• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Undska

Jag har en fråga till er allihopa som äter eller har ätit pergotime.

Jag började äta pergotime för första gången denna cykel, det är sista dagen med pergotime idag,alltså femte dagen.

De två första dagarna var jag helt slut, gick som i ett dimmoln hela dagarna. Sen började jag ta tabletten på kvällen innan jag la mig vilket har funkat bättre mot tröttheten.

Men så igår på dag 4 med pergo så började jag få ont/molvärk i äggstockarna, även idag fast lite mer ihållande värk.

Det måste ju säkert också vara en biverkning men det jag undrar är om ni haft likadant?

Ringde gyn som bad mig ta sista tabletten idag som planerat trots magvärken.

Kan detta vara ett tecken på att pergon funkar?

• Dakine

Fick besked från progesteron blodprovet som jag tog förra veckan. Enligt det resultatet har jag inte haft någon säker ägglossning denna menscykel. Känner mig helt tom. Jag skulle ägglossa enligt läkaren i slutet på veckan, vilket jag också gjorde både i känningar och enligt äl-test. Fattar ingenting. Det blir nog inget plus då. FAN OCKSÅ! Nu ger jag upp. Jag orkar inte det här nå mer. 

• Juliii86

Är så glad! Har fått tag på Pergotime idag. Tur att jag beställde det på apotekhjärtat.

• sofie8702

Hej kan tipsa alla er som inte får ägglossning av pergotime att prova letrozol istället. Efter tre helt misslyckade kurer pergotime så fick ja letrozol ist för pergotime va ju slut överallt. Och jag fick jättefin ägglossning sen har jag gått på akupunktur oxå.

:)

• Solros78

Vul idag, dag 13. Ny läkare då min vanliga hade semester. Äggblåsa på 21 mm och slemhinna 9 mm, allt perfekt tyckte hon. Så nu har jag fått utskrivet Ovitrelle för första gången, för att ägget verkligen ska lossa. Så nu är jag på väg till jobbet med en spruta i väskan, första gången jag ska ge mig själv en spruta... Sen sex ikväll och imorgon, maken förvarnad.

• Juliii86
    Solros78 skrev 2015-03-02 12:38:55 följande:

Vul idag, dag 13. Ny läkare då min vanliga hade semester. Äggblåsa på 21 mm och slemhinna 9 mm, allt perfekt tyckte hon. Så nu har jag fått utskrivet Ovitrelle för första gången, för att ägget verkligen ska lossa. Så nu är jag på väg till jobbet med en spruta i väskan, första gången jag ska ge mig själv en spruta... Sen sex ikväll och imorgon, maken förvarnad.

vad roligt att höra! lycka till!
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2015-03-02 12:38:55 följande:
    Vul idag, dag 13. Ny läkare då min vanliga hade semester. Äggblåsa på 21 mm och slemhinna 9 mm, allt perfekt tyckte hon. Så nu har jag fått utskrivet Ovitrelle för första gången, för att ägget verkligen ska lossa. Så nu är jag på väg till jobbet med en spruta i väskan, första gången jag ska ge mig själv en spruta... Sen sex ikväll och imorgon, maken förvarnad. smile1.gif
    Åh, spännande!!! Lycka till nu!!!
  • Dakine
    Ska ni köra på min andra kur pergotime enkel. 
    Ska köra samma som förra gången, dag 5-9. och blodprov på dag 21 (vilket dock infaller en lördag) så lär väl bli på dag 23. 

Men nu när jag pratat med dem blev jag osäker vilken dag jag ska räkna som dag 5. Idag eller imorgon. 

Min mens kom först igång rikligt och ordentligt natten till söndag. 
    Kom lite rött sent på kvällen på lördagen, men nästan inte ens så att jag behövde binda. Jag antog att jag skulle räkna söndagen som dag 1. 

Torsdag och fredag var det mest ljusrosa flytningar blandat med brunt. 

Hur skulle ni tänka? 
  • Solros78
    Dakine skrev 2015-03-04 17:05:33 följande:

Ska ni köra på min andra kur pergotime enkel. 
    Ska köra samma som förra gången, dag 5-9. och blodprov på dag 21 (vilket dock infaller en lördag) så lär väl bli på dag 23. 

Men nu när jag pratat med dem blev jag osäker vilken dag jag ska räkna som dag 5. Idag eller imorgon. 

Min mens kom först igång rikligt och ordentligt natten till söndag. 
    Kom lite rött sent på kvällen på lördagen, men nästan inte ens så att jag behövde binda. Jag antog att jag skulle räkna söndagen som dag 1. 

Torsdag och fredag var det mest ljusrosa flytningar blandat med brunt. 

Hur skulle ni tänka? 

Räkna söndagen som dag ett.
  • Dakine
    Solros78 skrev 2015-03-05 07:06:24 följande:
    Räkna söndagen som dag ett.
    För sent, jag räknade lördagen som dag 1 och tog tabletten igår kväll. 
    Tror inte det blir så stor skillnad! Vi märker väl i slutändan om det var ett bra eller dåligt beslut. 
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?