• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Juliii86

Det känns så tråkigt att jag inte kan få tag på pergotime Rynkar på näsan Fick veta av apotek cura att det finns en leverans  den 25:e. Förstår inte riktigt varför de sätter nytt datum hela tiden. Ska dom inte tillverka det längre?

Medans jag väntar på pergotime ska komma in, har jag testat mig med ägglossningstest. Idag är jag inne på CD 23 och har inte fått utslag på stickan. Jag har ingen aning om hur lång menscykel jag har för det har varit olika varje gång. Ibland har det varit 38 dagar eller 45 dagar. Så det kan nog vara därför som min ägglossning är så sen (om jag nu ens har ägglossning). Antar att jag måste fortsätta testa tills det blir utslag.

Finns det någon mer här inne som har lång menscykel?

• Lillajagmedpco
    Juliii86 skrev 2015-02-22 13:42:14 följande:

Det känns så tråkigt att jag inte kan få tag på pergotime Fick veta av apotek cura att det finns en leverans  den 25:e. Förstår inte riktigt varför de sätter nytt datum hela tiden. Ska dom inte tillverka det längre?

Medans jag väntar på pergotime ska komma in, har jag testat mig med ägglossningstest. Idag är jag inne på CD 23 och har inte fått utslag på stickan. Jag har ingen aning om hur lång menscykel jag har för det har varit olika varje gång. Ibland har det varit 38 dagar eller 45 dagar. Så det kan nog vara därför som min ägglossning är så sen (om jag nu ens har ägglossning). Antar att jag måste fortsätta testa tills det blir utslag.

Finns det någon mer här inne som har lång menscykel?

Jag hade lika långa cyklar som dig, innan jag började med hormonbehandlingar. Först pergotime som inte funkade alls, och nu har vi kört med Puregon sprutor i ett års tid.

Hade ingen ägglossning alls, därför cyklarna var så långa.
  • Juliii86
    Lillajagmedpco skrev 2015-02-22 14:25:42 följande:
    Jag hade lika långa cyklar som dig, innan jag började med hormonbehandlingar. Först pergotime som inte funkade alls, och nu har vi kört med Puregon sprutor i ett års tid.

Hade ingen ägglossning alls, därför cyklarna var så långa.
    Ok, vad tråkigt att pergotime inte fungerade för dig. Oj vad länge du har hållt med Puregon. Har du fått ägglossning utav sprutorna?

Jag har ätit enkel dos och dubbel dos, inget av dom funkade för mig. Jag skulle egentligen börjat med trippel dos denna omgången men nu är dom slut. Det kommer bli sista försök med pergotime sen blir det remiss till IVF. Vet inte hur jag känner för IVF, är så rädd att det inte heller kommer ta sig.

• Lillajagmedpco
    Juliii86 skrev 2015-02-22 15:23:38 följande:

Ok, vad tråkigt att pergotime inte fungerade för dig. Oj vad länge du har hållt med Puregon. Har du fått ägglossning utav sprutorna?

Jag har ätit enkel dos och dubbel dos, inget av dom funkade för mig. Jag skulle egentligen börjat med trippel dos denna omgången men nu är dom slut. Det kommer bli sista försök med pergotime sen blir det remiss till IVF. Vet inte hur jag känner för IVF, är så rädd att det inte heller kommer ta sig.

Puregon har fungerat bra på mig, och fått ägglossning. Blev gravid i höstas men fick missfall i v 7. Har skickat remiss för IVF nu, för nu orkar vi inte hålla på längre.

Varför ska ni inte prova Puregon innan IVF?
  • Juliii86
    Lillajagmedpco skrev 2015-02-22 19:46:15 följande:
    Puregon har fungerat bra på mig, och fått ägglossning. Blev gravid i höstas men fick missfall i v 7. Har skickat remiss för IVF nu, för nu orkar vi inte hålla på längre.

Varför ska ni inte prova Puregon innan IVF?
    Vad tråkigt med missfall, finns inget värre :( Ok, vad skönt att ni fått remiss till IVF. Hur lång väntetid har ni fått?

Vi har försökt så pass länge på egen hand och så tyckte läkaren att vi inte ska slösa så mycket tid på fler hormonbehandlingar att det är bättre bli skickade till IVF om inte trippel kuren fungerar.
  • Lillajagmedpco

3 dagar efter ÄL har jag haft ont i ena sidan av tjejmagen, är livrädd för att det ska bli ett utomkveds. Idag fick jag rosa blodblandade ägglossningsflytningar på toapappret, 5-6 dagar efter ÄL. Hoppas innerligt att det är en nidblödning, men har aldrig haft det innan.

Usch...jobbig väntan....

• Dakine
    Jag har BIM på fredag. Hade äl den 13/2. 
    Kunde inte hålla mig då jag har gravtest hemma, så tog ett imorse för "skojs skull". Först tyckte jag kunna se att det skymtade ett svagt plus, men sen blev det blankt och negativt :( 

Känns som att hoppet är ute !! Åh, jag skulle aldrig ha testat.... 
    Brännande bröst, och lätt mensvärk sedan lördag. 
  • pergotimestina
    Dakine skrev 2015-02-24 09:52:09 följande:

Jag har BIM på fredag. Hade äl den 13/2. Kunde inte hålla mig då jag har gravtest hemma, så tog ett imorse för "skojs skull". Först tyckte jag kunna se att det skymtade ett svagt plus, men sen blev det blankt och negativt :( Känns som att hoppet är ute !! Åh, jag skulle aldrig ha testat.... Brännande bröst, och lätt mensvärk sedan lördag. 

Hoppas att du har testat för ttidigt bara :(( håller tummarna på ett plus !!!
  • pergotimestina
    Lillajagmedpco skrev 2015-02-24 09:02:31 följande:

3 dagar efter ÄL har jag haft ont i ena sidan av tjejmagen, är livrädd för att det ska bli ett utomkveds. Idag fick jag rosa blodblandade ägglossningsflytningar på toapappret, 5-6 dagar efter ÄL. Hoppas innerligt att det är en nidblödning, men har aldrig haft det innan.

Usch...jobbig väntan....

Det låter ju som en nidblödning eftersom ägget fäster ju under den tiden! HHoppashhoppas du får hålla oss informerade om hur det har gått ! !

Jag håller tummarna!
  • Dakine
    pergotimestina skrev 2015-02-24 14:24:00 följande:
    Hoppas att du har testat för ttidigt bara :(( håller tummarna på ett plus !!!
    Ja jag med.... 
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?