• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • KnytetsMamma

Vad kul med några plus i tråden, vi tog 2 enkelkurer, blev ju gravid på båda men första slutade tyvärr i ma men nu är jag i vecka 33 så verkligen snart dags Glad

• Dakine
    KnytetsMamma skrev 2015-04-11 19:48:42 följande:

Vad kul med några plus i tråden, vi tog 2 enkelkurer, blev ju gravid på båda men första slutade tyvärr i ma men nu är jag i vecka 33 så verkligen snart dags 

Ja då är det verkligen nära för dig! :)

Alltså inatt fick jag orgasm I sömnen, är det farligt?? :/
  • gul87

Hej!

Åh, va härligt att höra om era graviditeter! :)

Det ger mig hopp, börjar första pergokuren på fredag! Hoppas hoppas att det kommer funka för oss också!

• Elin87
    Dakine skrev 2015-04-11 09:01:59 följande:

Stort grattis!! Tog sig på andra kuren för oss med, även om blodprov inte visade på ngn ägglossning. Men de sa att det är svårt att mäta och att man lätt kan missa. Vi körde på varannan dag och kollade med cb äl tester :) Idag gick jag in i v 7.

Jag är i v5 (4+4) :D Kontaktat kliniken nu och meddelat, kommer få gå på ultraljud i v7 eller v8. Har inte kontaktar bm än för inskrivning. Ville egentligen inte ringa kliniken heller, så orolig över att det ska bli mf och då behöva säga det sen.. Vill ha v12 så man kan andas ut lite iaf!
  • dolcecascada

Hoppar in lite här jag också. ....

Fick i fredags ett samtal från min gynekolog som inte var så positivt. Han sa att i princip enda sättet för mig och min pojkvän (jag snart 38 år och han 34) att bli gravida skulle vara med IVF.

Vi har ett varsitt barn sedan tidigare inget gemensamt. Och då måste man bekosta behandlingen själv.

Jag bad honom att skriva ut Pergotime. ..vilket han också gjorde men sa till mig att han inte trodde att det skulle hjälpa.

Så jag är jäkligt deprimerad just nu. Men hoppas verkligen att det ska hjälpa. Ska ta dom på dag 3-7.

• Solros78
    dolcecascada skrev 2015-04-15 12:35:20 följande:

Fick i fredags ett samtal från min gynekolog som inte var så positivt. Han sa att i princip enda sättet för mig och min pojkvän (jag snart 38 år och han 34) att bli gravida skulle vara med IVF.

Vi har ett varsitt barn sedan tidigare inget gemensamt. Och då måste man bekosta behandlingen själv.

Jag bad honom att skriva ut Pergotime. ..vilket han också gjorde men sa till mig att han inte trodde att det skulle hjälpa.

Så jag är jäkligt deprimerad just nu. Men hoppas verkligen att det ska hjälpa. Ska ta dom på dag 3-7.

Vad är det hos er som gör att ni inte kan bli gravida tillsammans? Om ni har barn sen tidigare så fungerar väl kroppen?
  • KnytetsMamma
    dolcecascada skrev 2015-04-15 12:35:20 följande:

Jag trodde att man fick gratis IVF om man inte har barn TILLSAMMANS och det har ni ju inte. Men det är kanske olika från landsting till landsting?
  • dolcecascada
    KnytetsMamma skrev 2015-04-15 19:08:19 följande:

Jag trodde att man fick gratis IVF om man inte har barn TILLSAMMANS och det har ni ju inte. Men det är kanske olika från landsting till landsting?

Man får inte hjälp med finansieringen när båda har barn sedan tidigare.

Bor i Norrköping (Östergötland).

Det är hos mig problemet ligger tydligen. Jag kanske har "tömt mina resurser"...

Var ju 14 år sedan jag fick min dotter så mycket hinner ju ändra sig i kroppen.

Men men. ...om nästan 2 veckor ska jag prova första omgången pergotime och se om det kan ge något. ..
  • KnytetsMamma
    dolcecascada skrev 2015-04-16 09:06:47 följande:
    Man får inte hjälp med finansieringen när båda har barn sedan tidigare.
    Bor i Norrköping (Östergötland).

Det är hos mig problemet ligger tydligen. Jag kanske har "tömt mina resurser"...
    Var ju 14 år sedan jag fick min dotter så mycket hinner ju ändra sig i kroppen.

Men men. ...om nästan 2 veckor ska jag prova första omgången pergotime och se om det kan ge något. ..
    Är du helt säker på det? Jag trodde det var att man inte fick ha "gemensamma" barn sen innan. Kolla här www.1177.se/Utbudsfiler/Reproduktionsmedicinskt-centr-Linkoping/Riktlinjer/Assisterad%20befruktning%20-%20grundkrav%20f%C3%B6r%20IVF%20i%20syd%C3%B6stra%20sjukv%C3%A5rdsregionen.pdf 

Dubbelkolla det om jag hade varit som du. Sen kanske det visserligen inte hjälper dig med IVF om det nu är så att du tror att du tömt dina resurser, ägg måste man ju ha även till IVF. Håller tummarna!!!!
  • dolcecascada
    KnytetsMamma skrev 2015-04-16 12:10:18 följande:

Är du helt säker på det? Jag trodde det var att man inte fick ha "gemensamma" barn sen innan. Kolla här www.1177.se/Utbudsfiler/Reproduktionsmedicinskt-centr-Linkoping/Riktlinjer/Assisterad%20befruktning%20-%20grundkrav%20f%C3%B6r%20IVF%20i%20syd%C3%B6stra%20sjukv%C3%A5rdsregionen.pdf 

Dubbelkolla det om jag hade varit som du. Sen kanske det visserligen inte hjälper dig med IVF om det nu är så att du tror att du tömt dina resurser, ägg måste man ju ha även till IVF. Håller tummarna!!!!

Det var min gynekolog som sa det och visade villkoren för finansierad IVF. Där stod det att man inte fick det om man hade varit barn sedan tidigare. Tyvärr. ..
  • Lillyros

Kul att läsa fler som plussat!!!! Hejja! Själv är jag i vecka 11+1 (vecka12) ska på kub nästa måndag 4/5! Hoppas nu verkligen allt är som det ska och att det finns ett litet tickande hjärta där inne!

• varningsljus

Hej

Jag hoppar gärna in här också. Grattis till alla er som plussat!

Jag och min sambo har försökt bli gravida i ca 1 år och under denna cykeln tog jag min första kur pergotime (enkel). Var till gyn dag 12 och då kunde hon se en älblåsa på 12,5 mm. Hade äl dag 17 eller 18. Har bim på tisdag... vågar inte hoppas alls.

Kram på er

• pergotimestina

Va roligt med mycket pluss i tråden :)

Grattis till er tjejer och hoppas att nå mår toppen :)

Själv kör Jag sista pergotime kkuren nu!

Köpte de nya clearblue äl tester...

och från imorse visar den maximal fertilitet :) så nuhar vi myst 2 dagar innan då smileyn blinkade...

Hoppashoppas!!

• pergotimestina

Hej tjejer :)

Nu behöver jag åter igen eran expertis i området ...

Jag hade mens den 19/4 som höll TILca 6 dagar och på dag 5 tog jag pergotime singeldos!

Jag bestämde mig för att testa clearblue digital mer dubbelindikator!

Och för att jag har oregelbunden mens och äl så köpte jag två paket!

Och jag började testa direkt när kuren va Slut! Och såhär blev det:

29/4-1/5 blinkande smiley.

2/5 fast smiley.

(Sen blev jag nyfiken på att fortsätta testa efter den fasta smileyn försvann och det är nu allt blir så konstigt. )

5/5 blinkande smiley igen.

6/5 - 10/5 fast smiley igen.

Ja och vem kan sluta när det blir såhär? Jag fortsatte såklart och fick runda ringar efter den 10/5. TILLS :

Idag posetivt igen på rfsu s tester!

och om jag har räknat rätt så ska min bim vara om ca 4-5 dagar, men det vet man dock aldrig! Någon mer som varit med om detta?

• Lillyros
    pergotimestina skrev 2015-05-12 16:09:23 följande:

Hej tjejer :)

Nu behöver jag åter igen eran expertis i området ...

Jag hade mens den 19/4 som höll TILca 6 dagar och på dag 5 tog jag pergotime singeldos!

Jag bestämde mig för att testa clearblue digital mer dubbelindikator!

Och för att jag har oregelbunden mens och äl så köpte jag två paket!

Och jag började testa direkt när kuren va Slut! Och såhär blev det:

29/4-1/5 blinkande smiley.

2/5 fast smiley.

(Sen blev jag nyfiken på att fortsätta testa efter den fasta smileyn försvann och det är nu allt blir så konstigt. )

5/5 blinkande smiley igen.

6/5 - 10/5 fast smiley igen.

Ja och vem kan sluta när det blir såhär? Jag fortsatte såklart och fick runda ringar efter den 10/5. TILLS :

Idag posetivt igen på rfsu s tester!

och om jag har räknat rätt så ska min bim vara om ca 4-5 dagar, men det vet man dock aldrig! Någon mer som varit med om detta?

hej! jag tyckte aldrig att jag kunde lita på äl testerna....köpte allt ifrån super billiga till den du hade nu! bästa är att bara ligga på;)
    hoppas och håller alla tummar å tår!! uppdatera oss gärna
  • gul87

Hej på er!

ni som tagit progesteronpro, vad har ni fått för testresultat? Jag fick svar på mitt igår och den var uruselt!

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?