mer i faktamässigt syfte :)

Efter ägglossning dominerar hormonet progesteron. Progesteron ger oss symtom så som ömma bröst, molvärk, pms m.m. Alltså väldigt snarlikt gravidsymtom. Varför de är så snarlika beror på att hormonet progesteron även är det dominerande hormonet under en graviditet, tillsammans med hcg. Det är därför svårt att säga vad symtomen beror på. Har man symtom men stickan säger nej, så är man troligtvis inte gravid och då beror det på progesteronet.

Ett befruktat ägg behöver minimum 5 dagar på sig att utvecklas till en blastocyst innan det fäster i livmodern. Alltså fäster ägget mellan 5-10 dagar efter ägglossning. Tyvärr är det så att ägg som fäster innan det utvecklats till en blastocyst leder till missfall, då celldelningen ej är korrekt.

Hoppas det var lite matnyttig info :) Lycka till allihopa! :)

• Miniflicka93
    johannajw skrev 2015-11-11 18:27:58 följande:

Hade ÄL i onsdags (4/11) och började känna mig konstig nu i måndags. Säkert jag som inbillar mig? Har ont i nederdelen av magen och ibland känns det som att det hugger till lite. Jag känner mig inte som mig själv? Har BIM 18/11..slutade även precis med mina ppiller, den 18/10, haha. Men man vet väl aldrig, eller hur?

Jag känner samma, har som typ stick i magen och mensvärk. Hade äl mellan 4-5 denna månad! Jag känner mig hel lustig, tror verkligen på denna månad! Utöver sticken o den molande värken har jag ont i brösten och tappat mat aptiten! Min mage är också lite krasslig och känner mig uppblåst som sådär innan mens typ!
Svar på tråden Tidiga symtom tråden!