Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Nu behöver jag era råd!
Har försökt få barn i 2år, PCO, hållit på med pergotime och puregon i 14månader. Tror det är mitt nionde försök med Puregon. Har oftast fått till en eller två äggblåsor,
Har precis varit på VUL och nu har jag en på 15,14,13 och flera på 12mm. Ska ev göra insemination (för första gången) på måndag OM jag inte har för många stora ägg. Läkaren trodde att jag ev skulle ägglossa i helgen, utan ovitrellen som jag annars alltid tar.
Hur hade ni gjort...sexat i helgen? Trots att man inte får...
Idag är jag på cd 5 så nu är det dags att ta Pergotime för första gången :D Fick även ett telefonsamtal från Infertilitetskliniken och vi ska dit på onsdag (alltså på cd 10).
Hur är läget med er andra? Någon som börjar närma sig sin BIM och snart skall testa? :)
Nu behöver jag era råd!
Har försökt få barn i 2år, PCO, hållit på med pergotime och puregon i 14månader. Tror det är mitt nionde försök med Puregon. Har oftast fått till en eller två äggblåsor,
Har precis varit på VUL och nu har jag en på 15,14,13 och flera på 12mm. Ska ev göra insemination (för första gången) på måndag OM jag inte har för många stora ägg. Läkaren trodde att jag ev skulle ägglossa i helgen, utan ovitrellen som jag annars alltid tar.
Hur hade ni gjort...sexat i helgen? Trots att man inte får...
Hur hög dos puregon tar du? Jag har oxå pco men håller på med ivf.
Jag hade nog sexat på ;)
Hur hög dos puregon tar du? Jag har oxå pco men håller på med ivf.
Jag hade nog sexat på ;)
Jag har senaste månaderna kört med 42ie, och det har fungerat jätte bra. Men läkaren sa att man kunde få ett bakslag, har ju hållit på ganska länge med Puregonet.
Lutar åt att sexa på :)
Jaha okej. Undrade bara för att vi med pco blir ju lätt överstimulerade och då var de försiktiga med puregonet till mig men jag svarade inte alls som en med pco brukar göra. Fick bara igång tre äggblåsor och de fick ut två ägg och ett befruktades men klarade inte sig till återföringen. Surt.
Tills nästa gång ska de höja puregonet och börja en dag tidigare.
Tack för att du frågar! Det går käpprätt åt helvete just nu faktiskt. Gått igenom hela behandlingen.. Fick bara tre äggblåsor.. Äggplock i fredags.. Två ägg, ett blev befruktat och det var planerat med återföring idag. Kände mig glad hela dagen och såg fram emot att få tillbaks ett litet embryo men då ringer kliniken endast några timmar innan och säger att det har slutat att dela på sig så det blev inget :(
Nu återstår det att invänta mensen och sen kan vi starta igen först vid nästa mens ;(
Denna väntan hela tiden..
Hoppas att ni får en tid snart!