Anonym (dhdhg) skrev 2014-07-21 10:39:13 följande:
Med all respekt för individen så är det andra hemmet ju tydligen inte så hälsosamt. Det finns rön som visar att antalet fettceller grundas när man är barn, vilket gör att det blir betydligt svårare att åtgärda övervikten som vuxen. Att hon känner att hon mår bättre av att inte ha regler och rikligt med gott är liksom inte ett argument som skulle övertyga mig som vuxen. Du kan bejaka henne i hennes känslor utan att ställa upp på att lösningen är vh.
Jag upprepar, testa längre perioder istället så det blir färre upprivande byten och hon hinner landa i de olika miljöerna innan det är dags att byta igen. Det är just själva bytet som brukar vara jobbigast, och, antar jag, särskilt som om miljöerna är olika.
Hur kan du och alla fullständigt ignorera bonus känslor?? Fullständigt respektlöst.
Det finns inte en chans att hon trivs bättre hos mamman på grund av de slappare reglerna där. Det är hon för liten för. Hon vantrivs hos pappan för att någonting inte fungerar (känslomässigt?) hemma hos honom.
Istället för att förvärra barnets plågor genom att utöka tiden hos pappan (fy fan vad taskigt) så vore det vettigare för pappan att ta sig en funderare på varför dottern inte trivs där och sedan kanske testa något nytt.
Fy fan alltså. Jag skulle må dåligt av att mitt barn led hemma hos mig. Skulle aldrig klara av att ignorera det.