Anonym (aaa) skrev 2014-07-21 10:58:02 följande:
Hur kan du och alla fullständigt ignorera bonus känslor?? Fullständigt respektlöst.
Det finns inte en chans att hon trivs bättre hos mamman på grund av de slappare reglerna där. Det är hon för liten för. Hon vantrivs hos pappan för att någonting inte fungerar (känslomässigt?) hemma hos honom.
Istället för att förvärra barnets plågor genom att utöka tiden hos pappan (fy fan vad taskigt) så vore det vettigare för pappan att ta sig en funderare på varför dottern inte trivs där och sedan kanske testa något nytt.
Fy fan alltså. Jag skulle må dåligt av att mitt barn led hemma hos mig. Skulle aldrig klara av att ignorera det.
För liten för?? Vet inte om det skrivits någonstans exakt ålder på flickan. Men då det pågått i fem år måste hon ju vara iaf minst så gammal. Alls inte för liten för att välja den roligaste enklaste vägen.
Har ni pratat med mamman? Vet ni att allt detta sker, de roliga sakerna, skräpmatsätandet? Så det inte bara är fabulerande? Barn är mästare på att spela ut föräldrar mot varann och då måste man visa att de inte kommer någonstans med det. Min bonus gick och sa till sin mamma att jag aldrig lagade mat utan bara serverade kokt ägg när pappan jobbade. Han sa till oss att mamman sagt saker om oss som heller inte stämde. Tack vare att vi pratar med varandra och har en bra kontakt så fattar han nu att det är lönlöst att spela ut oss mot varann.
Jag tror på att se det som att jobba tillsammans för att valla får. Ibland försöker fåret rymma och då är vi där alla fyra och jobbar tillsammans för att få in det i hagen igen. Det är vår uppgift att vara en stadig mur av vuxna som inte låter sig rubbas. Det är ett barn som gärna tar den enkla vägen ut och som måste hanteras med bestämdhet- och kärlek såkalrt, så inte någon tror något annat