Inlägg från: pergotimestina |Visa alla inlägg
  • pergotimestina

Pergotime start sep 2014?

Jag hoppar in här i tråden :) har börjat med min kur pergotime den 29/10 -2/11 fick ägglossning med tester den 8/11 som höll sig positiva i 4 dagar:)

Finns det någon här med erfarenhet som isåfall vet när min bim ska vara ??;) hahah

• pergotimestina

Jätte tacksam för svar men det blev inte så mkt klarare haha jag är helt kass på detta! Jag som aldrig har haft en "normal" mens och ägglossning:(

Känns lite som att vara nybörjare på att läsa kinesiska :/

Jag har hört iallafall att mensen oftast kommer 14 dagar efter en ägglossning , men detta kanske bara stämmer om man har en mens cykel på 28 dagar...

Men jag antar att med pergotime så får man en mer NORMAL mens cykel??

• pergotimestina
    Lilltrollet skrev 2014-11-18 21:49:56 följande:

PergotimeStina - När mensen kommer i förhållande till äl beror på hur lång luthealfas man har. Den är 14 dagar hos de flesta och påverkas inte av hur oregelbunden mensen är (däremot dagarna mellan mens och nästa äl kan variera väldigt) :)

Ok :) så att testa 2 veckor efter positivt ägglossnings test är ok?
  • pergotimestina
    Lilltrollet skrev 2014-11-18 22:42:05 följande:

Ja, det brukar jag göra iaf :)

Okej då har vi 3-4 dagar kvar :) hoppas verkligen det blir två fina streck på testet :))
  • pergotimestina
    Lilltrollet skrev 2014-11-19 08:13:26 följande:

Är så nervös.. Ligger kvar i sängen och drar mig för att gå upp och testa.. Har haft en känsla senaste dagarna att det lyckats denna gången och vill inte förstöra den känslan.

Jag förstår det:) jag håller tummarna för dig! När man väl ska sitta på toaletten och testa , är det nästan så att benen skakar :D

Du får berätta hur det går!!
  • pergotimestina
    Solros78 skrev 2014-11-19 07:13:27 följande:

Välkommen!

Jag brukar alltid ha mens ca 14 dagar efter äl, pergo eller inte.

Tack så mycket :D

okej va skönt veta ibland blir man galen av allt räknande:))
  • pergotimestina
    Lillyros skrev 2014-11-19 08:34:17 följande:

Fråga!

Glömt att tempa 2 dagar, men min temp. går verkligen upp å ned!?!

36,7, 36,7, 36,8, 36,6 sedan glömde jag 2 dagar och nu 37,0 idag...brukar ligga på 36,6...är på cd 20!

Kan man lita på den gamla metoden?:)

Jag har testat de flesta metoder bla att ta tempen , men jag vet inte om det är fel på min termometer eller fel på mig! För jag fick alltid olika resultat! Har kört med stickor och de funkar perfekt :) (enligt mig iallafall)
  • pergotimestina
    Lilltrollet skrev 2014-11-19 16:25:34 följande:

Inget plus och ingen mens idag..

Vet att det nog är det sista man vill höra men det tar sig tillslut! Och vem säger att det inte är någonting där inne ändå?

Håller tummarna på att mensen inte kommer och att du plussar snart :))
  • pergotimestina
    helnil_ skrev 2014-11-19 22:01:05 följande:

Jag känner igen mig så sjukt mycket! Var lika med min sambo förra pergokuren. Blev ingen äl av den så det spelar ingen roll egentligen men är själva grejjen! Vill inte heller proppa i mig massa skit om vi ändå inte har sex vid ev äl :(

Jag känner oxå igen mig men mer utav att killen kunde få lite prestations ångest!

Det blev helt enkelt för jobbigt för honom när det blev som ett jobb!

Jag prövade att inte säga till honom när det va dax , utan att bara gör något speciellt hemma och lite sexiga underkläder hahahahhahahaha ;)

Detta funkade för oss och all oro , panik och måsten försvann helt efter detta.

Synd att allt landar på oss kvinnor ....

Men varje gång ägglossning en kommer så blir det bara roligt nu:)
  • pergotimestina
    Lillyros skrev 2014lika mkt 20 12:26:26 följande:

Försökte precis så...men blev ändå så att han inte ville...å då blev de ju ändå värre för mig när jag hade liksom ansträngt mig extra!

Och kunde ta åt mig persoligt!

Nu har jag ivf samtal på carlanderska inbokat i jan! Hoppas de blir innan!!!!!

Jag förstår , samtidigt som man är upp pumpad med hormoner haha

självförtroendet får ju sig en törn absolut!

Ja jag hoppas verkligen att du plussar snart!

Jag kan känna ibland att min kille inte kämpar lika mkt som jag... men han gör det nog ändå bara på ett annat sätt:/ vem vet!

Kan dom inte bara uppfinna en tablett som man tar under ett ligg så är det klart sen? Hahah
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?