• KnytetsMamma

Pergotime start sep 2014?

Lillyros skrev 2014-09-08 08:38:42 följande:
    Nej de är väl mest att när vi vill ha barn måste det räknas dagar, tas prover, liggas varannan dag, vänta, bli besviken, prova igen, ta tester osv...tar liksom bort det fina i det hela! Börjar bli bitter och det vill jag inte bli!:( hoppas vi kan peppa varann här inne:)
    Är RH negativ blodgrupp oxå...missfall kan vara vanligt då, hade ett missfall i maj förra året vecka 12....rädd att om det väl tar sig att det blir så!
    Min dotter vill så gärna ha ett syskon! Vore kul att kunna ge henne det!
    Tog sista tabletten på min andra kur pergotime 31/8 och var på vul tisdags förra veckan, på cd 11. Då fanns två ägglblåsor, en på 11mm och en på 13 mm, gyn trodde på ägglossning söndag-måndag så vi myste onsdag, fredag och söndag och så blir det kanske mys imorgon också och sen kommer den långa väntan. Åt en kur pergotime i maj och blev gravid på första försöket men fick tyvärr ma i juli så nu är första försöket sen missfallet. 

Någon som har erfarenhet av äl-tester? Är detta positivt?

• KnytetsMamma

Ska på vul idag 12 så kan gyn förhoppningsvis se ifall det varit äl ännu, hoppas :) lycka till själv!!!

Lillyros skrev 2014-09-09 08:59:42 följande:
    hej! kul att läsa från någon med posetivt resultat, trots ma...ledsen för det! jag hade tolkat det som positivt:) hoppas erat mys har gett reultat nu då!

• KnytetsMamma

Var på vul idag på cd 18 och hade en äggblåsa på 23 mm, trodde att jag redan haft ägglossning men tydligen inte....gyn trodde på ägglossning när som helst så hoppas hon har rätt. Nu blir det mysa på idag och torsdag och sen bara vänta....ska även gå till vårdcentralen om 1 vecka och ta blodprov för att se ifall progesteronet har ökat, spännande!!!

• KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-09 14:55:46 följande:
    Jag var också väldigt nojig över biverkningar, men fick inga alls nu under min 1a kur och blev äl!   får se hur det blir nu med min 2a kur, hämtade ut dem nya tabletterna idag. Bara vänta på mensen nu, igen...

Har du tagit gravtest?
  • KnytetsMamma
    erika25 skrev 2014-09-09 19:29:32 följande:
    Hallå!
    Tog min första pergo idag efter att ha ätit primolut.
    I början av året förlorade vi våran dotter i v22 och sen dess har det inte funkat. Påbörjade utredning i augusti där jag då fick veta att jag har pco.
    Om 1v ska vi tillbaka och göra ultraljud och håller verkligen tummarna för att det här ska funka.
    Välkommen och lycka till!!! Håller tummarna för positiva nyheter på vul. Får man fråga vad som händer er dotter?

Är det någon av er vars gyn sagt att det kan släppa mer än 1 ägg/månad? Jag var ju på vul för en vecka sen och då fanns två äggblåsor, en på 11 mm och en på 13 mm. Idag fanns en på 23 mm och då sa gyn "det blir nog ägglossning när som helst nu om det inte redan är så att ett ägg släpp".
  • KnytetsMamma
    erika25 skrev 2014-09-09 19:57:36 följande:
    Det fanns inget svar på vad som igentligen hände. Vattnet gick och förlossningen startade. Inget fel på henne och inget fel på mig. Det går inte en dag utan att jag grubblar på vad som hände och varför? Varför oss?

Ja vi är beredda på att det kan bli tvillingar. Vi skulle även vara beredda på trillingar om vi sattes i ett sånt dilemma. Skulle det finnas fler äggblåsor än så får vi sexförbud.

Det konstiga är att ända sen jag var liten så har jag haft en känsla av att jag skulle få tvillingar, så när vi va på ultraljud och det bara va en bäbis så vart jag konstigt nog lite förvånad. Så när läkaren nu sa att det är vanligt med tvillingar med pergotime så kanske jag har rätt i alla fall. Det får vi vänta och se. Men 1 barn är lycka nog för oss. Vill bara vara gravid igen och föda ett friskt barn som mår bra!
    Förstår att du grubblar på sånt men tyvärr finns det ju inga svar i de flesta fall. Jag fick själv ma i juli efter min första kur pergo och varje gång jag ser en gravid kvinna eller nyfödd bebis tänker jag på det och att jag eg. skulle varit i typ vecka 20 nu. Men försöker att inte gräva ner mig för mycket utan se framåt och hoppas att pergotime kan hjälpa oss till ett fint plus.
  • KnytetsMamma
    FridaNC skrev 2014-09-09 20:27:22 följande:
    Jag hoppar också in här. Fick pergotime utskrivet idag men påbörjar först en kur provera (idag) för att få en mensblödning. Beräknar börja ta pergotime i slutet av september.

Vi har försökt i 1,5 år och fått ett X under den tiden. Efter Xet har inte min ägglossning fungerat som den ska men alla prover visar normala värden så nu håller vi tummarna för att pergotime ska göra susen.
    Välkommen!!! Spännande :)
  • KnytetsMamma

Kul att vi är så många som följs åt :) Min värk i magen har nästan klingat av nu under natten, undra om det betyder att äggblåsan har spruckit?! Vi ska försöka mysa till det ikväll i alla fall för säkerhets skull och sen hoppas jag att det tagit sig.

• KnytetsMamma

Jag har ätit två kurer (enkeldos) och tycker nog inte jag haft några speciella biverkningar, kanske något mer huvudvärk men annars har jag mått som vanligt. Så man behöver inte få några biverkningar...

Men nu runt ägglossning har jag däremot haft rejäla känningar, haft ont i magen sen i torsdags/fredags förra veckan och först nu har det släppt lite. Ett tag gjorde det ont så fort jag satte mig ner eller kröp ihop....nu är jag nog mest lite mör i magen. Ska verkligen bli spännande att se vad som händer om drygt 2 veckor när det är dags att testa...

• KnytetsMamma
    Snobi skrev 2014-09-10 14:04:06 följande:
    Åh vad spännande! Hoppas hoppas! Och skönt att höra om folk som sluppit biverkningar. Jag kanske ska sluta förvänta mig det allra värsta..
    Tycker absolut inte du ska förvänta dig det värsta. Det gjorde jag inför min förra kur, då skulle jag vara själv hemma med knappt 2-åriga dottern i 5 dagar (precis de 5 dagarna som jag åt pergo) men fick inga biverkningar alls nästan så det var skönt.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?