• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • KnytetsMamma
    Elin87 skrev 2015-02-18 12:56:54 följande:
    Var för några timmar sedan och gjorde VUL för att se hur det såg ut nu efter Pergotime. Inte bra! Typ ingenting hade hänt, så det verkar inte bli någon ÄL för min del denna månad :( Blev SÅ ledsen när vi gick därifrån..

Ska ändå lämna blodprov sen och skicka till dem. Och utifrån det tar hon beslutet om det blir dubbeldos sen. Men förmodligen.. Fast det kanske är vanligt att det blir dubbel/trippeldos för många? Eller mer vanligt för de med PCO som jag har?

Kändes verkligen som en smäll i ansiktet. Tänk om man inte kommer reagera på dubbel eller trippel! Nej usch..mår inte bra just nu :(
    Förstår att du är ledsen men tror det är väldigt vanligt att man behöver testa både dubbel och trippeldos innan man får ägglossning så hoppet finns kvar, lycka till!!
  • Lillajagmedpco
    Lillajagmedpco skrev 2015-02-16 10:56:45 följande:
    Skitkropp! Just nu hatar jag att min kropp inte fungerar normalt, som en frisk kropp utan PCO. VUL visade precis som vi trott, alldeles för många äggblåsor. En på 19mm, och sen 3-4st på 14mm. Bröt ihop, och frågade om det verkligen inte fanns något vi kunde göra. Vi gör en sista sista ansträngning till att försöka få till ett försök. Inget Puregon ikväll eller morgon, i hopp om att några ska tillbakabildas och att den på 19mm stannar kvar/växer. Tillbaka på VUL på onsdag...men läkaren sa att jag inte skulle hoppas för mycket!
    Jihooo!! Efter att ha varit helt förstörd i en veckas tid, så hade jag turen på min sida idag. På VUL hade den största växt till 23mm, sen en på 14mm och en på 12mm. Så en hade tillbakabildats helt och en hade minskat. Så läkaren var tveksam först, men gick med på en chansning. Han sa att det bli abort på ett foster om alla tre tar sig, vilket inte är så troligt dock. 

Ovitrelle idag och imorgon blir det insemination för första gången. Vad är det man säger... 11:e gången gillt;)
  • Elin87
    KnytetsMamma skrev 2015-02-18 13:32:02 följande:
    Förstår att du är ledsen men tror det är väldigt vanligt att man behöver testa både dubbel och trippeldos innan man får ägglossning så hoppet finns kvar, lycka till!!
    Är de det?! Guuud vad skönt att få höra det!!!
    Hoppades bara så himla mycket på att få mysa till det i helgen och vi äntligen skulle få göra ett "riktigt" försök då jag förmodligen aldrig haft en enda ÄL sen vi började försöka. Men nu måste vi vänta och se om jag får egen mens, vänta till ca dag 35, ta ett gravtest och sen annars börja med Provera i 10 dagar..sen vänta på mens..sen vänta till dag 5..och sen vänta på VUL och sen.... Denna väntan och allt, blir tokig!
  • Mysan10
    Lillajagmedpco skrev 2015-02-18 16:53:11 följande:

Jihooo!! Efter att ha varit helt förstörd i en veckas tid, så hade jag turen på min sida idag. På VUL hade den största växt till 23mm, sen en på 14mm och en på 12mm. Så en hade tillbakabildats helt och en hade minskat. Så läkaren var tveksam först, men gick med på en chansning. Han sa att det bli abort på ett foster om alla tre tar sig, vilket inte är så troligt dock. 

Ovitrelle idag och imorgon blir det insemination för första gången. Vad är det man säger... 11:e gången gillt;)

Vad bra! Hoppas det lyckas!

Varför ska ni göra insemination? Vi frågade om det eftersom killens spermier är dåliga men det var tydligen inte aktuellt för oss så det blir direkt till ivf istället.
  • Lillajagmedpco
    Mysan10 skrev 2015-02-18 19:27:09 följande:
    Vad bra! Hoppas det lyckas!

Varför ska ni göra insemination? Vi frågade om det eftersom killens spermier är dåliga men det var tydligen inte aktuellt för oss så det blir direkt till ivf istället.
    Vi är inne på vårt 9:e försök med Puregon + Ovitrelle. Alla mina prover är bra och likaså mannens sperma. Men har jätte mycket ägg, så ingen egen ägglossning alls. Blev gravid i oktober, men fick missfall i vecka 7.

Så läkaren tyckte vi kunde prova insemination denna gången, för chansen var liiite större. Men jag tror inte själva befruktningen är problemet, utan att ägget inte vill fastna.

Remissen skickades i måndags för IVF, och i eftermiddags hade jag ett missat samtal från RMC i Linköping. Hoppas dem ringer imorgon igen! Så nyfiken på vad dem ska säga, och när vi får komma dit.
  • Ashurst Klara

Kändes verkligen som en smäll i ansiktet. Tänk om man inte kommer reagera på dubbel eller trippel! Nej usch..mår inte bra just nu :(

Jag tror att det är bra att ha i åtanke att alla tjejer inte svarar på Pergotime. Jag har tagit trippeldos tre gånger utan någon effekt, jätte trist! Jag hade ställt in mig på att det garanterat skulle hjälpa, bara man fick rätt dos. Men det är tungt att bli så besviken varje gång. Om jag hade vetat från början att det finns risk att man inte svarar på behandlingen, så kanske jag inte hade blivit så ledsen nu när det inte fungerar.

Hoppas såklart på att du har bättre tur än mig, men det är nog bra om man inte har för stora förhoppningar.

Nu står jag i kö till IVF, men väntetiden är lång... 
  • omarosa87

Hej.

Fick ägglossning med pergotime. 3 kuren nu. Ingen graviditet. Mensen kommer imorgon. Var ingen cysta. Det är positivt iaf.

Har gråtit i två dagar nu. En jobbar kompis är gravid. Hon vet hur mycket jag vill ha ett barn och hur jag mår. Ändå gav hon en "skryt" blick till mig när jag frågade läget? Det gör jävla ont. Så ont att jag vill ta tabletter för att orka jobba. Att orka se henne. Starka tabletter. Men jag gör inte det. :(( kan inte vara glad för henne. Hatar faktis henne. Kan inte änns se på henne. Om inte änns ivf kommer att funka så drar jag hem till mitt hemland och blir undersökt där. För jag tror inte att bara mitt ägglossning som strular.

Förlåt men svenska läkare är helt värdelösa. Inget att ha till.

• Dakine
    Undska skrev 2015-02-18 00:22:21 följande:

Hej!

Har aldrig skrivit i er tråd förut, men jag undrar när ni börjat äta pergo? Enligt min läkare är det på femte blödningsdagen, och vissa börjar på dag 3 ?

Jag har ätit pergotime, endast en kur än så länge. Började på dag 5, åt till och med dag 9. Sedan på CD 11 gjorde vi VUL.
  • Dakine
    Undska skrev 2015-02-18 11:40:49 följande:
    I mitt landsting så görs varken vag ul eller blodprov? Jag frågade läkaren om detta då jag hört att det är vanligt, men hon sa bara att lyckas ni inte på första pergo omgången så får jag höra av mig?

Va konstigt att det är så olika från sjukhus.
    Går man via landstinget här tror jag inte heller att de gör varken VUL eller blodprov. Men eftersom vi har ett barn, går vi nu privat. Och de gjorde både VUL på dag 11, samt blodprov en vecka senare, alltså idag gör mig! :) 
  • Dakine

Var för några timmar sedan och gjorde VUL för att se hur det såg ut nu efter Pergotime. Inte bra! Typ ingenting hade hänt, så det verkar inte bli någon ÄL för min del denna månad :( Blev SÅ ledsen när vi gick därifrån..

Ska ändå lämna blodprov sen och skicka till dem. Och utifrån det tar hon beslutet om det blir dubbeldos sen. Men förmodligen.. Fast det kanske är vanligt att det blir dubbel/trippeldos för många? Eller mer vanligt för de med PCO som jag har?

Usch då tråkigt. Men det kommer säkert på andra kuren! Tänk att du ändå är i trygga händer, och fungerar inte pergotime då kanske du får pröva något annat som ger bättre effekt på dig :) 

Jag har PCOS, och vet inte om det är så stor skillnad men jag fick en äggblåsa på 17 mm när jag kollade med VUL på dag 11. Den lossnade precis 4 dagar efter vulet, som läkaren trodde. (Iaf enligt ÄL-test). Idag var jag och gjorde blodprov, så väntar på att få höra hur det såg ut. Jag känner några som blivit gravida på 1 pergotimekuren, så man har ju sjukt mycket förhoppningar. Men jag försöker att inte glädjas eller hoppas på något i förtid, för jag vet att jag bara kommer bli besviken. Det får ta den tid det tar helt enkelt! Men jag har stora förhoppningar om att jag någon gång iaf kommer få känna lyckan igen :) 

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?